המכללה לשיווק דיגיטלי

קידום עסקים של נותני שירות: קמפיינים עם יחס המרה נפלא אבל מעט סגירות. מה משפיע על סגירת העסקה?

האתגר הגדול ביותר בקידום נותני שירותים, הוא המדידה של ביצועי המקפיינים. אין בעיה לעקוב אחרי מה שקורה באתר, כמו שליחה של טופס יצירת קשר, הקלקה על יצירת קשר דרך וואטסאפ או חיוג טלפוני, אלא שהבעיה היא במה שקורה לאחר מכן.

במה תלויה סיגרת עסקה?

המאמר הזה נכתב תוך נקודת הנחה שהקמפיינים עובדים טוב – יש תנועה איכותית, המרות יפות, אבל בסופו של חודש הלקוח מלין על כך שאין הרבה סגירות. אז נשאלת השאלה במה תלויה סגירת עסקה? להלן מספר פרמטרים המשפיעים על הסיכויים לסגור עם הלקוח את העסקה:

תבדקו מה המתחרים שלכם מציעים

האם אתם מציעים שירותים או מוצרים במחירים שהם פחות או יותר דומים לאלו המוצעים בשוק או שאתם מפריזים בתמחור? עליכם לקחת בחשבון שהלידים לא ישר יבחרו לקבל מכם את השירות וסביר מאוד שהם יבצעו סקירת שוק לפני שיחליטו. אתם צריכים להבין מה המתחרים שלכם מציעים, מה מבדיל אתכם מהם, והאם אתם בכלל “במשחק” או שאתם ממש רחוקים ממה שהשוק הציע? לחצו כאן כדי לראות כיצד לעקוב אחרי הפרסומים של המתחרים שלכם בפייסבוק

מי שחוזר אל הלידים צריך לדעת מה עניין אותם

צריך שיהיה סנכרון מלא בין מנהל הקמפיינים לבין בעל העסק \ מי שעונה לטלפונים או חוזר ללידים. אסור שיהיה כאן טלפון שבור – חובה שבעל העסק ידע מדוע פנו אליו, מה עניין את הלקוח הפוטנציאלי ולנהל את השיחה תוך התייחסות לנושא הפנייה בלבד. על כן, מומלץ שבעל העסק יראה בעצמו את הפרסומים כדי שידע ליישר קו מול התוכן של המודעות לבין התוכן שהוא מקדם בשיחה. צריך שיהיה רצף אחיד ככל האפשר.

צמצמו ככל האפשר את הזמן בין הפנייה לבין החזרה אל הליד

כאשר משתמש פונה אלינו, הוא בשיא העניין. ככל שעובר הזמן, רמת העניין שלו עלולה לרדת ואם נחזור אליו מאוחר מדי – הוא עלול בכלל לשכוח שהוא פנה אלינו או למה הוא בכלל היה צריך אותנו. תנסו לחזור כמה שיותר מהר ללידים שלכם. אני ממליץ לשמר את רמת העניין באמצעות מיילים אוטומטים שאפשר לשלוח לאחר הפנייה כדי שלליד תהיה מעין מזכרת אודותינו אצלו במייל. זה משפר מאוד את חווית המשתמש גם כי הוא יודע שאנחנו “על זה” כי אז הוא יודע שהפנייה שלו הגיע לכתובת הנכונה, וגם כי הוא מקבל פידבק שאנחנו בעניין שלו. לחצו כאן כדי לראות מידע נוסף אודות אוטומציה.

דברו עם הלקוח באופן חברותי ונעים

לא פעם קרה לי שהרגשתי כאילו העסק שחוזר אליי כאילו “עושה לי טובה” שהוא בכלל מרים אלי טלפון. זו הרגשה נוראית שיוצרת סלידה ומקררת מאוד, אפילו אם מדובר בשירות שאני מאוד חפץ בו. תהיו חמודים, תנסו שלא להיות צינים כי לא כולם מבינים את זה, דברו לעניין, תקשיבו לצרכים של הלקוח, תהיו נעימים ותגרמו לו להרגיש שהוא לא מובן מאליו.

תניעו את הלליד לפעולה

מבחינתכם – אין דבר כזה לסיים שיחה ב..”ביי”. אתם צריכים להניע את המשתמש לפעולה כמו לקבוע איתו מועד נוסף לשיחת המשך, לקבוע איתו פגישה, לקבוע איתו שתשלחו לו מידע נוסף אודות השירות שלכם או הצעת מחיר למייל, ובגדול – תגרמו לשיחה לזרום לשיחה נוספת. אסור שהדברים יהיו תקועים.

