המכללה לשיווק דיגיטלי

תרגום מונחים מעולם השיווק הדיגיטלי

מה זה SEO? מה זה PPC?

אם התחלתם לחקור את עולם השיווק הדיגיטלי, אז בוודאי שנתקלתם במונחים וראשי תיבות חדשים לכם כמו SEO ו-PPC. המילון הבא יעשה סדר במונחים.

מילון מושגים שיווק דיגיטלי

מה זה SEO? מה זה PPC? מה המשמעות של כל המונחים האלו?

 Search Engine Optimization – SEO: אופטימיזציית מנוע החיפוש. בתרגום חופשי – קידום אתרים אורגני. מתייחס לפעולות שיש לבצע על מנת לקדם את האתר כמה שיותר גבוה בתוצאות החיפוש בדרכים טבעיות ולא ממומנות.

 Pay Per Click – PPC: תשלום עבור כל הקלקה. זוהי שיטת תמחור בקידום ממומן. השיטה הזו משותפת לפלטפורמות רבות כמו גוגל אדסאאוטבריין וטבולה. השיטה הזו מציינת שהחיוב עבור השיווק יתבצע רק בעת הקלקה בפועל של משתמשים על המודעות שאתה מפרסם ולא על עצם חשיפתן.

 Cost Per Click – CPC: עלות להקלקה. זה למעשה חישוב הערך למחיר כל הקלקה בקמפיין. למשל: CPC=0.5; אזי שהעלות להקלקה עומדת על חצי שקל (אלא אם המטבע שאתם עושים בו שימוש הוא זר כמו דולר, במקרה כזה המשמעות היא עלות להקלקה של חצי דולר).

 Cost Per Mille – CMP: תשלום עבור אלף חשיפות. זוהי שיטת תמחור בקידום ממומן. השיטה הזו פועלת בניהול הקמפיינים הממומנים בפייסבוק. השיטה הזו מציינת שהחיוב עבור השיווק יתבצע עבור כל אלף חשיפות. נושא ההקלקות והמעורבות לא רלוונטי – אתה עלול לקבל חיוב עבור חשיפות גם אם אף אחד לא הקליק על המודעה שלך.

Cost Per Aation – CPA: תשלום עבור פעולה זהו. זוהי שיטת תמחור בקידום ממומן כשאתה משלם בפועל על פעולה שהגדרת כאירועי רלוונטי כמו חשיפה, קליק, שליחת טופס יצירת קשר, רכישות וכולי. ההגדרה של הפעולה שמורה לך.

קמפיין – campaign: מסע פרסום. מתייחס לאופן בו אתה מקדם את העסק שלך בדיגיטל. למשל – קמפיין בגוגל, קמפיין בפייסבוק, קמפיין בלינקדאין וכו’.

תוכן שיווקי: תוכן אשר אמור לעודד משתמשים לבצע פעולה רלוונטית באתר או בפלטפורמת סושייאל אחרת (כמו פייסבוק). תוכן שיווקי הוא מונח שמתייחס לא רק לתוכן טקסט כתוב, אלא לכל תוכן שמעודד מעורבות מצד גולשים. למשל: קטע וידאו, תמונה מעוצבת, מאמר דעה וכו’.

הנעה לפעולה / Call To Action: מונח המתייחס לתוכן שמטרתו לנסות לגרום למשתמשים / גולשים לבצע פעולה מסויימת כמו להשאיר פרטי יצירת קשר, לרכוש, להירשם לרשימת דיוור ועוד. דוגמאות קלאסיות להנעה לפעולה: “לחץ כאן”, “חייג עכשיו”, “השאר פרטים” וכו’. כדי ליצור הנעה מוצלחת לפעולה בדרך כלל מומלץ לעשות שימוש במיקרו-קופי.

מיקרו-קופי: מיקרו-קופי הוא מונח המתייחס לשינויים קטנים בטקסט שמטרתם להגביר את רמת המעורבות של המשתמשים עם התוכן שהם נחשפים אליו. המטרה העיקרית של מיקרו-קופי היא להפוך את הטקסט לפחות מרובע, גמיש יותר, אנושי יותר ובכך לעודד משתמשים לפעולה. דוגמה קלאסית למיקרו-קופי – במקום טקסט הנעה לפעולה גינרי המופיע על כפתור באתר בסגנון “לחץ כאן”, ניתן לשנות טקסט כפתור “חזרו אלי עם מידע נוסף”.

 המרה / Conversion: המרה היא פעולה שגולש מבצע באתר שלך אשר הגדרת כרלוונטית. למשל – אם גולש מסוים חייג אליך דרך האתר ואתה הגדרת שזו פעולה משמעותית – המשמעות היא שהצלחת להמיר אותו מסתם גולש רגיל, לגולש שביצע המרה. זה נכון לכל אירוע שאתה רואה בו כרלוונטי: מילוי טופס יצירת קשר, הרשמה לדיוור, רכישה וכו’.

