המכללה לשיווק דיגיטלי

ניהול קמפיינים בגוגל

Google Ads (או מעכשיו פשוט ‘גוגל אדס’) היא המערכת שדרכה מבצעים קידום ממומן של בגוגל. השימוש בפלטפורמה כרוך בפתיחת חשבון (בחינם) עם חשבון Gmail. בתוך הממשק של גוגל אדס נוכל ליצור חשבון מודעות פרסומי ולעלות קמפיינים שיאפשרו לנו להציג מודעות טקסט במנוע החיפוש, ברשת באנרים ברשת המדיה, לקדם וידאו ביוטיוב ולקדם מוצרים בגוגל שופינג. במאמר הזה אפרט כיצד לנהל קמפיינים ממומנים בגוגל. במידה ואתם מעוניינים לדעת דווקא על קידום אתרים אורגני בגוגל, לחצו כאן.

בהדרכה זו אני אסביר איך הדברים נראים מאחורי הקלעים, כיצד ניגשים לעבודה בצורה מקצועית, מה היתרונות והחסרונות של ניהול קמפיינים בגוגל ולמי הפרסום הזה מומלץ.

היתרונות בניהול קמפיינים בגוגל

אסטרטגיית Pull:

גוגל הוא מנוע חיפוש – ועל כן המשתמשים שנחשפים למודעות שלי הם ‘חמים’ הרבה יותר. הם פונים לגוגל עם צורך מסוים כשהם מצפים שהוא יציג את הפתרון עבורם, ואם הוא קשור לעסק שלנו (או זה שאנחנו מקדמים) – אנחנו יכולים להופיע הישר באחת מארבעת תוצאות החיפוש הראשונות כדי לתת מענה עבור המשתמש. תחשבו על זה… בפעם האחרונה שהמזגן שלכם הפסיק לעבוד, מה הדבר הראשון שעשיתם?

ניהול קמפיינים

תשלום עבוד תוצאה (PPC):

דבר נוסף שמאוד כדאי לכם לקחת בחשבון כשאנחנו מתחילים בקמפיין הוא – ובכן, החשבון ($). אני כמובן מתכוון לכסף שאתם משקיעים עבור רכישת המדיה (התשלום עבור הופעת המודעות שלכם). כאן הפרסום בגוגל אדס הופך לסופר משתלם. להבדיל מפייסבוק (שם התשלום יהיה תמיד עבור החשיפה פר אלף משתמשים, או בקיצור CPM), בגוגל אדס שיטת התשלום היא לפי PPC. המשמעות היא שאתם משלמים רק עבור ההקלקות בפועל (PPC= Pay Per Click). זה אומר שגם אם המודעות שלכם נחשפות בפני מיליון משתמשים, אתם תשלמו רק עבור אלו שבאמת הקליקו עליהן.

 

בגוגל אדס אתם קובעים שני תקציבים:

א. כמה אתם מוכנים להשקיע ביום?

ב. כמה אתם מוכנים לשלם עבור כל הקלקה (CPC = Cost Per Click)

לדוגמה – אם תקציב הפרסום שלכם עומד על 2,000 ש”ח בחודש, אז התקציב היומי שיוגדר יהיה 65 ש”ח. החישוב הוא 2,000 ש”ח חלקי 30.4 (מספר הימים הממוצע בחודש) שווה ל- 65.78 ש”ח ליום (אנחנו מעגלים את האגורות). שימו לב – גוגל אדס מאפשר לעצמו לחרוג מהתקציב היומי בסכום של עד 100% מהביד (Bid) היומי כאשר הוא מזהה יום חזק עם פוטנציאל המרות גבוה. אל חשש – זה לא אומר שבאותו החודש אתם תבזבזו בהפתעה מוחלטת סכום כפול – גוגל אדס תאזן את התקציב על חשבון ימים חלשים יותר.

אז למה בעצם לא מפרסמים רק ב-Google Ads? החסרונות בניהול קמפיינים בגוגל:

כמו לכל דבר, גם לפרסום בגוגל יש חסרונות. 

