המכללה לשיווק דיגיטלי

איך מתמחרים עבודת קידום אתרים?

מחבר: דניאל זריהן

דניאל זריהן עוסק בשיווק באינטרנט (בדגש על SEO – קידום אתרים אורגני) באופן מקצועי משנת 2009, כותב בלוג כבר כמעט עשור ובעל ערוץ יוטיוב פופולארי

קידום אתרים הוא תהליך שמתאפיין לא מעט באי בהירות לגבי אוסף הפעולות שיש לבצע כדי לשפר את הנראות של עמודי האתר במנועי החיפוש השונים. שני מקדמים שונים יכולים לפעול בצורה שונה לגמרי כדי לקדם את האתר, ושניהם יכולים לראות תוצאות חיוביות בדרך שבה בחרו.
לכן, מחיר קידום אתרים הוא נושא מורכב ותמחור שירותי SEO הוא לא פעולה טריוויאלית, ובמהלכו יש לתת את הדעת על מספר קריטריונים המתייחסים לעבודת הקידום. אז איך מתמחרים נכון עבודת קידום אתרים אורגני לאתר אינטרנט? אלו הקריטריונים שצריכים להנחות אתכם:

קריטריון מספר 1: המצב ההתחלתי של האתר

המרכיב הראשון שבו תצטרכו להתחשב בעת התמחור של עבודת הקידום הוא מצבו ההתחלתי של האתר. האם האתר עבר קידום אורגני בעבר? האם המבנה שלו תואם את מה שנדרש מעבודת הקידום? האם באתר כבר משולב תוכן איכותי? האם פרופיל הקישורים של האתר מכיל כבר קישורים רלוונטיים מאתרים סמכותיים? מהי רמת האופטימיזציה של עמודי האתר לדפי תוצאות החיפוש? האם כותרות המטא, תיאורי המטא, היררכיית הכותרות באתר, הקישורים הפנימיים באתר כבר קיבלו מענה? על מנת לקבוע את מחירו של תהליך הקידום תצטרכו לענות על שאלות אלו ושאלות נוספות המתייחסות למצב האתר טרם התנעת תהליך הקידום.

קריטריון מספר 2: סביבת התחרות

האתר, מן הסתם, לא פועל בחלל ריק. לאתר יש מתחרים בתחום שבו הוא פועל. לסמכות של המתחרים האלו בנישה, לותק שלהם, ולפעילות השוטפת שלהם בתחום קידום האתר יש משמעות רבה ליכולת של המקדם להתמודד עם סביבת התחרות הזאת. ככל שהמתחרים יהיו ותיקים יותר, סמכותיים יותר ובעל נראות רבה יותר בדפי תוצאות החיפוש, כך גם מחירו של תהליך הקידום יעלה בהתאם.

קריטריון מספר 3: הניסיון והוותק של המקדם בנישה

מקדם אתרים מנוסה, שצבר לא מעט קילומטראז בעולם הקידום, לא יתמחר את עצמו כפי שיעשה זאת מקדם מתחיל שזה עתה סיים קורס בקידום אתרים. לניסיון, ההכשרה וההשכלה של המקדם יש חלק חשוב בתהליך התמחור של עבודת הקידום.

קריטריון מספר 4: היכולת לייצר תוכן בנישה

יש תחומים שבהם כל כותב תוכן יוכל לייצר תוכן יחסית בקלות. העובדה הזאת יכולה להוזיל משמעותית את תהליך הקידום בנישות מסוימות כאלו. לעומת זאת, בתחומים אחרים, ייתכן שיידרש ידע ייחודי, רישיון מיוחד, השכלה מסוימת או הכשרה נדירה יחסית על מנת לייצר תוכן בנישה. לביקוש ולהיצע של כותבי התוכן בתחום הספציפי שבו פועל האתר יש חשיבות גדולה לתמחור פרויקט הקידום.

קריטריון מספר 5: היסטוריה של הדומיין

תהליך קידום של אתר שפעל בעבר, זכה לקישורים איכותיים ולמעורבות גדולה ומשמעותית של גולשים אינו דומה לקידום אתר חדש שזה עתה יצא לאוויר, וגם לא לאתר שיש לו היסטוריה של ענישה ידנית, פרצות שונות שניצלו האקרים, קישורים ספאם, ביצוע קלוקינג ועוד.
למעשה, ההיסטוריה של הדומיין יכולה לקבוע במקרים מסוימים אם יש לאתר סיכוי להצליח ולהתברג בדפי תוצאות החיפוש בזמן שהוא סביר ועם תקציב שהוא ריאלי ביחס לרווחים הצפויים.