יחס המרה / Conversion Rate: יחס ההמרה הוא חישוב של מספר המבקרים “הרגילים” באתר שלך לחלק מספר המבקרים שהמירו בהצלחה. החישוב פשוט – אם 1 מ-100 משתמשים ביצעו המרה באתר שלך, אז יחס ההמרה שלך הוא 1%.

Return on Investment – ROI: החזר השקעה. זהו חישוב הכדאיות של הקמפיין שלך והוא מודד כמה כסף הגיע כתוצאה מהפרסום שלך בהשוואה לכמות הכסף שהשקעת. כדי שפרסם יניב רווחים – אתה צריך לדאוג שהוא יכניס יותר כסף מאשר שהוא הוציא. לצורך חישוב ROI צריך לבצע חישוב לפי הנוסחה המצורפת כאן.

Customer relationship management– CRM: מערכת לניהול לקוחות. ישנם מספר סוגי מערכות CRM – חלקן אף חינמיות. המטרה ב-CRM היא לרכז באופן נוח משימות, פרויקטים, מידע על התקשרות מול לקוחות ועוד. מערכת CRM אשר לא מקלה על העבודה היא למעשה מערכת גרוע. על כן – אפילו קובץ Google Shits יכול להיחשב CRM טוב אם הוא מייעל את העבודה היומיומית.

 טירגוט: המשמעות היא פילוח קהלי יעד. המילה הפכה לסלג בעולם הדיגיטל שמקורו במילה האנגלית Target (מטרה). 

עמוד נחיתה / דף נחיתה: עמוד נחיתה הוא מונח המתייחס לעמוד בודד נטול Header and Footer (החלק העליון שמכיל לרוב תפריט ניווט והחלק התחתון שמכיל בדרך כלל קרדיט). עמוד נחיתה מכיל לרוב טופס יצירת קשר, מסר מרכזי אחד, הוכחה חברתית ומטרתו היא להגביר המרות.

רספונסיביות: סלנג המתייחס להתאמת אתר לסוגי מסכים שונים: מחשב, מובייל, טאבלט. מגיע מהמילה Responsive – תגובתי. המונח בה משם בשל הציפייה שאתר יהיה “תגובתי” לגודל המסך ממנו אנשים גולשים בו.

אתר תדמית: אתר תדמית הוא אתר “קלאסי” – כזה שמכיל מספר עמודים (בדרך כלל עמוד הבית, אודות, שרותים וצור קשר). אין בו אלמנט מכירתי או ריכוז תוכן משמעותי מעבר להצגת תדמית העסק.

בלוג: בלוג הוא אתר אינטרנט אשר מכיל תכנים רבים המסודרים לפי נושאים בעלי מכנה משותף. מבנה סטנדרטי של בלוג מאפשר הצגת מידע באופן מסונן. למשל: בלוג טיולים בעולם יכיל קטגוריות של טיול באירופה, טיולים באוסטרליה, טיולים באסייה, טיולים בדרום אמריקה וכו’… כך עבור כל יבשת יהיו תתי קטגוריה. לדוגמה – תחת קטגורית “טיולים בדרום אמריקה” יהיו מאמרים על טיולים בפרו, טיולים בצ’ילה, טיולים בבריזל, טיולים בארגנטינה וכולי. כך אפשר להמשיך ליצור סדר היררכי עמוק ומגוון.

חנות מקוונת / eCommerce: איקומרס הוא אתר סחר – כזה שניתן לרכוש דרכו מוצרים פיזיים.

גוגל אנליטיקס: גוגל אנליטיקס הינה מערכת מבית גוגל שבאמצעותה ניתן להפיק דוחות אודות ביצועי האתר. כדי להשתמש בה, צריך לפתוח חשבון (חינם). את החשבון אפשר לקשר לאתר אינטרנט באמצעות קטע קוד ייחודי שגוגל אנליטיקס יוצרת ואותו יש להטמיע בכל דפי האתר. הקוד מאפשר לשלוח מידע למערכת וכך היא מאפשרת לבעלי האתר לצפות בפעילות המתרחשת באתר שלו כגון: מספר משתמשים שפוקדים את האתר, משך זמן השהייה הממוצע, מקורות התנועה אל האתר ועוד.

