המכללה לשיווק דיגיטלי

מה זה שיווק דיגיטלי?

שיווק דיגיטלי הוא שימוש במכלול האפשרויות ומגוון הפלטפורמות העומדות לרשותנו ברשת האינטרנט במטרה לפרסם ולקדם תוכן שבסופו של דבר יעניק לנו / ללקוחותינו ערך. ההצלחה בשיווק הדיגיטלי תלויה בראש ובראשונה במטרות שאנחנו מגדירים מראש. כך למשל, לעסק מסוים שיווק דיגיטלי מוצלח יכול להיות כזה שיוביל לרכישות בחנות אינטרנטית, ולעסק אחר, שיווק דיגיטלי מוצלח יכול להיות כזה שיביא למספר רב של לידים (אנשים שמילאו טופס יצירת קשר באתר).

מהן הפלטפורמות העומדות לרשותנו לטובת שיווק דיגיטלי?

הפלטפורמות הפופולריות אשר עומדות לרשותנו ברשת האינטרנט במטרה לפרסם ולקדם תוכן הן: אתר אינטרנט, דף פייסבוק עסקי / קבוצת פייסבוק, עמוד אינסטגרם, חשבון לינקדאין, חשבון טוויטר וחשבון טיקטוק. מלבד הנכסים המוזכרים לעיל ישנן עוד פלטפורמות פחות פופולריות. השוני בין הפלטפורמות הוא לרוב באסטרטגיה שהן מציעות – האסטרטגיות לשיווק דיגיטלי הן Push ו-Pull. ההבדלים בין האסטרטגיות היא שיטת הפנייה אל קהל היעד: המשמעות של אסטרטגיית Push היא שאנשי השיווק הדיגיטלי חותרים אל קהל היעד ומבקשים להציג בפניהם מודעות לעומת אסטרטגיית Pull, בה אנשי השיווק הדיגיטלי מושכים את קהל היעד אשר מחפש את השירות שהם מפרסמים.

דוגמאות לאסטרטגיית Push ו-Pull בשיווק דיגיטלי

כאשר אנחנו מנהלים למשל פרסום ממומן בפייסבוק, אנחנו משתמשים באסטרטגיית Push. הסיבה: אנשי השיווק מפרסמים מודעות בפני קהל יעד שמוגדר מראש ברמת הקמפיין (נקרא גם “פילוח” או “טירגוט”), מתוך ציפייה שהוא קהל רלוונטי לעסק שהם מקדמים. זה נקרה Push (דחיפה) כי אנשי השיווק הדיגיטלי דוחפים פרסום לקהל שלאו דווקא מתעניין ברגע זה במוצר / השירות, אך סביר להניח שלאור החשיפה למודעות בפייסבוק, הם יונעו לפעול לבצע אינטראקציה עם הפרסום ולצרוך את המוצר / השירות.

מצד שני, ניהול פרסום ברשת החיפוש של גוגל למשל (Google Search), מוגדרת כאסטרטגיית Pull. הסיבה: אנשי השיווק הדיגיטלי יצרו מודעות פרסום שהחשיפה שלהן פני קהל היעד הוא לא על פי פילוח, אלא על פי “מילות מפתח” (key words) אשר משמשות כטריגר להקפצת מודעות בתוצאות החיפוש של גוגל. זה נקרא Pull (משיכה) מכיוון שבדרך זו, קהל היעד (שמוגדר כקהל היעד לאור מילת המפתח שהוא הכיל כחלק משאילתת החיפוש שלו בגוגל) הוא זה שיוזם את האינטראקציה. בדרך זו, הלקוח הפוטנציאלי הוא זו שיוצר את הקשר עם המפרסם. הוא זה שביצע חיפוש בגוגל והוא זה שיבחר אם להקליק על המודעה וליצור אינטראקציה עם העסק, ואנשי השיווק רק “משכו” אותו.

