המכללה לשיווק דיגיטלי

כלים לקידום אורגני בחינם שאתם חייבים להכיר

ניר אזולאי

מקדם אתרים משנת 2012, בוגר BA במערכות מידע וכלכלה, יזם דיגיטלי ויועץ. בעל ניסיון רב בפיתוח אתרי וורדפרס ובניית תהליכי שיווק דיגיטליים שמביאים תוצאות.

בשביל לנצח בזירה הדיגיטלית של היום, מקדמי אתרים ובעלי אתרים צריכים להיות מולטי-טאלנטים. הם צריכים להיות חמושים ב-17 כישרונות שונים, להכיר כל פינה באינטרנט וגם כמובן, לשלוט בלא מעט כלים ותוכנות. מאמר אורח מאת ניר אזולאי.

קורס קידום אתרים

כלים לקידום אתרים אורגני בגוגל

בשביל לעשות קידום אורגני מוצלח, צריך לדעת לבצע אופטימיזציה באתר עצמו (On Page SEO) אבל גם לדעת להשיג קישורים חיצוניים שיתרמו לסמכות האתר (Off Page SEO).

אבל זה לא נגמר כאן – צריך גם לדעת לאסוף נתונים ולנתח את אותם הנתונים כדי ליצור אסטרטגיית קידום נכונה.
אבל אנחנו לא יכולים לעשות את כל הדברים האלו לגמרי לבד, אנחנו חייבים כלים מקצועיים שיעזרו לנו להבין מה רץ כמו שצריך ובמה כדאי לנו להשקיע את הזמן והמשאבים שלנו, כדי לקבל את האפקט בעל ההשפעה הגבוה ביותר.

למרות שעבודתם של אינסטלטורים ונגרים שונה לחלוטין מזו של מקדם אתרים אורגני (SEO) ולמרות שאלו מסיימים את היום עם חתכים בידיים ובגדים מלוכלכים והמקדם מסיים, במקרה הכי גרוע, עם כתם קפה על הג’ינס ואצבעות תפוסות, יש נקודת דמיון אחת. בדיוק כמו אינסטלטור או נגר, גם מקדם אתרים מנוסה וחד לא יוכל לעשות יותר מדי בלי כלים מתאימים.

הרשת מלאה בכלים לקידום אתרים והפעם בחרתי להתרכז בשלושה כלים חינמיים (למעט אחד שהוא בעלות חודשית זניחה). מה שיפה בכלים האלו הוא שגם בעלי אתרים ללא ניסיון יצליחו לעבוד איתם ולהפיק מהם המון ערך.
אחרי שתלמדו לעבוד עם שלושת הכלים האלו ותשתמשו בהם בצורה יעילה, תוכלו להעלות את האתר שלכם מעלה לכיוון ראש עמוד תוצאות החיפוש של גוגל – וזה גם יקרה יחסית במהירות.

GTmetrix

כבר משנת 2010, גוגל מצהירה בכל הזדמנות שיש לה שמהירות טעינת האתר משפיעה בצורה משמעותית על הדירוג שלו בדפי התוצאות. אבל הרבה לפני הדירוג של גוגל – אתרים שנטענים מהר מספקים חווית משתמש איכותית ונוחה.

הכלי של GTmetrix הוא אחד הכלים החינמיים הכי נוחים ואיכותיים לבדיקת מהירות האתר.

למה הוא כל כך טוב? בעיקר כי הוא עושה הרבה מעבר ללבדוק מה מהירות הטעינה של האתר שלכם:

  • בדיקת המהירות מתבצעת בשני כלי דירוג שונים – גם ב-Google Pagespeed וגם ב-Yahoo! Yslow.
  • מאפשר למדוד את זמן הטעינה של האתר מ-7 אזורים בעולם, ב-3 סוגי דפדפנים שונים ובמגוון מכשירים שונים.
  • מראה לכם את הדירוג היחסי של האתר שלכם ביחס לשאר האתרים האחרים שהם מודדים.
  • מספק לכם את זמן הטעינה המדויק, כמות הבקשות לשרת ואת גודלו של העמוד שאתם בודקים.
  • מאפשר לכם לבצע בדיקת מהירות קבועה בכל יום, שבוע או חודש ומציג לכם גרף עם תוצאות בדיקת המהירות לאורך זמן.
  • האחרון בסדר אך לא בחשיבות – נותן לכם המלצות, ברמה של ממש רשימת פעולות לביצוע, על איך לקצר את מהירות הטעינה של האתר.

