המכללה לשיווק דיגיטלי

קורס עיצוב גרפי – תוכנה לעריכת תמונות ועיצוב לוגו בחינם

המדריך הבא מיועד לאנשי שיווק דיגיטלי בתחילת דרכם אשר מעוניינים ללמוד כיצד לעצב בעצמם את הפוסטים באמצעות תוכנה לעריכת תמונות, לערוך אותן, ולעצב לוגו ברמה גבוהה, בכלים חינמיים לחלוטין, מבלי לבזבז שקל אחד.

אז למה המדריך הזה בכלל קיים ולמי הוא משמש? היכרות עם תוכנה לעריכת תמונות

כמי ששולטים במערכות הפרסום של גוגל ופייסבוק, אתם מצד אחד יודעים לנהל קמפיינים ממומנים ולהביא להצלחות, והשירות שלכם נותן הרבה ערך לבעלי העסקים שאתם מפרסמים עבורם. אך מצד שני – אין לכם את הידע הנדרש ושליטה בתוכנה לעריכת תמונות ויצירת גרפיקה לפוסטים ובאנרים שישמשו אתכם במסעות הפרסות שלכם. כאן מתחילה בעייתיות מסויימת, כיוון שאתם תקועים איפשהו באמצע. 

הפתרון המקצועי ביותר יהיה לגייס לטובתכם מעצב גרפי (או מעצבת כמובן) מקצועי אשר יהיה אחראי על החלק הזה של ניהול הלקוח. הוא בוודאי ישלוט בתוכנות הגרפיקה המקצועיות לעריכת תמונות כמו פוטושופ ואילוסטרייטור. אך זה לא תמיד כזה פשוט… במידה ואתם מתחילים את הצעדים הראשונים כעצמאיים בעולם השיווק הדיגיטלי, המחסום הראשון שלכם יהיה סביב ציפיות הרווח, שכן הצעת המחיר שלכם צריכה להתאים לכדאיות של הלקוח, לסכום אותו אתם מעוניינים להרוויח, אך גם ליכולת שלכם שממנה נגזרים בין היתר גם הוותק שלכם בעולם המאוד תחרותי הזה.

ברור שמגיע לכם להרוויח כמו שצריך וכך גם לגרפיקאי (שלו יש הוצאות נלוות כמו הרישיונות לתוכנות הנ”ל), אבל בהתחלה, כמו בכל תחילת דרך, אתם צריכים לתת הצעות מחיר אטרקטיביות ללקוחות הראשונים שלכם כדי שהם יהוו וישמשו כ”תיקי הלוקחות” הראשונים שלכם ויפתחו עבורכם את הדלת ללקוחות הגדולים שיבואו בהמשך דרככם.

אז איך מתחילים? כיצד ניתן גם להרוויח את מה שאנחנו רוצים להרוויח, אך גם להשאר ריאליים? ככל הנראה, הלקוחות הראשונים שלנו יהיו עסקים קטנים, שהתקציבים שלהם מצומצמים, והצעות מחיר בינוניות עלולות להבריח אותם… ובכן – קיימת דרך כזו. תוכלו לקחת על עצמכם גם את תפקיד המעצב, וכך להקטין את התמחור של הצעת המחיר אך לא לפגוע ברווחיות שאתם מעוניינים להשיג.

לדוגמה – אם הצעת מחיר עבור שירותי ניהול קמפיינים בפייסבוק עמדה על 3,000 ש”ח בחודש כשהיא חולקה לפי 2,000 ש”ח לכם ו-1,000 ש”ח לגרפיקאי (אני מקווה שאתם לא מצקצקים כרגע וחושבים לעצמכם משהו כמו “מה פתאום 3,000? אנחנו שווים הרבה יותר!” – חבר’ה, רגליים על הקרקע בבקשה… לא רק שאתם בתחילת הדרך, תחשבו גם על בעל העסק הקטן שאתם עוד שניה תגרמו לו להתקף לב להישמע המחיר! מה גם, שזה לקוח יחיד. תכפילו אותו בלפחות 6-7 לקוחות שאתם מסוגלים לקחת על עצמכם לבד לגמרי בסדר גודל של 4 פוסטים מקודמים בחודש עבור כל עסק. זה כבר נשמע טוב יותר נכון?), תוכלו לדרוש בהצעת מחיר רק 2,000 ש”ח ועדיין להשאר עם אותו הרווח! סגירת הלוקחות שלכם תעלה פלאים.