UTM: מערכת לתיוג קישורים. תיוג קישורים מאפשר לזהות מה מקור התנועה המדוייק של המשתמשים אשר פוקדים את אתר האינטרנט. ניתן לזהות את מקור התנועה באמצעות גוגל אנליטיקס. ללא שימוש ב-UTM, מקורות התנועה יציגו הפניות כלליות בלבד, ללא המקור המדויק. למשל – אם מקור התנועה לאתר מציג הפנייה מפייסבוק – ללא שימוש בתיוג הקישורים דרך UTM גוגל אנליטיקס תציג שמקור הכניסה הוא facebook.com/referral. אך אם היה מתבצע שימוש ב-UTM היה ניתן לדעת בדיוק איזו מודעה אחראית לתנועה לאתר. המידע הזה מאפשר ליצור A/B Testing באיכות גבוהה.

A/B Testing: אסטרטגיית שיווק דיגיטלי אשר מנצלת את העבודה שבדיגיטל ניתן למדוד מגוון רחב של פעילויות. על כן – A/B Testing הוא פרסום במקביל של מספר מודעות / פילוחים / פלטפורמות כשהמטרה היא להשוות בין הביצועים של המודעות. המודעה שתניב את יחס ההמרה הטוב ביותר תזכה להמשיך להיות באוויר עם יתרת התקציב בעוד שהמודעה החלשה יותר תכובה.

אוטומציה: תהליך המתרחש באופן אוטומטי. דוגמה קלאסית לאוטומציה: יצירת תהליך אשר מתרחש כאשר משתמש ישלח ליד באתר – הוא יקבל באופן אוטומטי מייל המאשר כי בעל האתר קיבל את ההודעה.

Zapier: המערכת הפופולרית ביותר בעולם ליצירת תהליכים אוטומטים. היא למעשה מאפשרת התממשקות בין שני מערכות ויותר כשחיבור זה מעניק את האפשרות לשרשר פעולה רציפה. לדוגמה – באמצעות חיבור בין טופס לידים באתר לזאפייר, היא יכולה להתחיל תגובת שרשרת (שאנחנו צריכים להגדיר) המקלה מאוד על תהליך הקלידה וההמרה של הליד. למשל: ליד נכנס >> הליד מקבל הודעות מייל / הודעות SMS “תודה רבה” >> הליד מועבר באופן אוטומטי למערכת CRM תחת לשונית “לטיפול” >> הליד נכנס באופן אוטומטי לרשימת אנשי הקשר של איש המכירות באתר.

ליד: כינוי לאדם אשר השאיר פרטי יצירת קשר באופן כלשהו באתר / פלטפורמת סושיאל כזו או אחרת. למשל: משתמש אשר השאיר פרטי יצירת קשר באתר יכונה “ליד חדש מהאתר”, בעוד שמשתמש אשר יצר פנייה דרך עמוד הפייסבוק העסקי יכונה “ליד מהפייסבוק”.

אסטרטגיית Pull: שיטת שיווק שבה אתה (כמקדם אתרים) “מושך” את הפניות אליך על ידי הצבת מודעות במקום הנכון ובזמן הנכון. אסטרטגיה זו ייחודית לקידום במנועי חיפוש. לפי שיטה זו, הלקוחות שלך הם אלו שאקטיבים מכיוון שהם אלו שמחפשים אותך. המודעות שלך ייחשפו אליהם רק לאחר שאלו יחפשו מילות מפתח ספציפיות (למשל – מחיפוש בגוגל). על כן, עצם החשיפה רק בקרב מי שבפועל חיפש אותך, הופך אותך לפסיבי לחלוטין בעוד שהגולשים הם אלו שביצעו את הפעולה האקטיבית של החיפוש. לידים אשר מגיעים משיווק שבוצע באסטרטגיית Pull נחשבים לחמים יותר.

אסטרטגיית Push: שיטת שיווק שבה אתה (כמקדם אתרים) “דוחף” להציג מודעות בפני קהל היעד שלך. לפי שיטה זו אתה זה שיוזם את החשיפה בפני קהל שלאו דווקא ביקש לראות מודעות. התגובתיות שלהם תלויה מאוד באופן הפילוח (האם הם אכן קהל היעד שמעוניין בשירותים שלך?), בתוכן שאתה מציג (קריאטייב טוב) ולאחר מכן גם נראות האתר, שירות הלקוחות ומשתנים נוספים. לידים אשר מגיעים משיווק שבוצע באסטרטגיית Push נחשבים לקרים יותר.

מושגים בשיווק דיגיטלי
5/5
נשמח לקבל מכם ביקורת!

