המכללה לשיווק דיגיטלי

Google Lighthouse – דוחות אופטימיזציה מתקדמים לאתרי אינטרנט

גוגל Lighthouse (מגדלאור) הוא כלי שגוגל השיקה בשביל בעלי אתרים ומפתחים בכדי שיוכלו לקבל מדד מדויק עבור מספר פקטורים:

  1. Performance
  2. Accessibility
  3. Best practices
  4. SEO
  5. Progressive app

 

בהגדרות הדו”ח ניתן לבקש לקבל דו”ח מותאם עבור-Desktop (מחשב) ועבור-Mobile (פלאפון).

lighthouse

Lighthouse - כלי למקדמים ומפתחים מבית גוגל

ה-Lighthouse הינו כלי קוד פתוח שגוגל פיתחו בשנים האחרונות לטובת ציבור המשתמשים בכדי לקבל מדדים מדויקים על איכות האתר. הכלי מאפשר לקבל מדד עבור כל אתר שנמצא בגוגל ואין צורך לקבל הרשאות גישה – כל מה שצריך לעשות זה לבצע את המדידה באחת משתי הדרכים הבאות. על כן, אני אישית מאוד אוהב את הכלי הזה לא רק בשביל עבודה מקצועית, אלא גם לעשות “שואו” ללקוח פוטנציאלי בעת פגישת היכרות כדי לגנוב את ההצגה 😄 (ישר מקבל דו”ח ביצועים של האתר שלו וזה בכלל בלי צורך בגישה… תמיד כיף להרשים)

איך משתמשים ב-Lighthouse?

את הכלי ניתן להתקין כתוסף לגוגל כרום (פחות מומלץ, ראו הערה) או להגיע אליו דרך “Inspect” (מומלץ)

באמצעות תוסף כרום: יש להתקין את התוסף Lighthouse for Chrome (תשתמשו בדפדפן כרום). לאחר מכן תוכלו להנפיק דו”ח עבור האתר שבו אתם גולשים באינטרנט באמצעות לחיצה על ההרחבה.

בכדי לשנות את ההגדרות של הדוח עלינו ללחוץ על אייקון ההגדרות שנמצא בפינה הימנית עליונה של חלונית ה-Lighthouse.

באמצעות Inspect: גשו לדף כלשהו שתרצו לבחון באתר והקליקו קליק ימני עם העכבר במסך (לא משנה איפה על המסך) ואז יפתח לכם תפריט – בתחתית התפריט יש אפשרות בשם “Inspect” (או בעברית “בדיקה”).


כאשר נלחץ על “בדיקה” תיפתח במקביל לעמוד בו אנחנו גולשים חלונית המכילה קטעי קוד, מקורות לאתר, זיכרון ועוד… בצד ימין של התפריט העליון ישנה אפשרות להרחב התפריט אשר בלחיצה עליו תיפתח האפשרות לכניסה לחלונית בשם “Lighthouse”. בדומה לעבודה עם התוסף – ניתן לשנות את העדפות הדוח וללחוץ על הכפתור בשם “Generate report”. ראו צילומי מסך כאן:

Lighthouse
שלב 1: הקליקו קליק ימני עם העכבר ובחרו בבדיקה \ Inspect
Lighthouse
שלב 2: אם אתם לא רואים את ה-lighthouse, אז קודם תקליקו על החצים (>>) ואז על ה-lighthouse
Lighthouse
שלב 3: הפעילו את הדוח עם המידע שמעניין אתכם עבור מובייל או דקסטופ

הציונים והמדידה ב-Lighthouse

גוגל נותנת לנו ציונים ומחלקת את “הרמה” לצבעים:

0-49 תוצאה לא טובה

50-89 דרוש שיפור

90-100 תוצאה טובה

התכלית של Lighthouse היא לתת ציון ודרכי שיפור לאתרי אינטרנט ובאמצעותו נוכל לעלות בכל פעם בציון לפי האינדיקציה שהוא יעניק לנו (הוא ממש מסביר איך לפתור שגיאות). ה-Lighthouse מודד כל פקטור (Performance\Accessibility\Best practices\SEO\Progressive app)  על פי ביצועים של מספר מדדים ומחשב את את הציון הכולל ע”פ החשיבות של כל מדד (באחוזים).

תוכלו למצוא בקישור זה הסבר מפורט על המדידה של Lighthouse ובקישור זה את מחשבון המדידה – הדף מתעדכן באופן אוטומטי בהתאם לעדכוני הגרסאות.

מדדים ואופטימיזציה באמצעות Lighthouse​

הכלי מודד את העמוד במספר קטגוריות ונותן לו ציון בכל קטגוריה.
כאשר נקבל את הציונים עבור כל מדד גם נקבל פירוט עבור אילו בעיות יש לנו בעמוד וכיצד לפתור אותם. זה בעצם היכולת הכי חזקה של הכלי – לא רק לאבחן בעיות אלא להציע את הפתרונות הנכונים וזה לא הכל, בדו”ח תקבלו הוראות יישום עבור הפלטפורמה שעליה יושב האתר שלכם (לדוגמה – וורדפרס).