מהירות הטעינה של האתר שלכם חשובה מתמיד, וזה הכלי שיעזור לכם לשפר אותה.
אפשר להשתמש בכלי ללא רישום והזנת פרטים אבל אם תרשמו (בחינם כמובן) תקבלו חבילה שתכלול הרבה יכולות שיסייעו לכם לבצע אופטימיזציה לאתר שלכם ביעילות.

gtmetrix

כליום (KOLYOM)

עומר שובל הוא אחד ממקדמי האתרים הותיקים והמוערכים בארץ ואין ראוי ממנו להיות זה שחתום על מערכת קידום האתרים הישראלית הפופולרית כליום. המערכת שירתה אלפי מקדמים ישראלים במשך מספר שנים טובות לגמרי בחינם ולאחרונה השתדרגה והפכה למערכת בתשלום.

למרות שהיא כבר לא חינמית, בחרתי לדבר עליה מכיוון שהמחיר של החבילות ההתחלתיות כאן הוא לגמרי סמלי (נכון לכתיבת שורות אלו). אז מה בעצם המערכת של כליום עושה בשבילנו?

אתם מגדירים פרוייקטים ומזינים פרטים כמו שם האתר, הקטגוריה, המתחרים וביטויי המפתח אחריהם אתם רוצים לעקוב. לאחר מכן, המערכת בודקת בכל יום (מכאן הגיע השם, אגב) את מיקומי הביטויים שהזנתם בגוגל ישראל, כאשר במערכת החדשה תהיה גם אפשרות לקבלת נתונים על מנוע החיפוש הגלובלי של גוגל (google.com).

המערכת חוקרת לא פחות ממיליון מונחים שונים ומנתחת את 100 התוצאות הראשונות שגוגל מספקת בחיפושים עבור אותם מונחים. זה שיפור משמעותי מכלים רבים, שחוקרים את תוצאות החיפוש בעומק של עד 50 התוצאות הראשונות בלבד.

על ידי ניתוח המיקומים שכליום עושה, היא מספקת לנו נתונים כמו:

  • באילו ביטויים הדירוג שלכם עלה או וירד.
  • היקף חיפושים עבור כל ביטוי.
  • איזה עמוד מדורג עבור אילו ביטויים.
  • מי הם המתחרים של האתר שלכם (גם אם לא תבחרו להזין בעצמכם אתרים מתחרים, המערכת תאתר כמה באופן עצמאי).
  • כמה עמודים באתר שלכם נכנסו ל-100 התוצאות הראשונות וכמה יצאו.
  • מעקב אחר קישורים חיצוניים (תצטרכו להכניס קישורים למעקב, המערכת לא מזהה קישורים באופן אוטומטי).

בנוסף לכל זה, לאחרונה התווסף פיצ’ר חדש שמדרג את החשיבות של כל ביטוי עבור האתר שלכם. בשכלול פוטנציאל הטראפיק של כל ביטוי (נתון שקיים גם הוא במערכת), תוכלו לקבל להחליט בצורה טובה יותר באילו ביטויים כדאי להשקיע ובאילו פחות.

המערכת החדשה של כליום גם מספקת מידע על עדכונים של גוגל, דוחות מעולים אודות המתחרים שלכם והיסטוריית הדירוג של האתר, וגם מאפשרת לכם להציב מטרות כמו כמות הקישורים החיצוניים שאתם רוצים להשיג בכל שבוע או חודש.

מעבר לזה שהמערכת של Kolyom היא גאווה ישראלית, היא גם מאוד שימושית, נוחה ואפקטיבית. שאפו עומר!

גוגל סרצ' קונסול

בעיניי, ה-Google Search Console הוא לא פחות מכלי חובה לבעלי אתרים וכמובן גם למקדמי אתרים.
זהו כלי הקידום האורגני העיקרי מבית היוצר של גוגל והוא מספק למקדמי אתרים המון נתונים חשובים על האתר שלהם. הכלי יעזור לכם להבין איפה האתר שלכם עומד ובמה להתמקד ויאפשר לכם להישאר עם האצבע על הדופק.