אם התוכן תרם לכם ערך ותרצו לעזור לנו לקדם ולהפיץ אותו, אנחנו יותר נשמח מאוד(!) אם תעניקו ביקורת חיובית על האתר. איך אפשר לעשות את זה? הקליקו על כפתור הזהב להענקת ביקורת בגוגל:

5/5

רוצים לשתף את התוכן עם חברים שלכם? אפשר לעשות זאת בקלות מכאן >>

מוזמנים להוסיף את דעתכם למאמר לטובת דיון מעשיר;

תוכן עניינים

אודות המכללה לשיווק דיגיטלי;

המכללה לשיווק דיגיטלי מעניקה הכשרות מקצועיות בתחום השיווק הדיגיטלי בשיטה של לימודים מקוונים. ההכשרות שלנו כוללות לימודי בניית אתרים, קידום אתרים, פרסום בפייסבוק, עיצוב גרפי ועוד.

אהבתם את התוכן? אז בטוח שתאהבו גם את אלו;

איך לשפר יחס המרה באתר

איך לשפר יחס המרה באתר?

יחס המרה של האתר (מכל אפיקי התנועה הדיגיטלית) הוא מדד מאוד משמעותי שאפשר לבחון אותו בגוגל אנלטיקס. הוא מציין את מספר המשתמשים שביצעו כניסה לאתר

מה זה שיווק דיגיטלי?

שיווק דיגיטלי הוא שימוש במכלול האפשרויות ומגוון הפלטפורמות העומדות לרשותנו ברשת האינטרנט במטרה לפרסם ולקדם תוכן שבסופו של דבר יעניק לנו / ללקוחותינו ערך. ההצלחה

ניהול מוניטין

מה זה ניהול מוניטין ולמי הוא חשוב?

מחבר: לירון קטלן לירון קטלן הינו יזם דיגיטלי ישראלי בעל ניסיון רב של מעל ל-15 שנים בעולמות הפרסום והשיווק הדיגיטליים. הבעלים של חברת “ניהול מוניטין”

דף נחיתה

איך ליצור דף נחיתה שבאמת יהפכו את הגולשים ללקוחות? במדריך הבא אציג את נקודת המבט ממנה אני מסתכל על הצורך בדף נחיתה, היתרונות והחסרונות בדפי

הכנת תשתית לשיווק

הכנת תשתית לשיווק

מה זו הכנת תשתית לשיווק, למה היא חשובה ומתי עושים אותה? הכנת תשתית לשיווק היא בנייה נכונה של משפך שיווקי הכוללת סגירה מראש של כל אירועי

מקלדת אימוג'י

מקלדת אימוג’י

מקלדת אימוג’י למחשב – הוסיפו סמלים מושכים למודעות שלכם השתמשו במקדלת אימוג’י כדי להוסיף צבע וחיים למודעות גוגל או פייסבוק שלכם. אימוג’י ממגנט את העיניים,

תיק עבודות בשיווק דיגיטלי

דוגמה לתיק עבודות בשיווק דיגיטלי

תיק עבודות בשיווק הדיגיטלי נחוץ למי שמחפש עבודה בתחום והוא בתחילת דרכו. סוכנויות דיגיטל ישמחו לקלוט עובדים בעלי רקע וניסיון מועט בתחום, אך סביר להניח

שיווק דיגיטלי

אסטרטגיה לשיווק דיגיטלי

להלן שלבים אשר מציגים את סדר הפעולות שיש לנקוט כדי להצליח לקדם עסק / גוף / ארגון דרך שיווק דיגיטלי. עמידה בשלבים אלו תשפר משמעותית את הסיכויים שלכם לעמוד ביעדים הדיגיטליים שלכם.

המלצות נוספות עבורך:

אוהבים מאוד שיווק דיגיטלי אבל מעניין אתכם לחקור נישות נוספים בנושא פרסום באינטרנט? ראו כאן קטגוריות נוספות בתחום:

תודה שהצטרפת לרשימת הדיוור!

אם אהבת את התוכן, אני אשמח לקבל ממך פרגון על ידי מתן ביקורת חיובית שתסייע לי לשפר את חשיפת האתר בפני גולשים נוספים. זה יועיל לי מאוד 🙏

קורס שיווק דיגיטלי

ההרשמה לקורס שיווק דיגיטלי מעניקה גישה משולבת להכשרות המתקדמות של:

מחיר הקורסים 8,000 ש"ח

מחיר הקורס המשולב: 6,500 ש”ח בלבד!

למידע נוסף והרשמה יש ליצור קישור בטלפון או בוואטסאפ:

קורס עיצוב גרפי

ההרשמה לקורס עיצוב גרפי מעניקה גישה משולבת להכשרות המתקדמות של:

עקב המצב הכלכלי הקשה שנכפה על החברה הישראלית כולה, ההרשמות לכל הקורסים יוענקו במחיר מסובסד כל עוד המשבר נמשך.
למידע נוסף יש ליצור קשר באתר.

התחל שיחה בוואטסאפ
צריכים עזרה?
היי מה שלומך?
כאן חוליאן... איך אפשר לעזור לך?