קריטריון מספר 6: מערכת ניהול התוכן של האתר

למערכת ניהול התוכן שבה מורץ האתר יש השפעה גדולה על האפקטיביות של תהליך הקידום. באופן כללי, ניתן לקדם כל אתר על כל פלטפורמה, אולם חלק מן הפלטפורמות הן פחות ידידותיות למקדם בהקשר הזה, והפעילות השוטפת בהן צורכת זמן יקר ומשאבים רבים.
לכן, לפלטפורמה המסוימת שעליה מותקן האתר יש השפעה על רמת האפקטיביות של תהליך הקידום וכפועל יוצר גם על המחיר שלו.

קריטריון מספר 7: פרילנסר או חברה?

קריטריון נוסף שיש להתחשב בו כדי לקבוע את מחירו של תהליך הקידום הוא מי יספק בפועל את השירות, האם פרילנסר או חברה. פרילנסר יוכל להציע לרוב מחירים זולים יותר, בין היתר בשל העובדה שהוא לא נדרש לשלם משכורות, שכירות יקרה, להוציא כסף על ציוד משרדי ועוד. מצד שני, חשוב לזכור שחברת קידום אתרים יכולה לספק מעטפת שלמה ומענה ללקוח גם כאשר חלק מן העובדים אינם זמינים.

קריטריון מספר 8: שיתוף פעולה עם בעל האתר

בחלק מן הפרויקטים של קידום אתרים, נדרש שיתוף פעולה הדוק של בעל האתר עם המקדם על מנת לייצר הצלחה בתהליך הקידום. הדבר נפוץ במיוחד בתחומים שבהם נדרש ידע והשכלה של שנים על מנת לייצר תוכן ומיקודים לאתר. אם בעל האתר מסוגל לפנות מזמנו לטובת קידום האתר במקרים כאלו, הדבר יכול להוזיל את תהליך הקידום. עם זאת, במקרה שהמקדם יאלץ להעזר בשירותיו של מומחה בתחום על מנת לייצר תוכן איכותי באתר – הדבר עלול ליקר את תהליך הקידום.

קריטריון מספר 9: הנכסים הדיגיטלים העומדים לרשות המקדם

בחלק מן המקרים בתהליך הקידום, יעשה המקדם שימוש בנכסים הדיגיטליים העומדים לרשותו, בין היתר על מנת לבנות פרופיל קישורים איכותי לאתר. אם למקדם ישנם נכסים דיגיטליים רלוונטיים בתחום, הוא ידרש לרכוש פחות זכויות פרסום בנכסים דיגיטליים חיצוניים, מה שיכול להוזיל את תהליך הקידום של האתר. עם זאת, אם כלל הנכסים שמהם יוצאו קישורים לאתר המקודם יהיו חיצוניים לתשתית של המקדם, הדבר יבוא לידי ביטוי במחיר הקידום.

קריטריון מספר 10: פעילות העסק בערוצים משלימים

מרכיב נוסף שיכול להשפיע על התמחור של פרויקט קידום אתרים הוא הפעילות של בית העסק הרלוונטי בערוצים משלימים כמו פייסבוק, יוטיוב, לינקדאין ועוד. ככל שבית העסק יהיה פעיל יותר בערוצים משלימים ויעשה זאת בצורה שוטפת, כך הסיכוי שמנועי החיפוש יתפסו אותו כאוטוריטה בנישה שבה הוא פועל יגברו, תהליך הקידום ישיג תוצאות אפקטיביות מוקדם יותר, ויעלה פחות.

נשמח לקבל מכם ביקורת!