הכלי מנתח ומציג לכם המון נתונים ודו”חות שמספקים תשובות על שאלות חשובות:

אילו עמודים מהאתר שלכם מאונדקסים על ידי גוגל בצורה תקינה?
עמודים שגוגל לא מאנדקסת לא מופיעים בתוצאות החיפוש, ואין להם ערך מבחינת קידום האתר. בנוסף, הכלי מאפשר לבקש מגוגל לבדוק האם מנוע החיפוש שלה סורק עמוד ספציפי. במידה ולא, הכלי גם יאפשר לכם לשלוח גרסה עדכנית להצגה בתוצאות החיפוש שתתעדכן באופן מיידי.

עבור אילו ביטויים אתם מדורגים ומה המיקום שלכם ב-SERP (תוצאות במנוע החיפוש)?
בתהליך הקידום חשוב לדעת בכל רגע נתון מה המצב של האתר כדי לקבוע את סדר העדיפויות ואת חשיבות פעולות הקידום. הכלי גם יאפשר לכם לדעת אילו עמודים מניבים לכם את רוב התנועה לאתר.

האם האתר שלכם מותאם למכשירים ניידים?
עדכון ה- Mobile First עשה מהפכה בעולם קידום האתרים כשקבע שאתרים שלא מותאמים לממשקי מובייל חוטפים פגיעה בדירוג שלהם במנוע החיפוש של גוגל.
האתר שלכם חייב להיות מותאם לממשקי הסמארטפון, וכלי ה-Search Console יעזור לכם לוודא שאתם עומדים במשימה – ואפילו ישלח לכם מייל אם יזהה בעיה.

באילו אתרים יש לכם קישורים חיצוניים?
כלי הסרץ’ קונסול יאפשר לכם לדעת אילו דומיינים ואילו עמודים מפנים גולשים אל האתר שאתם מקדמים.

האם בוצעו פעולות ידניות כנגד האתר שלכם?
באמצעות הכלי תוכלו לבדוק אם בוצעו נגד האתר שלכם פעולות ידניות שמונעות מהאתר (או חלק מהעמודים שבו) להיות מוצגים בתוצאות החיפוש של גוגל.

פעולות ידניות הן פעולות שבודק אנושי של גוגל קבע שהפרתם (או שהמקדם שלכם הפר) את ההנחיות של גוגל למנהלי אתרים. הפרות כאלו יכולות להיות תוכן ספאם, קיום של קישורים לא טבעיים, טקסט מוסתר, דחיסת מילות מפתח והפניות אוטומטיות מטעות (הנה הרשימה המלאה).

האם קיימות באתר שלכם בעיות ושגיאות אבטחה?
הכלי יאפשר לכם לגלות האם יש בעיות אבטחה שמונעות מהאתר שלכם להתקדם בתוצאות, ולזהות את אותן הבעיות.

האם לגוגל יש מפת אתר (Sitemaps) מעודכנת של האתר שלכם?
קובץ Sitemap מגדיר ל-Google מה הדפים שמנוע החיפוש שלה אמור להכיר.
על ידי הגשת מפת אתר מעודכנת לגוגל, תוכלו להבין אילו עמודים התקבלו בהצלחה ונסרקים על ידי גוגל ולזהות שגיאות שמונעות מגוגל להכניס עמודים שלכם לאינדקס שלה.

שגיאות נפוצות שימנעו מהעמודים שלכם להיכנס לאינדקס של גוגל הן דברים כמו חשש לפישינג, תוכנה זדונית בשרת או היסטוריה של פריצות לאתר.

כיצד מחברים את גוגל סרצ’ קונסול לאתר? לחצו כאן

search-console
נשמח לקבל מכם ביקורת!

אם התוכן תרם לכם ערך ותרצו לעזור לנו לקדם ולהפיץ אותו, אנחנו יותר נשמח מאוד(!) אם תעניקו ביקורת חיובית על האתר. איך אפשר לעשות את זה? הקליקו על כפתור הזהב להענקת ביקורת בגוגל:

5/5

רוצים לשתף את התוכן עם חברים שלכם? אפשר לעשות זאת בקלות מכאן >>

מוזמנים להוסיף את דעכתם למאמר לטובת דיון מעשיר;

תוכן עניינים

אודות המכללה לשיווק דיגיטלי;

המכללה לשיווק דיגיטלי מעניקה הכשרות מקצועיות בתחום השיווק הדיגיטלי בשיטה של לימודים מקוונים. ההכשרות שלנו כוללות לימודי בניית אתרים, קידום אתרים, פרסום בפייסבוק, עיצוב גרפי ועוד.

