המכללה לשיווק דיגיטלי

התפלגות משתמשי פייסבוק ואינסטגרם ברחבי העולם לפי גיל

גם פייסבוק וגם אינסטגרם הן רשתות חברתיות תחת הבעלות של Meta (לשעבר “פייסבוק”) שעובדות פחות או יותר באותה השיטה – המשתמשים יכולים לעלות תכנים, לשתף בחוויות, לתת פידבק לחבריהם (למשל “לייקים” וסימני רגשות נוספים), בכל זאת – הם מאוד שונים. זה בא ליידי ביטוי גם בקהל המשתמשים שלהם.

יש נטייה לחשוב שפייסבוק היא רשת חברתית של “מבוגרים” בעוד אינסטגרם היא רשת חברתית של “צעירים”. השערה זו מקבלת תוקף מסקירה המוצגת באתר https://www.statista.com/

התפלגות גיל המשתמשים בפייסבוק

מבדיקה שנערכה על ידם בקרב התפלגות משתמשי פייסבוק ברחבי העולם החל מאוקטובר 2021, לפי גי-ל ומין, נמצא כי קבוצות הגיל הפעילות ביותר הן 18-24 (22.7%) ו-25-34 (31.5%) שיחדיו מונות 54.2% מכלל המשתמשים בפייסבוק:

התפלגות גיל המשתמשים באינסטגרם

בבדיקה אחרת שבחנה את התפלגות הגילאים של משתמשי אינסטגרם (נכון לאוקטובר 2021), נמצא כי 31% מהמשתשים הם בגילאי 18-24 ו-31.2% מהמשתמשים הם בגילאי 25-34 וביחד הקבוצה הזו מונה 61.2% מכלל המשתמשים:

התפלגות גיל המשתמשים הצעירים מאוד בפייסבוק ובאינסטגרם

אותה בחינה גם מציגה כי בקרב הגילאים 13-17, השימוש בפייסבוק נכון רק ל-5.7% מכללה המשתמשים בפלטפורמה, ובאינטסטגרם, הנתון עומד כבר על 8% (שבאופן יחסי, זה שליש יותר מהמשתמשים הצעירים מאוד בפייסבוק)

איך הנתונים האלו תורמים לנו בראייה האסטרטגית?

המשמעות של הנתונים האלו מבחינת המפרסמים היא פשוטה – אם המותג רוצה להיתפס כצעיר, או בכלל – לפנות לקהל צעיר יותר, אז ההמלצה היא לשווק את העסק דרך אינסטגרם ולא דרך פייסבוק. מהצד השני, במידה והעסק רוצה ליצור מיתוג יותר “רציני” או “בוגר” (אתם מוזמנים לחשוב על הגדרות אחרות), או פשוט לפנות לקהל מבוגר יותר – אז ההמלצה היא לפרסם דרך פייסבוק. כמובן שאין מניע מלשלב בין השניים וסביר להניח שגם ככה תהיה חפיפה מאוד גדולה של קהלים (אותו פרופיל של משתמש שיש לו גם חשבון פייסבוק וגם חשבון אינסטגרם).

נשמח לקבל מכם ביקורת!

אם התוכן תרם לכם ערך ותרצו לעזור לנו לקדם ולהפיץ אותו, אנחנו יותר נשמח מאוד(!) אם תעניקו ביקורת חיובית על האתר. איך אפשר לעשות את זה? הקליקו על כפתור הזהב להענקת ביקורת בגוגל:

5/5

רוצים לשתף את התוכן עם חברים שלכם? אפשר לעשות זאת בקלות מכאן >>

מוזמנים להוסיף את דעכתם למאמר לטובת דיון מעשיר;

תוכן עניינים

אודות המכללה לשיווק דיגיטלי;

המכללה לשיווק דיגיטלי מעניקה הכשרות מקצועיות בתחום השיווק הדיגיטלי בשיטה של לימודים מקוונים. ההכשרות שלנו כוללות לימודי בניית אתרים, קידום אתרים, פרסום בפייסבוק, עיצוב גרפי ועוד.

אהבתם את התוכן? אז בטוח שתאהבו גם את אלו;

ריגול מתחרים בפייסבוק

איך אפשר לדעת מה המתחרים שלכם עושים בפייסבוק? יש כמה דרכים שבהם תוכלו להציץ לפעילות השיווקית שלהם. ריגול ובדיקת פעילות מתחרים בפייסבוק ריגול זו אולי

אסטרטגיה

מהו השיקול בבחירת סוג הקמפיין?

פייסבוק מציגה מגוון רחב מאוד של מטרות שהיא מציע להגשים באמצעות הפרסום שלה. העושר הזה עלול ליצור בלבול שכן קשה לדעת איזה קמפיין העסק שלנו

פרסום בפייסבוק

דעה אחרת: למה אנחנו כן חושבים שקמפיין לייקים יעשה רק טוב לעסק שלך.

אם “תעזו” להעלות שאלה בנושא ניהול קמפיינים לגיוס לייקים לעמוד העסקי שלכם באחת מקבוצות הפייסבוק המקצועיות של אנשי שיווק דיגיטלי, סביר להניח שתספגו הרבה ביקורת מצד מנהלי מדיה שיאמרו כי מדובר בקמפיין מיותר לחלוטין ובזבוז כסף בלבד. למה הם חושבים ככה, האם הם צודקים בטענות שלהם ומה קורה היום?

פרסום בפייסבוק

ניהול קמפיינים בפייסבוק

ניהול קמפיינים בפייסבוק מאפשר להפיץ את המודעות שלכם בפני קהל יעד ספציפי שאתם בוחרים להגדיר כרלוונטי, ובכך להגשים את היעדים העסקיים של הפרסום. פייסבוק היא

המלצות נוספות עבורך:

אוהבים מאוד תוכן על פרסום בפייסבוק אבל מעניין אתכם לחקור נישות נוספים בנושא פרסום באינטרנט? ראו כאן קטגוריות נוספות בתחום:

תודה שהצטרפת לרשימת הדיוור!

אם אהבת את התוכן, אני אשמח לקבל ממך פרגון על ידי מתן ביקורת חיובית שתסייע לי לשפר את חשיפת האתר בפני גולשים נוספים. זה יועיל לי מאוד 🙏

קורס שיווק דיגיטלי

ההרשמה לקורס שיווק דיגיטלי מעניקה גישה משולבת להכשרות המתקדמות של:

מחיר הקורסים 8,000 ש"ח

מחיר הקורס המשולב: 6,500 ש”ח בלבד!

למידע נוסף והרשמה יש ליצור קישור בטלפון או בוואטסאפ:

קורס עיצוב גרפי

ההרשמה לקורס עיצוב גרפי מעניקה גישה משולבת להכשרות המתקדמות של:

עקב המצב הכלכלי הקשה שנכפה על החברה הישראלית כולה, ההרשמות לכל הקורסים יוענקו במחיר מסובסד כל עוד המשבר נמשך.
למידע נוסף יש ליצור קשר באתר.

התחל שיחה בוואטסאפ
צריכים עזרה?
היי מה שלומך?
כאן חוליאן... איך אפשר לעזור לך?