אם התוכן תרם לכם ערך ותרצו לעזור לנו לקדם ולהפיץ אותו, אנחנו יותר נשמח מאוד(!) אם תעניקו ביקורת חיובית על האתר. איך אפשר לעשות את זה? הקליקו על כפתור הזהב להענקת ביקורת בגוגל:

5/5

רוצים לשתף את התוכן עם חברים שלכם? אפשר לעשות זאת בקלות מכאן >>

מוזמנים להוסיף את דעכתם למאמר לטובת דיון מעשיר;

תוכן עניינים

אודות המכללה לשיווק דיגיטלי;

המכללה לשיווק דיגיטלי מעניקה הכשרות מקצועיות בתחום השיווק הדיגיטלי בשיטה של לימודים מקוונים. ההכשרות שלנו כוללות לימודי בניית אתרים, קידום אתרים, פרסום בפייסבוק, עיצוב גרפי ועוד.

אהבתם את התוכן? אז בטוח שתאהבו גם את אלו;

הצעת מחיר לדוגמה: קידום אורגני SEO

דוגמה להצעת מחיר – SEO קידום אורגני

במהלך התקופה שאנחנו נותנים שירותי קידום אורגני לעסקים, יצרנו מספר פורמטים של הצעות מחיר, כשבכל פעם שדרגנו אותה בהתאם לידע שצברנו, הניסיון שהראה לנו איך

איך יוצרים סכמת FAQ?

(FAQ (frequently asked questions היא סכמה קלאסית שמאוד קל לייצר והיא כמובן יעילה מאוד לקידום אתרים אורגני בגוגל. הסכמה מוסיפה עוד 2 שורות מידע במודעה

קידום אתרים אורגני

קידום אורגני

המדריך הבא יציג לכם את הדרכים המרכזיות לקידום האתר בגוגל. הוא מכיל הסברים לצד דוגמאות, כאשר התוכן כולל הדרכות וידאו לטובת העצמת חווית המשתמש. מומלץ

חשבון גוגל אנליטיקס ישן

פתיחת חשבון גוגל אנליטיקס ישן

במדריך זה נראה כיצד לפתוח חשבונות UA במקום GA4 החדשים שעדיין לא מוכרים לעומק. שלבים יצירת חשבון גוגל אנליטיקס ישן GA4 (גוגל אנליטיקס 4) עדיין

פרסום ביוטיוב

קידום ביוטיוב

יוטיוב היא אחת הפלטפורמות הכי מפוספסות מצד המפרסמים בישראל כשמסיבה כלשהי, הרבה בעלי עסקים וחברות שיווק לא מזהות את העוצמה השיווקית שיוטיוב מציע במחירים שבהשוואה

גוגל אנליטיקס

גוגל אנליטיקס

כמה אנשים גולשים כרגע באתר שלכם? איזה קמפיין מניב לכם את התוצאות הטובות ביותר? האם יש תוכן שהמשתמשים שונאים באתר שלכם? היכן רצף הגלישה נקטע

פרסום בגוגל

ניהול קמפיינים בגוגל

Google Ads (או מעכשיו פשוט ‘גוגל אדס’) היא המערכת שדרכה מבצעים קידום ממומן של בגוגל. השימוש בפלטפורמה כרוך בפתיחת חשבון (בחינם) עם חשבון Gmail. בתוך הממשק של

google tag manager

גוגל תג מנג’ר – מדריך

המדריך הבא מלמד כיצד לשלוט בגוגל תג מנג’ר ולעשות בו שימוש לטובת ניהול קמפיינים מתקדמים בגוגל ופייסבוק לרבות צביעת קהלים, רימרקטינג, חיבור לגוגל אנליטיקס, מעקב

ההשפעה בפועל על התמחור עבודת קידום:
ככל שהאתר במצב יותר התחלתי – הרי שתהיה יותר עבודה שנצטרך לעשות, מה שיוביל לריבוי שעות עבודה על הפרויקט (לפחות בתחילת הדרך). על כן,  אני אוהב לקרוא לתהליך הזה “אופטימיזציה טכנית”. מדובר בתשלום חד פעמי שאני גובה על השירות ההתחלתי הזה. אם יהיה מדובר באתר קטן יחסית (מה זה יחסית? עם הניסיון אתם תקבעו לעצמכם כללי אצבע), אז התחמחור יהיה 3,000 ש”ח. אם מדובר באתר גדול, אז התמחור יהיה החל מ-5,000 ש”ח.