 

מדד Performance 

אם נקביל את מדד זה למכונית מירוץ – הוא לא ימדוד כמה מהר היא יכולה לנסוע אלא מה הזמן תאוצה שלה מ-0 ל-100 קמ”ש. המדד מחולק ל-6 פקטורים שמראים כמה זמן לוקח למשתמש מרגע הכניסה לאתר ועד ליכולת שלו לגלוש בו.

 

  1. First Contentful Paint – הזמן שלוקח לאלמנט הראשון להופיע על המסך (צבע).
  2. Speed Index – הזמן הכולל שבו לוקח לאתר להציג ויזואלית את התוכן.
  3. Largest Contentful Paint – הזמן שלוקח לאלמנט הכי גדול ומרכזי להופיע על המסך.
  4. Time to Interactive – הזמן שבו לוקח לדף להיות אינטראקטיבי (שימושי) למשתמש.
  5. Total Blocking Time – הזמן שהדף נחסם בו מלהגיב לאינטראקציה של משתמשים (כל דף עושה את הפעולה הזאת בעת הטעינה, הזמן נמדד במילישניות ms).
  6. Cumulative Layout Shift – או CLS, הוא מודד את מספר הרכיבים שמשנים את מקומם בעת הטעינה (לדוגמה, בזמן טעינת האתר מופיע כפתור וכאשר אתם באים ללחוץ עליו נטען אלמנט נוסף שדוחף את הכפתור למקום אחר במסך).

כל אלו משפיעים המון על חווית המשתמש בעת הכניסה לאתר, השיפור שלהם לא רק יעלה את הציון שגוגל נותנת לעמוד אלא גם תביא לחווית משתמש טובה יותר בעמוד.

 

מדד Accessibility

 הציון שאנו מקבלים במדד זה אומר מודד כמה העמוד מונגש לכבדי ראייה, בהתאם לקווי המנחה של גוגל (שימו לב – גוגל זה גוגל וישראל זו ישראל… יכול להיות שלתקן הישראלי זה “לא יספיק”).
בפירוט המדד נוכל למצוא בעיות בסגנון של ניגודיות צבע, אלמנטים שיש להטמיע בקוד למען הנגשת המידע, אלמנטים ברורים וכו’. עם הקלי הזה ממש קל להגיע לציון הנגשה 100 על פי גוגל.

 

מדד Best Practices

מודד את רמת הבטיחות והאמינות של העמוד.
בסעיפים תחת מדד זה נוכל לראות מדדים הקשורים בפרטיות המשתמש, צופן אבטחה HTTPS וכו..

 

מדד SEO

הציון שאנו מקבלים במדד זה מודד את כמה העמוד טוב ל-SEO מבחינה טכנית.

בדו”ח אנחנו נראה סעיפים הקשורים בקוד – אלמנטים וקטעי קוד שיעזרו לעכבישים של גוגל לסרוק את האתר ולהבין אותו טוב יותר וסעיפים הקשורים בגודל טקסט מוצג, היררכיה נכונה וכו’.. שימו לב שגם אם העמוד יקבל ציון 100 במדד ה-SEO, זה לא אומר שהוא יקודם טוב בגוגל… פרט לאופטימיזיה טכנית, יש צורך להשקיע ב-SEO off-site, לחזק סמכותיות אתר, מבנה היררכי ולהציג תוכן רלוונטי לגולשים.

 

מדד Progressive app

מדד זה נוגע בהפיכת אתר אינטרנט למה שמכונה “אפליקציה מתקדמת”, עיקר הפקטורים במדד זה קשורים בהטמעות קוד נוספות, אפשרויות גלישה Off-Line (ללא אינטרנט) העלאת ספריות אייקונים ייחודיים וכו’… הפיכת האתר לאפליקציה מתקדמת יאפשר לאנשים להשתמש ולגשת לאתר גם ללא אינטרנט ואת יתר היתרונות של אפליקציה (כמו התראות Push).

איך אפשר לשלוח את הדו"ח של Lighthouse למפתח \ מקדם \ מנהל אתר?

ניתן לבצע את הדו”ח עבור כל עמוד שנמצא באינטרנט ולייצא אותו לגורם חיצוני (כמו מפתחים, מקדמי אתרים או בעלי אתרים) במספר דרכים: ניתן לייצא כקובץ JSON, קובץ HTML ואפילו לייצא גרסה המוכנה להדפסה.

נשמח לקבל מכם ביקורת!

