המכללה לשיווק דיגיטלי

ריגול מתחרים בפייסבוק

איך אפשר לדעת מה המתחרים שלכם עושים בפייסבוק? יש כמה דרכים שבהם תוכלו להציץ לפעילות השיווקית שלהם.

ריגול ובדיקת פעילות מתחרים בפייסבוק

ריגול זו אולי מילה גדולה, אבל בסופו של דבר, הפעילות שאני אציג עונה על הפירוש המילולי שלה ככה שאין מה להתבייש בזה. אם אני ארצה לדעת אילו מודעות המתחרים שלי מריצים בזמן אמת באמצעות קמפיינים בפייסבוק, להכיר את היסטוריית השינויים שלהם, לדעת כמה מנהלים יש לעמוד ומאיפה הם מנהלים אותו, אני אוכל לבדוק זאת דרך “שקיפות הדף” שנמצא בעמוד הפייסבוק העסקי שלהם. אני אציג למשל בדיקה של העמוד של HackerU – האקריו העמוד הרשמי, שהם מתחרים של המכללה לשיווק דיגיטלי בכל העניין של הכשרות הקשורות לשיווק דיגיטלי. אז איך עושים זאת?

שקיפות הדף בעמוד הפייסבוק העסקי של המתחרים

כדי לרגל אחרי HackerU, אני אגש אל עמוד הפייסבוק העסקי שלהם, ואז אגלול עד שאמצע את הכרטיסייה “שקיפות הדף”. כשתראו את הכרטיסייה, לחצו על “הצג הכל”:

כעת יפתח פופאפ שיציגת את פרטי הדף, ובהם תוכלו למנו את היסטוריית הדף, מיקומי הארץ הראשית או האזור הראשי של אנשים שמנהלים את הדף, אבל הכי מעניין – ספריית המודעות שלהם:

ריגול מתחרים דרך ספריית המודעות

לאחר שתקליקו על “עבור אל ספריית המודעות” אתם למעשה תעברו לספרייה המרכזת את כל המודעות של המתחרה, כולל אלו שלא פעילות. הנה, תוכלו לראות בעצמכם.

שם אני אוכל להיחשף לויז’ואלים שלהם, לקריאייטיב, באלו רשתות הם פרסמו את המודעות, את הקישורים שהם הוציאו (ואז לראות גם את דפי הנחיתה שלהם) ומתי הם התחילו לפעול. 

פעילות ריגול אחר מתחרים זו תוכל לתת לנו הזדמנות ליצור תמונת מצב אחר האסטרטגיה השיווקית שלהם. אני אישית ממליץ מאוד להשתמש בכלי הזה כדי לחפש דווקא את מה שלא קיים בשיווק שלהם, ואז אתם תוכלו לנצל את הריק הזה כדי למלא אותו עם הצעה משלכם. לדוגמה: אם בפרסומים הם לא מציגים מחירים, אני דווקא אציג מחירים כדי ליצור בידול. אם הם לא מציעים סילבוס בקליק, אני דווקא אציג סילבוס ישיר וכך הלאה…

ריגול מתחרים דרך חקירת ה-UTM של המודעות שהלם

דרך מקורית נוספת היא לבדוק את קידוד המודעות של המתחרים ובדיקת הפרמטרים שהם בחרו להוסיף להם באמצעות UTM. במקרים רבים נוכל למצוא מידע מעניין מאוד כמו הפילוח שהם בחרו ליצור. המידע הזה יעניק לנו הצצה לקהל שהם בוחרים לטרגט. כדי לעשות את זה, צריך בעצם ליצור פעילות קידוד הפוכה. 

כדי לצבוע קישור אנחנו צריכים להזין את דף הנחיתה בתוך השדה של Website URL ואז להמשיך ולציין את הפרמטרים שאנחנו רוצים לראות אחר כך בגוגל אנליטיקס ולהתקדם, אבל במקרה של חקר וריגול מתחרים בפייסבוק (ובכלל), אנחנו צריכים לדלות את הקישור שלהם ולהדביק אותו כפי שהוא, עם כל השרשור שהם יצרו ב-UTM ואז נוכל לראות את כל התוכן שלהם. איך זה נראה? נכנסתי לסתם מודעה שראיתי בפייסבוק, של חברת ClickUp (אני לא מכיר אותם, זה נטו לטובת הדוגמה)

אז לאחר שתחשפו למודעה של מתחרה שתרצו לבדוק את הצביע של הקישור שלו, תקליקו עלייה ותעתיקו את כתובת ה-URL של דף הנחיתה:

לאחר מכן תיגשו לכלי ה-UTM של Campaign URL Builder של גוגל אנליטיקס ותדביקו את הקישור תחת Website URL. כעת תוכלו לראות באופן אוטומטי את הקידוד ש-Clickup יצרו בעצמם ולהתרשם מהטרגוט שלהם. כאן אפשר לראות שאני באופן אישי טורגטתי כי אני נכלל כקהל דומה (LAL) לקהל המקור שלהם ועוד מידע מעניין:

ריגול מתחרים דרך בדיקת הפיקסלים שלהם אמצעות Facebook Pixel Helpaer

תוסף הכרום של Facebook Pixel Helper הוא דרך מצויינת לבצע ריגול מתחרים בפייסבוק מכיוון שהוא מאפשר לנו להציץ בכלים שהמתחרים עושים בהם שימוש בפועל באתר באמצעות הפיקסלים שלהם. לצורך הדוגמה, בואו נחזור למתחרה הידוע HackerU. 

