המכללה לשיווק דיגיטלי

מה זה ניהול מוניטין ולמי הוא חשוב?

מחבר: לירון קטלן

לירון קטלן הינו יזם דיגיטלי ישראלי בעל ניסיון רב של מעל ל-15 שנים בעולמות הפרסום והשיווק הדיגיטליים. הבעלים של חברת “ניהול מוניטין” לשירותי המוניטין באינטרנט, וחברת “Marketing Automation” לשירותי אוטומציה מתקדמים.

ניהול מוניטין בדומה לקידום אתרים, הוא קידום שם המותג שלך במנועה החיפוש. על אף המטרה המשותפת בין ניהול מוניטין לקידום אתרים, שני התחומים שונים במספר פרמטרים והמצבים בהם משתמשים בכל תחום שונים גם כן. אז מה זה ניהול מוניטין? למי הוא חשוב? ומה בדיוק ההבדל בינו לבין קידום אתרים? 

ניהול מוניטין הינו התמקדות בשם שלכם ושל העסק שלכם לטובת עיצוב תדמיתו החיובית באינטרנט

ראשית, ניהול מוניטין הוא שירות שנצרך על ידי עסק, גוף או אדם בעלי תוצאות חיפוש לא מחמיאות בגוגל, “שזכו” להם בשל הזכורים שליליים מצד גורמים חיצוניים (למשל – כתבה מביכה בחדשות, אתרי סיקור שביקרו לשלילה, אך הזכור שלילי עלול להיות גם כתוצאה של SEO שלילי שמתחרי העסק אחראים לו – סוג של קידום אתרים “נקמני” ומלוכלך). 

תדמיינו שהייתם מחפשים עכשיו בגוגל את הערך “חוליאן טרומפר” והייתם מוצאים תוצאות כגון אלו:

ניהול מוניטין
עסקים עלולים להיקלע בגלל מספר סיבות לתוצאות מביכות כמו כאלו *אלו עריכות להמחשה בלבד ולא תוצאות אמיתיות!

זה יכול להיות מאוד בתסכל עבור חוליאן, שכן התוצאות מאוד לא מרשימות בלשון המעטה. במקרה כזה (חלילה!), הוא ירצה לגייס לשירותיו מנהל מוניטין כדי לדחוק את התוצאות האלו לעמודים האחוריים בגוגל כדי שיוסתרו היטב מעין הלקוחות הפוטנציאלים שלו (הבהרה – זו כמובן תוצאה מפוברקת שיצרתי כהדמיה לטובת המחשבת צורך).

קמפיין ניהול מוניטין מקוון מתמקד בשם שלכם או של העסק שלכם ואלו לרוב סובבים סביב מספר ביטויים מצומצם בתוצאות החיפוש בגוגל. כך למשל, ניהול מוניטין עבור חברה העוסקת בציוד משרדי “משרדי-לי בע”מ” ושם הבעלים הוא “ישראל ישראלי“, קידום תכנים חיוביים ומותאמים יהיו סביב הביטויים: “משרדי-לי” ו -“ישראל ישראלי” וזאת כמובן במידה ואותו לקוח מתמודד עם תוצאות חיפוש שליליות בגוגל.

איך יוצרים קמפיין לניהול מוניטין שלילי?

התמודדות עם מוניטין שלילי יכולה להגיע בכל מצב: עבירות צווארון לבן, הטרדות, אלימות פיזית או מילולית, טעויות שבוצעו, בעיות תברואה, הסתבכויות משפטיות, חובות עבר, שירות לקוחות או תפעול לקוי של חברות, תנאי העסקה המנוגדים לחוק, הסתבכויות בכירים בחברה, אמירות פוגעניות ומקרים רבים נוספים שעלולים להוביל למוניטין שלילי.

על כן, בשלב הראשון מנהל המוניטין ידלה מידע מהלקוח עצמו אודות הזכורים שליליים שהוא מכיר כמו בדוגמות שציינו לעיל, ולאחר מכן, מומחה ניהול המוניטין ייזום ניטור וינתח תוצאות סביב חיפושים רלוונטים הקשורים באופן מפורש לשם הלקוח למקרה שהלקוח עצמו פספס עוד כמה הזכורים בעייתים, ובתום המחקר – מנהל המוניטין יבנה תכנית פעולה שמטרתה לתכנן כיצד לדחוק את התוצאות הלא רצויות. חשוב לזכור שהזכור שלילי יכול להופיע במקורות זמינים נוספים ולא רק בתוצאות החיפוש בגוגל, כמו למשל פוסטים שליליים מהרשתות החברתיות שמופיעות כתוצאות חיפוש בפייסבוק למשל, תמונות לא מחמיאות בקטגורית “תמונות” בגוגל, סרטונים שליליים מיוטיוב ותכנים שליליים ממקורות רבים אחרים.