אבל רגע אחד… הרי אמרנו שלמעצב הגרפי יש תשלומים שוטפים עבור תוכנות שהוא מתנהל איתם. זה אמור ליפול עלינו? לאו דווקא. נוכל להתחיל לעצב באמצעות תוכנות לעיצוב גרפי חינמיות לחלוטין! אז מה ההבדל בינם לבין פוטושופ? בואו לא נשקר לעצמנו – ההבדל גדול. זה ממש לא פוטושופ. אבל מה? אנחנו פשוט לא צריכים להתיימר ולומר שזו הרמה שאנחנו צריכים להגיע אליה – של מעצב גרפי מקצועי. על כן, גם הצעת המחיר שלנו הן בהתאם. בעוד שחברות לשיווק דיגיטלי יכולות לקחת בין 8,000 ל-10,000 ש”ח ריטיינר בלי למצמץ (כי בהחלט מגיע להן! יש להם מנהל קמפיינים, צוות מעצבים, אנליסטים ועוד ועוד), אנחנו מציגים את עצמינו כפרינלסרים בתחילת הדרך, ועבור 2,000 ש”ח אנחנו יותר מכדאיים במיוחד עבור עסק קטן.

אז המדריך הבא שאתם עומדים ללמוד הוא בדיוק עבור כל מה שדיברנו עליו עכשיו. הוא יראה לכם כיצד לעצב פוסטים באמצעות כלים חינמים ברמה ראויה* [*אני נזהר במילים האלו לא לעצבן את קהילת המעצבים הגרפים 😄] כדי שתוכלו להתחיל ולגייס את הלקוחות הראשונים שלכם! לאחר מכן, תגייסו מעצב תותח-על שימשיך את העבודה מול הלקוחות שהם כבר כרישים גדולים.

התוכנות לעריכת תמונות ושאנחנו נעבוד איתן:

  1. bannersnack – תוכנה מדהימה לערכית תמונות, לעיצוב באנרים ופוסטים, במיוחד עבור אנשי דיגיטל. הפלטפורמה הזו היא Freemium – זאת אומרת, חצי חינם, ובעלת גרסה משודרגת בתשלום. אנחנו נלמד כמובן כיצד לעבוד עם הגרסה החינמית שלה, אבל אני מאמין שכשתלמדו לעבוד איתה, אתם תחליטו לעבור לגרסת ה-Pro שלה. על התוכנה הזו אנחנו נעבוד רוב הזמן, ושתי התוכנות האחרונות ישמשו רק לפינישים (מי שישרדרג לפרו – כלל לא יצטרך פינישים, אבל כל דבר כמובן בעיתו…)

2. pixlr – תוכנה לערכית תמונות מעולה בפני עצמה, שעד כה עבדתי רק איתה (לפני שנחשפתי ל-bannersnack). התוכנה הזו היא הרבה יותר מורכבת מ-bannersnack, אבל היא נחוצה מאוד לפינישים. אנחנו כמובן נעבור על זה במדריך. בלי קשר להדרכה הזו – אני ממליץ להכיר טוב את פיקסלר, כי יש לה יתרונות מאוד גדולים שלא ניתן למצוא בבאנרסנק ויוצא לי הרבה לעבוד איתה כדי לבצע עריכת תמונות של ממש (כמו להעלים כתמים מתמונה – ראו דוגמה בסוף המדריך).

3. gifmaker – גיף מקר, כשמה – תוכנה לייצור גיפים. זו התוכנה האחרונה שנעשה בה שימוש. ההבדל בין עיצוב פוסט פשוט לבין פוסט שהוא גיף – שמים וארץ. שדרוג שאי אפשר לוותר עליו. מכיוון שאנחנו רוצים לתת שירות על רמה ללקוחותינו, אנחנו נלמד כיצד לשדרג את יכולות העיצוב שלנו על ידי בניית גיפים ולא פוסטים פשוטים בלבד.