אהבתם את התוכן? אז בטוח שתאהבו גם את אלו;

הצעת מחיר לדוגמה: קידום אורגני SEO

דוגמה להצעת מחיר – SEO קידום אורגני

במהלך התקופה שאנחנו נותנים שירותי קידום אורגני לעסקים, יצרנו מספר פורמטים של הצעות מחיר, כשבכל פעם שדרגנו אותה בהתאם לידע שצברנו, הניסיון שהראה לנו איך

איך יוצרים סכמת FAQ?

(FAQ (frequently asked questions היא סכמה קלאסית שמאוד קל לייצר והיא כמובן יעילה מאוד לקידום אתרים אורגני בגוגל. הסכמה מוסיפה עוד 2 שורות מידע במודעה

קידום אתרים אורגני

קידום אורגני

המדריך הבא יציג לכם את הדרכים המרכזיות לקידום האתר בגוגל. הוא מכיל הסברים לצד דוגמאות, כאשר התוכן כולל הדרכות וידאו לטובת העצמת חווית המשתמש. מומלץ

שיווק דיגיטלי

איך מתמחרים עבודת קידום אתרים?

מחבר: דניאל זריהן דניאל זריהן עוסק בשיווק באינטרנט (בדגש על SEO – קידום אתרים אורגני) באופן מקצועי משנת 2009, כותב בלוג כבר כמעט עשור ובעל

חשבון גוגל אנליטיקס ישן

פתיחת חשבון גוגל אנליטיקס ישן

במדריך זה נראה כיצד לפתוח חשבונות UA במקום GA4 החדשים שעדיין לא מוכרים לעומק. שלבים יצירת חשבון גוגל אנליטיקס ישן GA4 (גוגל אנליטיקס 4) עדיין

פרסום ביוטיוב

קידום ביוטיוב

יוטיוב היא אחת הפלטפורמות הכי מפוספסות מצד המפרסמים בישראל כשמסיבה כלשהי, הרבה בעלי עסקים וחברות שיווק לא מזהות את העוצמה השיווקית שיוטיוב מציע במחירים שבהשוואה

גוגל אנליטיקס

גוגל אנליטיקס

כמה אנשים גולשים כרגע באתר שלכם? איזה קמפיין מניב לכם את התוצאות הטובות ביותר? האם יש תוכן שהמשתמשים שונאים באתר שלכם? היכן רצף הגלישה נקטע

פרסום בגוגל

ניהול קמפיינים בגוגל

Google Ads (או מעכשיו פשוט ‘גוגל אדס’) היא המערכת שדרכה מבצעים קידום ממומן של בגוגל. השימוש בפלטפורמה כרוך בפתיחת חשבון (בחינם) עם חשבון Gmail. בתוך הממשק של

google tag manager

גוגל תג מנג’ר – מדריך

המדריך הבא מלמד כיצד לשלוט בגוגל תג מנג’ר ולעשות בו שימוש לטובת ניהול קמפיינים מתקדמים בגוגל ופייסבוק לרבות צביעת קהלים, רימרקטינג, חיבור לגוגל אנליטיקס, מעקב

תודה שהצטרפת לרשימת הדיוור!

אם אהבת את התוכן, אני אשמח לקבל ממך פרגון על ידי מתן ביקורת חיובית שתסייע לי לשפר את חשיפת האתר בפני גולשים נוספים. זה יועיל לי מאוד 🙏

קורס שיווק דיגיטלי

ההרשמה לקורס שיווק דיגיטלי מעניקה גישה משולבת להכשרות המתקדמות של:

מחיר הקורסים 8,000 ש"ח

מחיר הקורס המשולב: 6,500 ש”ח בלבד!

למידע נוסף והרשמה יש ליצור קישור בטלפון או בוואטסאפ:

קורס עיצוב גרפי

ההרשמה לקורס עיצוב גרפי מעניקה גישה משולבת להכשרות המתקדמות של:

עקב המצב הכלכלי הקשה שנכפה על החברה הישראלית כולה, ההרשמות לכל הקורסים יוענקו במחיר מסובסד כל עוד המשבר נמשך.
למידע נוסף יש ליצור קשר באתר.

התחל שיחה בוואטסאפ
צריכים עזרה?
היי מה שלומך?
כאן חוליאן... איך אפשר לעזור לך?