אם התוכן תרם לכם ערך ותרצו לעזור לנו לקדם ולהפיץ אותו, אנחנו יותר נשמח מאוד(!) אם תעניקו ביקורת חיובית על האתר. איך אפשר לעשות את זה? הקליקו על כפתור הזהב להענקת ביקורת בגוגל:

5/5

רוצים לשתף את התוכן עם חברים שלכם? אפשר לעשות זאת בקלות מכאן >>

מוזמנים להוסיף את דעכתם למאמר לטובת דיון מעשיר;

תוכן עניינים

אודות המכללה לשיווק דיגיטלי;

המכללה לשיווק דיגיטלי מעניקה הכשרות מקצועיות בתחום השיווק הדיגיטלי בשיטה של לימודים מקוונים. ההכשרות שלנו כוללות לימודי בניית אתרים, קידום אתרים, פרסום בפייסבוק, עיצוב גרפי ועוד.

אהבתם את התוכן? אז בטוח שתאהבו גם את אלו;

הצעת מחיר לדוגמה: קידום אורגני SEO

דוגמה להצעת מחיר – SEO קידום אורגני

במהלך התקופה שאנחנו נותנים שירותי קידום אורגני לעסקים, יצרנו מספר פורמטים של הצעות מחיר, כשבכל פעם שדרגנו אותה בהתאם לידע שצברנו, הניסיון שהראה לנו איך

איך יוצרים סכמת FAQ?

(FAQ (frequently asked questions היא סכמה קלאסית שמאוד קל לייצר והיא כמובן יעילה מאוד לקידום אתרים אורגני בגוגל. הסכמה מוסיפה עוד 2 שורות מידע במודעה

קידום אתרים אורגני

קידום אורגני

המדריך הבא יציג לכם את הדרכים המרכזיות לקידום האתר בגוגל. הוא מכיל הסברים לצד דוגמאות, כאשר התוכן כולל הדרכות וידאו לטובת העצמת חווית המשתמש. מומלץ

שיווק דיגיטלי

איך מתמחרים עבודת קידום אתרים?

מחבר: דניאל זריהן דניאל זריהן עוסק בשיווק באינטרנט (בדגש על SEO – קידום אתרים אורגני) באופן מקצועי משנת 2009, כותב בלוג כבר כמעט עשור ובעל

חשבון גוגל אנליטיקס ישן

פתיחת חשבון גוגל אנליטיקס ישן

במדריך זה נראה כיצד לפתוח חשבונות UA במקום GA4 החדשים שעדיין לא מוכרים לעומק. שלבים יצירת חשבון גוגל אנליטיקס ישן GA4 (גוגל אנליטיקס 4) עדיין

פרסום ביוטיוב

קידום ביוטיוב

יוטיוב היא אחת הפלטפורמות הכי מפוספסות מצד המפרסמים בישראל כשמסיבה כלשהי, הרבה בעלי עסקים וחברות שיווק לא מזהות את העוצמה השיווקית שיוטיוב מציע במחירים שבהשוואה

גוגל אנליטיקס

גוגל אנליטיקס

כמה אנשים גולשים כרגע באתר שלכם? איזה קמפיין מניב לכם את התוצאות הטובות ביותר? האם יש תוכן שהמשתמשים שונאים באתר שלכם? היכן רצף הגלישה נקטע

פרסום בגוגל

ניהול קמפיינים בגוגל

Google Ads (או מעכשיו פשוט ‘גוגל אדס’) היא המערכת שדרכה מבצעים קידום ממומן של בגוגל. השימוש בפלטפורמה כרוך בפתיחת חשבון (בחינם) עם חשבון Gmail. בתוך הממשק של

google tag manager

גוגל תג מנג’ר – מדריך

המדריך הבא מלמד כיצד לשלוט בגוגל תג מנג’ר ולעשות בו שימוש לטובת ניהול קמפיינים מתקדמים בגוגל ופייסבוק לרבות צביעת קהלים, רימרקטינג, חיבור לגוגל אנליטיקס, מעקב

תודה שהצטרפת לרשימת הדיוור!

אם אהבת את התוכן, אני אשמח לקבל ממך פרגון על ידי מתן ביקורת חיובית שתסייע לי לשפר את חשיפת האתר בפני גולשים נוספים. זה יועיל לי מאוד 🙏

קורס שיווק דיגיטלי

ההרשמה לקורס שיווק דיגיטלי מעניקה גישה משולבת להכשרות המתקדמות של:

מחיר הקורסים 8,000 ש"ח

מחיר הקורס המשולב: 6,500 ש”ח בלבד!

למידע נוסף והרשמה יש ליצור קישור בטלפון או בוואטסאפ:

קורס עיצוב גרפי

ההרשמה לקורס עיצוב גרפי מעניקה גישה משולבת להכשרות המתקדמות של:

עקב המצב הכלכלי הקשה שנכפה על החברה הישראלית כולה, ההרשמות לכל הקורסים יוענקו במחיר מסובסד כל עוד המשבר נמשך.
למידע נוסף יש ליצור קשר באתר.

התחל שיחה בוואטסאפ
צריכים עזרה?
היי מה שלומך?
כאן חוליאן... איך אפשר לעזור לך?