להלן שלבים אשר מציגים את סדר הפעולות שיש לנקוט כדי להצליח לקדם עסק / גוף / ארגון דרך שיווק דיגיטלי. עמידה בשלבים אלו תשפר משמעותית את הסיכויים שלכם לעמוד ביעדים הדיגיטלים שלכם.
שלב א': תיאום ציפיות.
לקוחותיכם לאו דווקא יהיו בקיאים ביכולות של המדיה הדיגיטלית. על כן, חובתכם לערוך עימם תיאום ציפיות שבמסגרתו יהיה ברור מה תפקידכם בכוח (מה גבולות הגזרה שלכם בתהליך השיווק בדיגיטל) ומאידך, אתם תדעו מה הלקוח מצפה להגשים באמצעות קמפיין הפרסום. הדגישו באופן ברור האם אתה יכולים “להביא לו לקוחות לעסק”, “לסגור לו עסקאות” או להפיק תועלת מסוג כזה או אחר. לצורך העניין – כאנשי דיגיטל, אנו צריכים להיבחן על תוצאות מדידות שאפשר לבחון בכלים דיגיטליים כמו גוגל אנליטיקס תוצאות כמו חשיפה, מספר מבקרים באתר, המרות דרך האתר וכו’. זכרו – אתם לא תיבחנו על מספר הלקוחות שיבואו לחנות הפיזית, כי זו לא פונקציה שניתן למדוד בכלים דיגיטלים.
שלב ב': גיבוש אסטרטגיה והגדרת יעדים.
לאחר שעברתם את שלב תיאום הציפיות – עליכם לחקור את העסק ואת פוטנציאל הקידום שלו. עבור כל שירות / מוצר תהיה פלטפורמה שמתאים יותר לקדם דרכה וכזו שפחות. בדקו את נפח החיפושים החודשי של ביטויי המפתח וראו האם סביר לקדם אותו דרך גוגל, ואולי בכלל מדובר במוצר שבאמצעות הפצה ודחיפה לקהל היעד – תוכלו להגשים את היעדים בהצלחה (ומצד שלישי – אולי גם וגם?). כדי לבדקו זאת, מומלץ לבצע מחקר מילות מפתח לביטויים הרלוונטיים לעסק באמצעות הכלי לתכנון מילות מפתח של גוגל אדס. לאחר גיבוש האסטרטגיה, בנו מסגרת של הגדרת יעדים בה הלקוח ידע מה ייחשב כהצלחה או כישלון לאור הקידום ותוך כמה זמן צריך להתחיל להסיק את המסקנות.
שלב ג': הכנת התשתית לשיווק.
לצאת לדרך ללא תוכנית סדורה והכנה ראויה יסב לכם כאב ראש ובלבול. לא מנהלים קמפיינים “תוך כדי תנועה” – חובתכם להכין תשתית נכונה לשיווק. התשתית שלכם צריכה לכלול העברת קוד מעקב מדידה והמרות לידי הלקוח כדי שזה יטמיע אותו באתר. כמו כן, יהיה עליכם לבצע בדיקה שהקוד אכן נקלט בהצלחה. חשוב מאוד לעשות את כל הפעולות האלו כבר בשלב זה, ולא לאחר שהקמפיין עולה לאוויר. הסיבה – אם תובילו תנועה ערה ואיכותית לאתר שלא מכיל תשתית רימרקטינג כמו תג אנליטיקס ופייסבוק פיקסל, התנועה לא תהפוך לקהל יעד לשימוש עתידי + לא תדעו איך הם התנהגו באתר.
בד בבד, בנו את לוח הגאנט אשר ישמש אותכם במהלך עבודת הקידום. לוח הגאנט צריך להיות נוח, קריא וכזה שהשפה שלו תהיה משותפת לכם וללקוח. הדגשים בלוח הגאנט: מה יעלה לאן, איך זה יראה ומה התקציב?
המלצות נוספות:
חיבור טופס הרשמה לניוזלטר לרשימת תפוצה באמצעות אוטומטציה
בניית מערך מייל מרקטינג / SMS עבור כל מי שיוצר קשר דרך האתר
הטמעת בוט מענה לתגובות ופוסטים בעמוד העסקי בפייסבוק
לאתר איקומרס: סידור קטלוג ודאטה פיד לקמפיין פייסבוק קטלוג וגוגל שופינג
חיבור האתר למערכת CRM כדי לא לאבד לידים
שלב ד': תחילת עבודה - שיגור הקמפיינים לאוויר
כשהקוד מוטמע, נקבעו יעדים ברורים ולוח הגאנט מלא בלו”ז – הגיע הזמן לקפוץ למים ולהתחיל את הקמפיין. שגרו את המודעות הראשונות שלכם. תארו את תהליך בניית הקמפיין, הפילוחים והמודעות. הסבירו את התהליך שאתם מבצעים בצורה מפורטת. מידע נוסף על פרסום בפייסבוק ופרסום בגוגל.
שלב ה': אופטימיזציה
קמפיין במדיה הדיגיטלית מתנהל בצורת לולאה – הוא אף פעם לא מגיע לישורת האחרונה, מכיוון שתמיד ניתן לייעל אותו על ידי תהליך אופטימיזציה. לאחר שהקמפיין שלכם ספג את הדאטה הראשונית תוכלו להתחיל לבחון את הביצועים ולהתחיל לשפר את הקמפיין.
שלב ו': דוחות
בתום הקמפיין, צרו דו”ח אשר יפרט את הביצועים שלכם. הדו”ח צריך להכיל מדדים אשר חשובים ללקוח, כמו: תקציב, מספר חשיפות, תפוצה, מספר יעדים שהושגו ומחיר ליעד / המרה. כמו כן, מי האנשים שנחשפו למודעות שלכם, מה הם עשו באתר וכיצד תוכלו להפיק תועלת רבה יותר בקמפיין הבא לאור התנהגות הגולשים באתר.