מאגרי התמונות שאנחנו נעבוד איתם:
  1. https://pixabay.com – מאגר תמונות חינמיות ענק המתיר שימוש ללא פגיעה בזכויות יוצרים. ניתן להוריד תמונות, לפרסם אותן כפי שהן, או לערוך אותן בלי חשש מהפרה כלשהי של זכויות יוצרים.
  2.  https://freepik.com -מאגר תמונות שהן בתשלום, או חינמיות עם הסתייגות – ניתן לעשות בהן שימוש חינמי אם תתנו קרדיט לאתר פריפיק בהתאם לדרישות שלהם. אני אישית כן רכשתי מנוי באתר כי הוא ממש זול – 10$ לחודש וניתן להוריד כמה תמונות שרוצים מבלי לעשות חשבון על זכויות היוצרים – כי אנחנו רוכשים אותן.
  3. https://pngtree.com/ – מאגר תמונות PNG – שאלו תמונות עם רקע שקוף. חשוב מאוד לטובת עיצוב גרפי עם תוצאות מהממות. האתר הזה הוא גם Freemium – הם מאפשרים לנו להוריד עד 2 תמונות ביום בחינם. במידה ואנחנו נרצה יותר תמונות – נצטרך לשלם. אני אישית מוריד כל יום 2 תמונות ושומר אותן בתיקייה על המחשב. קמצן 🙂
מה צריך לדעת לפני שמתחילים לעבוד עם התוכנה לעריכת תמונות?

המדריך יתמקד בעיצוב פוסטים לטובת ניהול קמפיינים בפייסבוק. על כן, אנחנו צריכים קודם כל להכיר את מדיניות הפרסום של פייסבוק.

אז ככה: מתוך מטרת העל של הפלטפורמה – שהיא להיות רשת חברתית שבה ניתן לשתף חוויות אישיות ולשמור על קשרים עם חברים, פייסבוק לא מוכנה שהמפרסמים יהפכו את הפיד שלה ללוח מודעות שיראו כמו עיתון. על כן, הם הציבו לנו גבול לכמות הטקסט שניתן לשלב בתוך תמונה מקודמת (בפוסט אורגני – אין שום מגבלה כזו). בסה”כ, אנחנו יכולים לשלב טקסט בתוך תמונה עד 20% ממנה. 

איך יודעים כמה טקסט יש בתמונה?

פשוט מאוד – עליכם להעלות את התמונה שלכם לבדיקה ב >> ‘כלי שכבת על של טקסט’ (Image Text Check):

יש להעלות את התמונה שלכם דרך Upload ואז לראות מה הציון שקיבלתם. שימו לב שאתם מקבלים את הציון OK ולא משהו אחר. הציונים Low, Medium ו-High מתריעים בפניכם שכמות הטקסט ששילבתם בתמונה היא גדולה מידי, וכתוצאה מכך המודעות שלכם יקבלו חשיפה נמוכה מאוד במקרה הטוב, או לא יזוזו בכלל במקרה הרע.

תוכנה לערכית תמונות ועיצוב לוגו בחינם

מימין ישנה דוגמה למודעה שמכילה יותר מידי מלל, ומשמאל מודעה תקינה:

תוכנה לערכית תמונות ועיצוב לוגו בחינם

אחרי שאנחנו יודעים מה המדיניות של פייסבוק בנוגע לשילוב טקסט בתמונות, אנחנו צריכים לדעת מה הרזולוציה המומלצת לגודל של תמונות בפייסבוק. באופן כללי – ההמלצה של פייסבוק היא לעצב בתמונות בגודל של 1200X628  כיוון שברזולוציה הזו, התמונות שלכם יראו מעולה גם דרך הסמארטפון וגם דרך המחשב.

מתחילים ללמוד כיצד לערוך את הפוסטים שלנו!

צפו בסדרת ההדרכות הבאה ולמדו כיצד ליצור את הפוסט שראיתם בתחילת המדריך

נשמח לקבל מכם ביקורת!