 

ניהול מוניטין פייסבוק
דוגמה לחיפוש תוצאות כלשהן בפייסבוק

ההמלצה החמה היא לא להזניח את המוניטין השלילי, למשרדי הגיעו לקוחות רבים שהזניחו את תוצאות החיפוש שלהם או שבכלל לא היו מודעים לסיטואציה שאליה נחשפים לקוחות קיימים ופוטנציאליים. המודעות זה שם המפתח, צריך להבין שכל יוזר יכול להכנס לגוגל ולקרא עליכם דברים שליליים בין אם פסקי דין או כתבות רעות ואפילו ביקורות. מצב זה מצריך טיפול מאתגר במיוחד וכן מצריך השקעות תקציביות גדולות בהתאם לכמות האזכורים השליליים והחוזק שלהם.

מה ההבדל בין ניהול מוניטין לקידום אתרים אורגני?

קידום אורגני בגוגל (SEO) סובב סביב קידום ביטויים רבים במנועי החיפוש שבראשם כמובן תוצאות החיפוש בגוגל, אופטימיזציה למנוע החיפוש תאפשר לקדם את האתר/דף הנחיתה של העסק או של הגורם הציבורי/עסקי. בשונה מניהול המוניטין, המטרה היא קידום השם שלכם והשם של העסק שלכם עם ביטויים נוספים הקשורים לענף או לתחום שממנו אתם מגיעים על-מנת שהאתר שלכם יקודם.

בדומה לפעילויות של מוניטין, פעולת הדחיקה מבוצעת גם בניהול מוניטין אך כוונתה היא דחיקת אתרים מתחרים (ולא אזכורים לא רצויים), מומחה קידום האתרים ידחוק את המתחרים במטרה שהאתר שלכם יופיע במיקום גבוה בתוצאות החיפוש בגוגל. אתר הממוקם גבוה יותר בתוצאות החיפוש בגוגל יבלוט וישדר אמינות וביטחון בקרב הגולשים, אלו ימשכו יותר גולשים כלקוחות או אוהדים פוטנציאלים אל האתר שלכם.

אם ניקח לדוגמה את אותו המקרה בניהול מוניטין, חברת “משרדי-לי” פונה לקידום אתרים עבור האתר של החברה, כדי לקדם את האתר הביטויים שיוקדמו יכולים להיות רבים: “ציוד משרדי איכותי”, “ציוד משרדי זול”, “ציוד משרדי קלסרים” וביטויים רבים נוספים המותאמים לכל גורם.

מומחה קידום אתרים מחפש את מילות המפתח המותאמות לכל לקוח עסקי או ציבורי המחפש לקדם את האתר שלו, לאחר מכן המומחה יבנה תכנית פעולה שיווקית ומותאמת לכל מצב, ישתמש בכלים הדיגיטליים המתקדמים העומדים לרשותו לצורך קידום האתר (לרבות אופטימיזציה לאתר לצורך התאמה למנוע החיפוש של גוגל) וכן שיקוף התקדמות וביצועים.

בעוד שהמטרה בניהול מוניטין היא לקדם את התדמית שלכם בגוגל, המטרה בקידום אתרים היא למשוך יותר גולשים אל האתר ולהגדיל את תנועת המשתמשים באתר שלכם, משתמשים אלו עשויים להפוך ללקוחות או אוהדים הבאים שלכם.

מי משתמש בניהול מוניטין ומי בקידום אתרים?

למרות ההבדלים הברורים בין ניהול מוניטין וקידום אתרים, הגורמים הפונים אל התחומים אינם מוגבלים ותלויים בצורך העסקי, הציבורי או האישי של כל אחד. ניהול מוניטין וקידום אתרים עוסקים בקידום אורגני כל אחד בתחומו ומתאימים לעסקים וחברות בכל הגדלים והענפים במשק, אנשי ציבור ופוליטיקאים מכל המפלגות (ארצי ועירוני), אנשי עסקים וכן בכירים בחברות פרטיות וציבוריות.

