יוטיוב היא אחת הפלטפורמות הכי מפוספסות מצד המפרסמים בישראל כשמסיבה כלשהי, הרבה בעלי עסקים וחברות שיווק לא מזהות את העוצמה השיווקית שיוטיוב מציע במחירים שבהשוואה לפייסבוק וגוגל Search הם ממש חינם. המאמר הבא יציג את הנקודומת המרכזיות שצריך להכיר בפרסום הממומן של יוטיוב.
אז תחילה לענייני המודעות ואופן החיוב שלהן ביוטיוב
יוטיוב היא הפךטפורמה הכי הוגנת מבחינת נושא החיובים. יש לה כמה סוגי תתי-קמפיינים שאפשר לבחור לעבוד איתם ושיטות התשלום של כל אחת מהן היא לפי אופן האינטרקציה של הגולש עם המודעה. להלן:
מודעות In-Stream ניתנות לדילוג:
מודעות In-Stream מופיעות לפני סרטונים אחרים, במהלכם ואחריהם. אחרי 5 שניות ניתנת לצופה אפשרות לדלג על המודעה. אם לא בחרתם בתמחור לפי אלף חשיפות (CPM), אתם תחוייבו רק כאשר המשתמש יצפה ב-20 שניות מהסרטון (או כולו, אם הוא קצר מ-30 שניות) או כאשר הוא יבצע אינטראקציה עם סרטון (הראשון מביניהם).
יתרונות בשיטה זו:
- כמעט שאין פגיעה בחווית המשתמש.
- התשלום הוא עבור צפייה אמיתית (trueview).
- עלות מינימליסטית.
חסרונות בשיטה זו:
- סביר שיחס הצפייה במודעות אלו יהיה נמוך.

מודעות In-Stream **שלא** ניתנות לדילוג:
על המודעות האלו הצופה לא יכול לדלג! הן אורכות עד 15 שניות והן מופיעות לפני, במהלך או אחרי הסרטון. התשלום בתת הקמפיין הזה הוא עבור כל אלף חשיפות (וכל חשיפה היא כמובן צפייה בגלל שאי אפשר לדלג על הוידאו). כדי להשתמש בקמפיין הזה צריך לבחור ביעד של מוּדָעוּת למותג ופוטנציאל חשיפה.
יתרונות בשיטה זו:
- 100% מהנחשפים למודעות יצפו גם בתוכן כולו.
חסרונות בשיטה זו:
- זה מעצבן שאי אפשר לדלג על המודעה – פגיעה בחווית המשתמש.
- הצופים לאו דווקא יהיו כאלה שמתעניינים במוצר.
- העלות גבוהה יותר בהשוואה למודעות In-Stream שכן ניתנות לדילוג.
מודעות Video Discovery:
מודעות מודעות Video Discovery הן מעין שילוב הרעיון של רשת החיפוש עם קמפיין וידאו. מכיוון שביוטיוב ניתן לבצע חיפושים, אז מודעות Video Discovery מאפשרות להציג את הוידאו שלך בתוצאות החיפוש של יוטיוב עצמה. המודעות יכולות להופיע בתוצאות החיפוש של יוטיוב, לצד סרטונים קשורים ובדף הבית של יוטיוב. אם בוחרים בשיטה הזו, אז התשלום הוא PPC ולא CPM. אפשר לעשות שימוש בשיטה הזו בקמפיין התעניינות ברכישה של מוצר ומותג.
יתרונות בשיטה זו:
- אין פגיעה בחווית המשתמש – רק מי שבוחר להקליק על המודעות נחשף לתוכן.
- זה סוג של חצי שיטת אסטרטגיית Pull – זו סוג של תוצאת חיפוש והמשתמשים הם אלו שביצעו חיפוש ביוטיוב (לא מיטבי כמו קמפיין גוגל Search).
חסרונות בשיטה זו:
- סביר להניח שיחס ההקלקה על המודעות שלכם יהיה נמוך.
- לדעתי האישית – זה לא ממצא את הפוטנציאל של יוטיוב ומשלב באופן לא מוצלח את היתרונות של רשת החיפוש.

מודעות באמפר:
מודעות קצרות שאורכן הוא עד 5 שניות. הן יכולות להופיע לפני, תוך כדי או אחרי סרטון ולא ניתן לדלג עליהן. התשלום הוא עבור אלף חשיפות (CPM) כשכל חשיפה היא בפועל צפייה (אי אפשר לדלג). אפשר להשתמש במודעות אלו בקמפיין מוּדָעוּת למותג ופוטנציאל חשיפות.
יתרונות בשיטה זו:
- בגלל שהיא קצרה (עד 6 שניות) אז היא מעצבנת פחות ממודעת In-Stream **שלא** ניתנות לדילוג. אבל איזה מין יתרון זה..?
חסרונות בשיטה זו:
- עם כל הכבוד, אי אפשר להעביר מסר רציני ב-6 שניות.
- תשלום גבוה עבור מעט מאוד ערך אם בכלל.