Follow up

אם ביצעתם את ההמלצה של הנעה לפעולה – אז מעולה. אבל זה לא הכל – רשמו לכם ביומן או במערכת ניהול הלקוחות שלכם מועד לחזור אל הלקוח הפוטנציאלי. תתעניינו בו ותראו איך הדברים מתקדמים. אם זו למשל הצעת מחיר – אז במידה והליד לא עונה לכם בחזרה תוך זמן סביר (נניח, יומיים גג), אז תחדשו איתו את הקשר ותבדקו האם הוא אכן קיבל את הניירת, האם הוא עבר עלייה, האם יש משהו שאתם יכולים לעזור בו, האם יש לו שאלות ושוב – תגרמו לדברים לזוז ולא להיתקע.

נשמח לקבל מכם ביקורת!

אם התוכן תרם לכם ערך ותרצו לעזור לנו לקדם ולהפיץ אותו, אנחנו יותר נשמח מאוד(!) אם תעניקו ביקורת חיובית על האתר. איך אפשר לעשות את זה? הקליקו על כפתור הזהב להענקת ביקורת בגוגל:

5/5

רוצים לשתף את התוכן עם חברים שלכם? אפשר לעשות זאת בקלות מכאן >>

מוזמנים להוסיף את דעכתם למאמר לטובת דיון מעשיר;

תוכן עניינים

אודות המכללה לשיווק דיגיטלי;

המכללה לשיווק דיגיטלי מעניקה הכשרות מקצועיות בתחום השיווק הדיגיטלי בשיטה של לימודים מקוונים. ההכשרות שלנו כוללות לימודי בניית אתרים, קידום אתרים, פרסום בפייסבוק, עיצוב גרפי ועוד.

אהבתם את התוכן? אז בטוח שתאהבו גם את אלו;

ריגול מתחרים בפייסבוק

איך אפשר לדעת מה המתחרים שלכם עושים בפייסבוק? יש כמה דרכים שבהם תוכלו להציץ לפעילות השיווקית שלהם. ריגול ובדיקת פעילות מתחרים בפייסבוק ריגול זו אולי

אסטרטגיה

מהו השיקול בבחירת סוג הקמפיין?

פייסבוק מציגה מגוון רחב מאוד של מטרות שהיא מציע להגשים באמצעות הפרסום שלה. העושר הזה עלול ליצור בלבול שכן קשה לדעת איזה קמפיין העסק שלנו

פרסום בפייסבוק

דעה אחרת: למה אנחנו כן חושבים שקמפיין לייקים יעשה רק טוב לעסק שלך.

אם “תעזו” להעלות שאלה בנושא ניהול קמפיינים לגיוס לייקים לעמוד העסקי שלכם באחת מקבוצות הפייסבוק המקצועיות של אנשי שיווק דיגיטלי, סביר להניח שתספגו הרבה ביקורת מצד מנהלי מדיה שיאמרו כי מדובר בקמפיין מיותר לחלוטין ובזבוז כסף בלבד. למה הם חושבים ככה, האם הם צודקים בטענות שלהם ומה קורה היום?

פרסום בפייסבוק

ניהול קמפיינים בפייסבוק

ניהול קמפיינים בפייסבוק מאפשר להפיץ את המודעות שלכם בפני קהל יעד ספציפי שאתם בוחרים להגדיר כרלוונטי, ובכך להגשים את היעדים העסקיים של הפרסום. פייסבוק היא

המלצות נוספות עבורך:

אוהבים מאוד תוכן על פרסום בפייסבוק אבל מעניין אתכם לחקור נישות נוספים בנושא פרסום באינטרנט? ראו כאן קטגוריות נוספות בתחום:

תודה שהצטרפת לרשימת הדיוור!

אם אהבת את התוכן, אני אשמח לקבל ממך פרגון על ידי מתן ביקורת חיובית שתסייע לי לשפר את חשיפת האתר בפני גולשים נוספים. זה יועיל לי מאוד 🙏

קורס שיווק דיגיטלי

ההרשמה לקורס שיווק דיגיטלי מעניקה גישה משולבת להכשרות המתקדמות של:

מחיר הקורסים 8,000 ש"ח

מחיר הקורס המשולב: 6,500 ש”ח בלבד!

למידע נוסף והרשמה יש ליצור קישור בטלפון או בוואטסאפ:

קורס עיצוב גרפי

ההרשמה לקורס עיצוב גרפי מעניקה גישה משולבת להכשרות המתקדמות של:

עקב המצב הכלכלי הקשה שנכפה על החברה הישראלית כולה, ההרשמות לכל הקורסים יוענקו במחיר מסובסד כל עוד המשבר נמשך.
למידע נוסף יש ליצור קשר באתר.

התחל שיחה בוואטסאפ
צריכים עזרה?
היי מה שלומך?
כאן חוליאן... איך אפשר לעזור לך?