אנשים פרטיים גם כן יכולים לפנות ובעיקר לנושא ניהול מוניטין בגוגל וברשתות החברתיות, במידה ונתקלו במוניטין שלילי ברשת ירצו לדחוק את התוצאות השליליות ולהפוך את המוניטין השלילי לחיובי בעבור בניית קריירה מקצועית או סיבות אישיות מגוונות. על אף היותם עולמות נפרדים המיועדים למצבים שונים, ייתכנו לקוחות שיזדקקו לניהול מוניטין לטיפול בתדמית בגוגל וכן גם לקידום האתר שלהם אל מול המתחרים, משמע פעילות משולבת.

לחברות, אנשי ציבור ואנשים פרטיים חשוב להיות בעלי מוניטין חיובי וגבוהים בתוצאות החיפוש בגוגל

מתי משתמשים בניהול מוניטין ומתי בקידום אתרים? כדאי לשלב בין השניים? שאלות אלו ועוד עולות בקרב לקוחות רבים המגיעות לאחר חיפוש על התחום בגוגל וכן חיפוש על “קידום אתרים” – מה שמצריך מאיתנו לעשות סדר, להסביר על התחומים, למקד את הצרכים והרצונות של כל לקוח ולבנות תכנית פעולה שיווקית דיגיטלית מותאמת עבור כל לקוח.

ההתמקדות של ניהול מוניטין וקידום אתרים בגוגל אינה במקרה, כבר למעלה משני עשורים שתוצאות החיפוש בגוגל ישפיעו על כל עסק וכל גורם ציבורי: המוניטין שלכם והמיקום של האתר שלכם בגוגל, שני אלו יקבעו את מידת ההצלחה שלכם וכיצד קהל הגולשים יתפוס אתכם.
הצלחה בניהול מוניטין שווה מוניטין חיובי בגוגל על שם העסק ועל שמכם, הצלחה בקידום אתרים בגוגל תוביל את הגולשים המחפשים ביטויים שונים בתחומכם לבחור באתר שלכם הממוקם גבוה תוצאות החיפוש בגוגל ובאופן אורגני.

כאמור, ניהול מוניטין וקידום אתרים מתמקדים בתוצאות החיפוש בגוגל, בעוד שניהול מוניטין מתמקד בצורך להופיע בצורה חיובית ומושכת בגוגל, תחום קידום אתרים מסייע למשוך אנשים אל האתר שלכם כמגרש הביתי שלכם אל מול הלקוחות או הגולשים המחפשים אחר תחום מסוים וברגע שאלו נכנסו לאתר הסיכוי לתמיכה בכם ובמוצר אותו אתם מספקים עולה בעשרות אחוזים.
החשיבות של השניים גדולה ואין תחום שעולה על השני, במידה ואין לכם אתר/דף נחיתה לעסק או עבורכם כאנשי ציבור או כבכירים במשק, חלק מהכלים לשיפור המוניטין בגוגל הוא הקמת דף נחיתה המותאם לצרכים שלכם – במקביל ניתן לקדם את האתר שהוקם בקידום אתרים ובהתאם לביטויים הקשורים לתחום שממנו אתם מגיעים.

האם קיים מומחה מוניטין שיכול לסייע גם בקידום אתרים?

לירון קטלן, הבעלים של חברת “ניהול מוניטין” הינו מומחה דיגיטל בעל ניסיון רב שנים בניהול מוניטין וקידום אתרים, “השלב הראשון בפגישת ההתנעה מול כל לקוח היא להבין את הצרכים, להתאים את הפתרונות והכלים השיווקיים, לבנות אסטרטגיה לניהול מוניטין ו/או קידום אתרים באופן משותף ושקוף מול הלקוח ולספק צפי ברור לטווח הארוך”.

על אף השוני בין השניים, התחומים משותפים במטרה שלהם לדחוק את התוצאות ולקדם אתכם באמצעות קידום מוניטין ועלייה אורגנית מעל המתחרים. עסקים ואנשי ציבור יוכלו לאפשר לקדם את המוניטין שלהם או האתר שלהם בתחום אחד, לבחור בשני התחומים, ואפילו לשלב קמפיין קידום ממומן (השונה מקידום אורגני), יוכלו לבצע זאת בקלות באמצעות מומחה ניהול המוניטין וקידום האתרים.

נשמח לקבל מכם ביקורת!