ההשפעה בפועל על התמחור עבודת קידום:
ככל שהתחרות תהיה גבוהה יותר, אני אצטרך להשקיע יותר מאמץ במחקר שבוחן איפה המתחרים שלי טעו, ולחפש “ואקומים” שמהם אני אפרוץ קדימה, להשקיע בקצב גבוהה יותר של הזנת תכנים חדשים ומקוריים, הזרמת קישורים מאתרים יותר יוקרתיים ואולי אף בקצב גבוה יותר.  לצורך העניין, המאמר הזה הוא דוגמה חיה לתהליך. אני מודה לכך שאין הרבה הסברים על כמה צריך לקחת על עבודת קידום אתרים אורגני, ולכן אני עומל על ההסברים שמופרטים לכם כאן. יהיה לי הרבה יותר קל לפרוץ על תוכן מהסוג הזה (כי הקולגות שלי לא פחות משקיעים בכתיבה כזו) וכך להביא לתנועה ערה ואיכותית שתשמש כהתחלה של קידום שבעתיד יכבוש גם ביטויים הרבה יותר כללים.

אז תמחור של קידום אורגני לאתר מאוד תחרותי יתחיל בריטיינר חודשי קבוע של כ-5,000 ש”ח, בעוד שקידום אתרים בנישה פחות תחרותית תתחיל בתשלום ריטיינר חודשי קבוע של כ-3,000 ש”ח.

ההשפעה בפועל על התמחור עבודת קידום:
אני מחשיב את עצמי כמקדם עם הרבה ניסיון, אך ברור לי שישנם כאלו עם הרבה יותר ותק. אני לוקח בחשבון גם יכולות נוספות חוץ מ-SEO קלאסי כמו למשל יכולת לשפר את קוד האתר, זמני הטעינה שלו, ליצור תהליכי אוטומציה שיפרו את הקידום והבאה של רעיונות יצירתיים שגיבשתי עם הזמן. על כן, בעוד שבתחילת דרכי הייתי מתמחר עבודת SEO בריטיינר חודשי קבוע של 1,500 ש”ח בחודש (ולא הייתי כלל עובד עם קניית קישורים ואת המאמרים הייתי כותב בעצמי), היום אני מתחיל ממחיר של 3,000 ש”ח.

ההשפעה בפועל על התמחור עבודת קידום:
דוגמה קלאסית היא קידום אתרים של עורכי דין. התוכן שלהם חייב להיות כזה שמופק על ידי מי שמבין בתחום. מצד שני – עורכי דין לא מעוניינים בכלל לכתוב תכנים. אז להלן בעיה… הפתרון שלי הוא לגייס סטודנט למשפטים ולשלם לו על תכנים שהוא גם ככה מסכם בלימודי התואר שלו. זה יקר יותר, נדיר יותר, ולכן זה מעלה את העלות של הקידום.

ההשפעה בפועל על התמחור עבודת קידום:
אם מדובר באתר ותיק – יש אקסטרה עבודה של בדיקה ב-Google Search Console ומיפוי קישורים זדוניים והסרתם, בדיקת שגיאות נוספות שקשורים לבעיות ניראות בניידים, זמני טעינה בעייתים וכו’. זה מתקשר לתמכור האופטימיזצייה הטכנית שציינתי בסעיף הראשון.

תודה שהצטרפת לרשימת הדיוור!

אם אהבת את התוכן, אני אשמח לקבל ממך פרגון על ידי מתן ביקורת חיובית שתסייע לי לשפר את חשיפת האתר בפני גולשים נוספים. זה יועיל לי מאוד 🙏

קורס שיווק דיגיטלי

ההרשמה לקורס שיווק דיגיטלי מעניקה גישה משולבת להכשרות המתקדמות של:

מחיר הקורסים 8,000 ש"ח

מחיר הקורס המשולב: 6,500 ש”ח בלבד!

למידע נוסף והרשמה יש ליצור קישור בטלפון או בוואטסאפ:

קורס עיצוב גרפי

ההרשמה לקורס עיצוב גרפי מעניקה גישה משולבת להכשרות המתקדמות של:

עקב המצב הכלכלי הקשה שנכפה על החברה הישראלית כולה, ההרשמות לכל הקורסים יוענקו במחיר מסובסד כל עוד המשבר נמשך.
למידע נוסף יש ליצור קשר באתר.

התחל שיחה בוואטסאפ
צריכים עזרה?
היי מה שלומך?
כאן חוליאן... איך אפשר לעזור לך?