בדיוק כמו שהיתרון הגדול ביותר של גוגל הוא עצם היותו מנוע חיפוש – זה גם בדיוק החיסרון שלו. הנקודה היא שלכל ביטוי חיפוש כלשהו יש גבול מסוים של חיפושים. בואו נעזוב לרגע את הדוגמה של הטכנאי מזגנים (כי זו דוגמה מושלמת לפרסום בגוגל) ונניח שאתם בעלים של בר חדש בתל אביב. כמה אנשים לדעתכם כבר מחפשים בגוגל ‘בר חדש בתל אביב’? למעשה, בדיוק 50 אנשים בממוצע בכל חודש >> 

ניהול קמפיינים בגוגל

זהו צילום מסך מתוך ה-KeyWord Planner שמציג את נפח החיפושים החודשיים עבור ביטוי שאנחנו מבקשים לבדוק:

ניהול קמפיינים בגוגל

לא שאני מזלזל בביטוי כל כך מדוייק שיש לו 50 תוצאות חיפוש, אבל אם נעשה רגע חישוב ונעריך שהמודעה שלכם תהיה באוויר 24 שעות במשך 7 ימים בשבוע (שזה סתם לטובת הדוגמה – בפועל מודעה לא יכולה להיות 100% מהזמן באוויר), ואחוז ההקלקה עליה יהיה גבוה במיוחד עם 20% CTR (יחס הקלקה = Click Through Rate) – המשמעות היא שרק 10 אנשים יגיעו אל האתר שלכם. וכמה מתוכם יבואו הלכה למעשה לבר…? 

כאן למעשה, ניתן לבצע קמפיין Re-marketing (שיווק מחדש) שיוצר מעטפת משלימה לקידום העסק – בכך שגוגל אדס מאפשר לנו להציג את המודעות באנרים (מודעות גרפיות) בפני כל מי שהיה באתר שלנו (לא רק, אבל לשיטתנו זו הדרך הטובה ביותר) ולהתחיל “לרדוף” אחרי הגולשים שלכם. בטח קרה לכם כבר כמה פעמים שנכנסתם לאתר כלשהו, ופתאום ראיתם מודעות שלו בכל רחבי הרשת. זה לא סתם קרה – זו בדיוק הנקודה הזו.  אגב, גם ניהול קמפיין בפייסבוק יוצר השלמה של התמונה. אבל אנחנו נפרט על כך יותר בשירות של ניהול קמפיינים בפייסבוק.

השלב הראשון בתהליך החקירה

דבר נוסף שצריך לתת עליו את הדעת, הוא העובדה שלרוב גוגל היא התחנה הראשונה בתהליך החקירה של המשתמש בבחינת מוצר מסויים שהוא מתעניין בו. זאת אומרת – כשאנחנו מתעניינים במוצר או שירות כלשהו, זה נכון שבדרך כלל אנחנו נתחיל בבדיקה עליו בגוגל, אבל זה לא אומר כלל שהאתר הראשון שנגיע אליו יהיה דווקא זה שנמיר דרכו (נבצע פעולה רצויה כמו יצירת קשר \ הרשמה \ רכישהו וכו’).

למשל, אם אנחנו מפרסמים את הערך “ג’ינס גברים” בגוגל, והמודעות שלנו יהיו שם – משתמשים רבים יכנסו לקטלוג הג’ינסים באתר ויפשפשו (דיגיטלית) בין המוצרים, אבל לאו דווקא ירכשו. זאת מכיוון שהם רוצים לבצע השוואת מחירים, איכות, מותגים ועוד. הרכישות לרוב יגיעו לאחר מסע לקוח. ההמרה שלו יכולה להגיע בשלב מאוחר יותר ודרך אפיק תנועה אחר (נניח, כניסה חוזרת לאתר דרך חיפוש אורגני בגוגל או ממודעה שהמשתמש ראה בכלל בפייסבוק). מדובר בתהליך שכיח מאוד. ראו דוגמה למסע לקוח שנקלט דרך גוגל אנליטיקס:

ניהול קמפיינים בגוגל - אסיסטג קונוורשן

כאן תוכלו לראות את המסלול שקבוצות משתמשים עשו מהכניסה הראשנית לאתר (כשרואים מה מקור התנועה אליו) ועד לרגע ביצוע העסקה. ניתן להבין כי מסלול ההמרה הוא מפותל ורוב ההמרות יהיו בסיוע (Assisted Conversion) ולא ישירות.