אם התוכן תרם לכם ערך ותרצו לעזור לנו לקדם ולהפיץ אותו, אנחנו יותר נשמח מאוד(!) אם תעניקו ביקורת חיובית על האתר. איך אפשר לעשות את זה? הקליקו על כפתור הזהב להענקת ביקורת בגוגל:

5/5

רוצים לשתף את התוכן עם חברים שלכם? אפשר לעשות זאת בקלות מכאן >>

מוזמנים להוסיף את דעתכם למאמר לטובת דיון מעשיר;

תוכן עניינים

אודות המכללה לשיווק דיגיטלי;

המכללה לשיווק דיגיטלי מעניקה הכשרות מקצועיות בתחום השיווק הדיגיטלי בשיטה של לימודים מקוונים. ההכשרות שלנו כוללות לימודי בניית אתרים, קידום אתרים, פרסום בפייסבוק, עיצוב גרפי ועוד.

אהבתם את התוכן? אז בטוח שתאהבו גם את אלו;

איך לשפר יחס המרה באתר

איך לשפר יחס המרה באתר?

יחס המרה של האתר (מכל אפיקי התנועה הדיגיטלית) הוא מדד מאוד משמעותי שאפשר לבחון אותו בגוגל אנלטיקס. הוא מציין את מספר המשתמשים שביצעו כניסה לאתר

מה זה שיווק דיגיטלי?

שיווק דיגיטלי הוא שימוש במכלול האפשרויות ומגוון הפלטפורמות העומדות לרשותנו ברשת האינטרנט במטרה לפרסם ולקדם תוכן שבסופו של דבר יעניק לנו / ללקוחותינו ערך. ההצלחה

דף נחיתה

איך ליצור דף נחיתה שבאמת יהפכו את הגולשים ללקוחות? במדריך הבא אציג את נקודת המבט ממנה אני מסתכל על הצורך בדף נחיתה, היתרונות והחסרונות בדפי

הכנת תשתית לשיווק

הכנת תשתית לשיווק

מה זו הכנת תשתית לשיווק, למה היא חשובה ומתי עושים אותה? הכנת תשתית לשיווק היא בנייה נכונה של משפך שיווקי הכוללת סגירה מראש של כל אירועי

מקלדת אימוג'י

מקלדת אימוג’י

מקלדת אימוג’י למחשב – הוסיפו סמלים מושכים למודעות שלכם השתמשו במקדלת אימוג’י כדי להוסיף צבע וחיים למודעות גוגל או פייסבוק שלכם. אימוג’י ממגנט את העיניים,

תיק עבודות בשיווק דיגיטלי

דוגמה לתיק עבודות בשיווק דיגיטלי

תיק עבודות בשיווק הדיגיטלי נחוץ למי שמחפש עבודה בתחום והוא בתחילת דרכו. סוכנויות דיגיטל ישמחו לקלוט עובדים בעלי רקע וניסיון מועט בתחום, אך סביר להניח

שיווק דיגיטלי

אסטרטגיה לשיווק דיגיטלי

להלן שלבים אשר מציגים את סדר הפעולות שיש לנקוט כדי להצליח לקדם עסק / גוף / ארגון דרך שיווק דיגיטלי. עמידה בשלבים אלו תשפר משמעותית את הסיכויים שלכם לעמוד ביעדים הדיגיטליים שלכם.

המלצות נוספות עבורך:

אוהבים מאוד שיווק דיגיטלי אבל מעניין אתכם לחקור נישות נוספים בנושא פרסום באינטרנט? ראו כאן קטגוריות נוספות בתחום:

תודה שהצטרפת לרשימת הדיוור!

אם אהבת את התוכן, אני אשמח לקבל ממך פרגון על ידי מתן ביקורת חיובית שתסייע לי לשפר את חשיפת האתר בפני גולשים נוספים. זה יועיל לי מאוד 🙏

קורס שיווק דיגיטלי

ההרשמה לקורס שיווק דיגיטלי מעניקה גישה משולבת להכשרות המתקדמות של:

מחיר הקורסים 8,000 ש"ח

מחיר הקורס המשולב: 6,500 ש”ח בלבד!

למידע נוסף והרשמה יש ליצור קישור בטלפון או בוואטסאפ:

קורס עיצוב גרפי

ההרשמה לקורס עיצוב גרפי מעניקה גישה משולבת להכשרות המתקדמות של:

עקב המצב הכלכלי הקשה שנכפה על החברה הישראלית כולה, ההרשמות לכל הקורסים יוענקו במחיר מסובסד כל עוד המשבר נמשך.
למידע נוסף יש ליצור קשר באתר.

התחל שיחה בוואטסאפ
צריכים עזרה?
היי מה שלומך?
כאן חוליאן... איך אפשר לעזור לך?