כאן אוכל לראות אילו פעולות המרה הם מייחסים לפייסבוק ואיפה הם “נופלים”. דוגמה ל”חור” במעקב שלהם יכולתי למצוא בחוסר המעקב שלהם אחרי הקלקה על “וואסטאפ”:

נשמח לקבל מכם ביקורת!

אם התוכן תרם לכם ערך ותרצו לעזור לנו לקדם ולהפיץ אותו, אנחנו יותר נשמח מאוד(!) אם תעניקו ביקורת חיובית על האתר. איך אפשר לעשות את זה? הקליקו על כפתור הזהב להענקת ביקורת בגוגל:

5/5

רוצים לשתף את התוכן עם חברים שלכם? אפשר לעשות זאת בקלות מכאן >>

מוזמנים להוסיף את דעכתם למאמר לטובת דיון מעשיר;

תוכן עניינים

אודות המכללה לשיווק דיגיטלי;

המכללה לשיווק דיגיטלי מעניקה הכשרות מקצועיות בתחום השיווק הדיגיטלי בשיטה של לימודים מקוונים. ההכשרות שלנו כוללות לימודי בניית אתרים, קידום אתרים, פרסום בפייסבוק, עיצוב גרפי ועוד.

אהבתם את התוכן? אז בטוח שתאהבו גם את אלו;

אסטרטגיה

מהו השיקול בבחירת סוג הקמפיין?

פייסבוק מציגה מגוון רחב מאוד של מטרות שהיא מציע להגשים באמצעות הפרסום שלה. העושר הזה עלול ליצור בלבול שכן קשה לדעת איזה קמפיין העסק שלנו

פרסום בפייסבוק

דעה אחרת: למה אנחנו כן חושבים שקמפיין לייקים יעשה רק טוב לעסק שלך.

אם “תעזו” להעלות שאלה בנושא ניהול קמפיינים לגיוס לייקים לעמוד העסקי שלכם באחת מקבוצות הפייסבוק המקצועיות של אנשי שיווק דיגיטלי, סביר להניח שתספגו הרבה ביקורת מצד מנהלי מדיה שיאמרו כי מדובר בקמפיין מיותר לחלוטין ובזבוז כסף בלבד. למה הם חושבים ככה, האם הם צודקים בטענות שלהם ומה קורה היום?

פרסום בפייסבוק

ניהול קמפיינים בפייסבוק

ניהול קמפיינים בפייסבוק מאפשר להפיץ את המודעות שלכם בפני קהל יעד ספציפי שאתם בוחרים להגדיר כרלוונטי, ובכך להגשים את היעדים העסקיים של הפרסום. פייסבוק היא

המלצות נוספות עבורך:

אוהבים מאוד תוכן על פרסום בפייסבוק אבל מעניין אתכם לחקור נישות נוספים בנושא פרסום באינטרנט? ראו כאן קטגוריות נוספות בתחום:

תודה שהצטרפת לרשימת הדיוור!

אם אהבת את התוכן, אני אשמח לקבל ממך פרגון על ידי מתן ביקורת חיובית שתסייע לי לשפר את חשיפת האתר בפני גולשים נוספים. זה יועיל לי מאוד 🙏

קורס שיווק דיגיטלי

ההרשמה לקורס שיווק דיגיטלי מעניקה גישה משולבת להכשרות המתקדמות של:

מחיר הקורסים 8,000 ש"ח

מחיר הקורס המשולב: 6,500 ש”ח בלבד!

למידע נוסף והרשמה יש ליצור קישור בטלפון או בוואטסאפ:

קורס עיצוב גרפי

ההרשמה לקורס עיצוב גרפי מעניקה גישה משולבת להכשרות המתקדמות של:

עקב המצב הכלכלי הקשה שנכפה על החברה הישראלית כולה, ההרשמות לכל הקורסים יוענקו במחיר מסובסד כל עוד המשבר נמשך.
למידע נוסף יש ליצור קשר באתר.

התחל שיחה בוואטסאפ
צריכים עזרה?
היי מה שלומך?
כאן חוליאן... איך אפשר לעזור לך?