אז אם ניהול הקמפיינים בגוגל בסופו של דבר מוביל להמרה, אם כי לא ישירה, למה אנחנו מקטלגים אותה כחסרון? רק בגלל המיידיות. כשאנחנו רואים שכסף מנוצל לטובת פרסום, אנחנו רוצים לראות תוצאות מיידיות. בגוגל אדס, בעיקר עבור אתרי איקומרס, התוצאות לוקחות מעט יותר זמן בגלל התהליך שציינו. מבחינת כדאיות – זו פלטפורמה מצויינת וצריך להכיר בעובדה שגם אם היא לא מוכרת בצורה ישירה (Direct Conversion), צריך לבדוק את התרומה העקיפה שלה. אגב, זה נתון שכמובן משותף לפלטפורמות אחרות. מי שבדרך כלל יביא את יחס ההמרה הטוב ביותר להמרה (גם ישירה וגם עקיפה) יהיה הקידום האורגני שלכם.

איך מנהלים קמפיינים בגוגל?

בגוגל אדס ניתן לנהל כמה סוגי קמפיינים:

קמפיין ברשת החיפוש (Google Search) – מציג מודעות טקסט בתוצאות החיפוש של גוגל. קמפיין מעולה שאנחנו מאוד אוהבים לנהל.

קמפיין ברשת המדיה (GDN) – מציג באנרים (מודעות גרפיות) באתרים המשתפים פעולה עם גוגל. קמפיין מצויין לעבודת רימרקטינג. מלבד רימרקטינג, אני לא ממליצים לעשות בו שימוש.

קמפיין גוגל שופינג – קמפיין שנכנס לא מזמן לישראל, מאפשר להציג מודעות בתוצאות החיפוש של גוגל המשלבות מלבד כותרת, תמונת מוצר, מחיר מוצר ודירוג. המידע נמשך אוטומטית מהאתר שלכם לאחר עבודת תכנות. הקמפיין הכי חזק שיש לאתר איקומרס!

קמפיין יוטיוב – קידום סרטונים ביוטיוב. שימו לב – זו יציאה חזקה מהקופסא. המחירים עבור התנועה מיוטיוב זולים משמעותית מפייסבוק, ומבחינת האיכות – קהל מצויין – הרבה יותר טוב מקהל שמגיע מקמפיין ברשת המדיה (לא כולל קהל הרימרקטינג). אנחנו מאוד אוהבים לקדם סרטונים ביוטיוב.

קמפיין ל-Gamil – זה כל כך גרוע שאנחנו אפילו לא נסביר על זה משהו.

סדרת הדרכות רלוונטיות לניהול קמפיינים מקצועי בגוגל

במידה והינכם משתמשים בגוגל אדס, מומלץ לעבור על סדרת ההדרכות הבאה אשר תעניק לכם טיפים מקצועיים לניהול יעיל יותר של הקמפיינים:

ניהול קמפיינים בגוגל
5/5
נשמח לקבל מכם ביקורת!

אם התוכן תרם לכם ערך ותרצו לעזור לנו לקדם ולהפיץ אותו, אנחנו יותר נשמח מאוד(!) אם תעניקו ביקורת חיובית על האתר. איך אפשר לעשות את זה? הקליקו על כפתור הזהב להענקת ביקורת בגוגל:

5/5

רוצים לשתף את התוכן עם חברים שלכם? אפשר לעשות זאת בקלות מכאן >>

מוזמנים להוסיף את דעכתם למאמר לטובת דיון מעשיר;

תוכן עניינים

אודות המכללה לשיווק דיגיטלי;

המכללה לשיווק דיגיטלי מעניקה הכשרות מקצועיות בתחום השיווק הדיגיטלי בשיטה של לימודים מקוונים. ההכשרות שלנו כוללות לימודי בניית אתרים, קידום אתרים, פרסום בפייסבוק, עיצוב גרפי ועוד.