אם התוכן תרם לכם ערך ותרצו לעזור לנו לקדם ולהפיץ אותו, אנחנו יותר נשמח מאוד(!) אם תעניקו ביקורת חיובית על האתר. איך אפשר לעשות את זה? הקליקו על כפתור הזהב להענקת ביקורת בגוגל:

5/5

רוצים לשתף את התוכן עם חברים שלכם? אפשר לעשות זאת בקלות מכאן >>

מוזמנים להוסיף את דעכתם למאמר לטובת דיון מעשיר;

תוכן עניינים

אודות המכללה לשיווק דיגיטלי;

המכללה לשיווק דיגיטלי מעניקה הכשרות מקצועיות בתחום השיווק הדיגיטלי בשיטה של לימודים מקוונים. ההכשרות שלנו כוללות לימודי בניית אתרים, קידום אתרים, פרסום בפייסבוק, עיצוב גרפי ועוד.

אהבתם את התוכן? אז בטוח שתאהבו גם את אלו;

ריגול מתחרים בפייסבוק

איך אפשר לדעת מה המתחרים שלכם עושים בפייסבוק? יש כמה דרכים שבהם תוכלו להציץ לפעילות השיווקית שלהם. ריגול ובדיקת פעילות מתחרים בפייסבוק ריגול זו אולי

אסטרטגיה

מהו השיקול בבחירת סוג הקמפיין?

פייסבוק מציגה מגוון רחב מאוד של מטרות שהיא מציע להגשים באמצעות הפרסום שלה. העושר הזה עלול ליצור בלבול שכן קשה לדעת איזה קמפיין העסק שלנו

פרסום בפייסבוק

דעה אחרת: למה אנחנו כן חושבים שקמפיין לייקים יעשה רק טוב לעסק שלך.

אם “תעזו” להעלות שאלה בנושא ניהול קמפיינים לגיוס לייקים לעמוד העסקי שלכם באחת מקבוצות הפייסבוק המקצועיות של אנשי שיווק דיגיטלי, סביר להניח שתספגו הרבה ביקורת מצד מנהלי מדיה שיאמרו כי מדובר בקמפיין מיותר לחלוטין ובזבוז כסף בלבד. למה הם חושבים ככה, האם הם צודקים בטענות שלהם ומה קורה היום?

פרסום בפייסבוק

ניהול קמפיינים בפייסבוק

ניהול קמפיינים בפייסבוק מאפשר להפיץ את המודעות שלכם בפני קהל יעד ספציפי שאתם בוחרים להגדיר כרלוונטי, ובכך להגשים את היעדים העסקיים של הפרסום. פייסבוק היא

המלצות נוספות עבורך:

אוהבים מאוד תוכן על פרסום בפייסבוק אבל מעניין אתכם לחקור נישות נוספים בנושא פרסום באינטרנט? ראו כאן קטגוריות נוספות בתחום:

תודה שהצטרפת לרשימת הדיוור!

אם אהבת את התוכן, אני אשמח לקבל ממך פרגון על ידי מתן ביקורת חיובית שתסייע לי לשפר את חשיפת האתר בפני גולשים נוספים. זה יועיל לי מאוד 🙏

קורס שיווק דיגיטלי

ההרשמה לקורס שיווק דיגיטלי מעניקה גישה משולבת להכשרות המתקדמות של:

מחיר הקורסים 8,000 ש"ח

מחיר הקורס המשולב: 6,500 ש”ח בלבד!

למידע נוסף והרשמה יש ליצור קישור בטלפון או בוואטסאפ:

קורס עיצוב גרפי

ההרשמה לקורס עיצוב גרפי מעניקה גישה משולבת להכשרות המתקדמות של:

עקב המצב הכלכלי הקשה שנכפה על החברה הישראלית כולה, ההרשמות לכל הקורסים יוענקו במחיר מסובסד כל עוד המשבר נמשך.
למידע נוסף יש ליצור קשר באתר.

התחל שיחה בוואטסאפ
צריכים עזרה?
היי מה שלומך?
כאן חוליאן... איך אפשר לעזור לך?