אהבתם את התוכן? אז בטוח שתאהבו גם את אלו;

הצעת מחיר לדוגמה: קידום אורגני SEO

דוגמה להצעת מחיר – SEO קידום אורגני

במהלך התקופה שאנחנו נותנים שירותי קידום אורגני לעסקים, יצרנו מספר פורמטים של הצעות מחיר, כשבכל פעם שדרגנו אותה בהתאם לידע שצברנו, הניסיון שהראה לנו איך

איך יוצרים סכמת FAQ?

(FAQ (frequently asked questions היא סכמה קלאסית שמאוד קל לייצר והיא כמובן יעילה מאוד לקידום אתרים אורגני בגוגל. הסכמה מוסיפה עוד 2 שורות מידע במודעה

קידום אתרים אורגני

קידום אורגני

המדריך הבא יציג לכם את הדרכים המרכזיות לקידום האתר בגוגל. הוא מכיל הסברים לצד דוגמאות, כאשר התוכן כולל הדרכות וידאו לטובת העצמת חווית המשתמש. מומלץ

שיווק דיגיטלי

איך מתמחרים עבודת קידום אתרים?

מחבר: דניאל זריהן דניאל זריהן עוסק בשיווק באינטרנט (בדגש על SEO – קידום אתרים אורגני) באופן מקצועי משנת 2009, כותב בלוג כבר כמעט עשור ובעל

חשבון גוגל אנליטיקס ישן

פתיחת חשבון גוגל אנליטיקס ישן

במדריך זה נראה כיצד לפתוח חשבונות UA במקום GA4 החדשים שעדיין לא מוכרים לעומק. שלבים יצירת חשבון גוגל אנליטיקס ישן GA4 (גוגל אנליטיקס 4) עדיין

פרסום ביוטיוב

קידום ביוטיוב

יוטיוב היא אחת הפלטפורמות הכי מפוספסות מצד המפרסמים בישראל כשמסיבה כלשהי, הרבה בעלי עסקים וחברות שיווק לא מזהות את העוצמה השיווקית שיוטיוב מציע במחירים שבהשוואה

גוגל אנליטיקס

גוגל אנליטיקס

כמה אנשים גולשים כרגע באתר שלכם? איזה קמפיין מניב לכם את התוצאות הטובות ביותר? האם יש תוכן שהמשתמשים שונאים באתר שלכם? היכן רצף הגלישה נקטע

google tag manager

גוגל תג מנג’ר – מדריך

המדריך הבא מלמד כיצד לשלוט בגוגל תג מנג’ר ולעשות בו שימוש לטובת ניהול קמפיינים מתקדמים בגוגל ופייסבוק לרבות צביעת קהלים, רימרקטינג, חיבור לגוגל אנליטיקס, מעקב

תודה שהצטרפת לרשימת הדיוור!

אם אהבת את התוכן, אני אשמח לקבל ממך פרגון על ידי מתן ביקורת חיובית שתסייע לי לשפר את חשיפת האתר בפני גולשים נוספים. זה יועיל לי מאוד 🙏

קורס שיווק דיגיטלי

ההרשמה לקורס שיווק דיגיטלי מעניקה גישה משולבת להכשרות המתקדמות של:

מחיר הקורסים 8,000 ש"ח

מחיר הקורס המשולב: 6,500 ש”ח בלבד!

למידע נוסף והרשמה יש ליצור קישור בטלפון או בוואטסאפ:

קורס עיצוב גרפי

ההרשמה לקורס עיצוב גרפי מעניקה גישה משולבת להכשרות המתקדמות של:

עקב המצב הכלכלי הקשה שנכפה על החברה הישראלית כולה, ההרשמות לכל הקורסים יוענקו במחיר מסובסד כל עוד המשבר נמשך.
למידע נוסף יש ליצור קשר באתר.

התחל שיחה בוואטסאפ
צריכים עזרה?
היי מה שלומך?
כאן חוליאן... איך אפשר לעזור לך?