אפשרויות הפילוח בשיווק דיגיטלי

מגוון האפשרויות לפילוח קהל יעד הוא עצום. המטרה של הפילוח בכדי להציג את הפרסום אך ורק בפני קהל שהשירות שלנו הוא רלוונטי עבורם וכך להגדיל את הסיכוי לבצע עסקאות. החשיבות של הפילוח יוצאת מנקודת הנחה שפרסום בפני קהל יעד לא רלוונטי הוא בזבוז של כסף ומשאבים. נראה דוגמאות על כך בהמשך. דרך הפלטפורמות המוזכרות כאן, תוכלו לפלח קהלי יעד לפי מספר דרכים:

פילוח קהל יעד לפי מצב סוציו-דמוגרפי. למשל: מיקומים (מיקומים כמו טווח של רדיוס גאוגרפי על המפה, מגורים ואפילו לפי הרגלי ניסע), גיל, מגדר, השפה שהם דוברים, מקום העבודה, סטטוס משפחתי כמו רווקים או נשואים, האם הם הורים (אפילו ברמת הורים לתינוקות, לילדים או מתבגרים) ועוד.

 

פילוח קהל יעד לפי תחומי עניין. למשל: אנשים שמתעניינים בפנאי מסוים, תחביבים, שירותים מסוים, דברים שהם חקרו עליהם לאחרונה ואפילו הרגלים יומיומיים.

 

פילוח קהל יעד על פי סוגי מכשירים. למשל: מי שגולש כרגע בטלפון נייד או במחשב, סוג מכשיר (גלקסי או iOS), ואף לרמה מיקרו כמו האם הוא גולש כרגע באינטרנט באמצעות Wifi.

 

פילוח קהל מתקדם בהתאמה אישית. למשל: כל מי שגלש בעבר באתר שלנו (וגם שם ניתן להעמיק כמו גלישה בעמודים או תוכן מסוימים באתר, להגדיר מהו משך השהייה בזמן הגלישה ועוד) ואף פילוח לפי רשימות שאנחנו מעלים לפלטפורמות דרך מסמך חיצוני (כמו רשימת אקסל של אנשי הקשר שאנחנו מעוניינים לפרסם ספציפית עבורם באמצעות מיילים ומספרי טלפון).

 

אפשרויות נוספות: זמנים ביום ובשבוע בהם נרצה לפרסם, מיקומים וקהלים שאנחנו רוצים להחריג מהם את הפרסום שלנו (ז”א – לא להכליל אותם בחשיפה) ועוד.

השיטות לשיווק דיגיטלי

השיטות לקידום ופרסם העסקים בשיווק דיגיטלי באמצעות הפלטפורמות הן קידום אורגני או קידום ממומן (וכמובן שניתן גם לשלב בין השיטות). השוני בין השיטות הוא שקידום אורגני מתייחס לניהול מהלכים שלא מצריכים תשלום עבור חשיפה / הקלקה על מודעות פרסום וקידום ממומן מצריך ניהול תקציב שיווק קבוע. שימו לב – אין הדבר אומר כי קידום אורגני אינו מצריך השקעה במשאבים לרבות השקעה כספית.

קידום אורגני מתייחס בעיקר לקידום אתרי אינטרנט ופחות לנכסים שהם לא בבלעדיות הלקוח כמו חשבון פייסבוק עסקי לדוגמה. הסיבה – כל עוד לא מדובר באתר אינטרנט, הנכס הדיגיטלי הינו בגדר “השאלה”. דַּיֵּינוּ, דף פייסבוק עסקי שייך לפייסבוק והשימוש בו מוגבל למדיניות הפרסום של פייסבוק. אין באמת בעלות אמיתית לפותח החשבון על החשבון עצמו. חריגה מהמדיניות שמוכתבת על ידי חברת פייסבוק עלולה להוביל לעונשים. כך לדוגמה, עמוד פייסבוק בשם “סטטוסים מצייצים” שהיה מוצלח מאוד לפני השבתתו, נסגר בלי התראה מוקדמת על ידי פייסבוק בגלל שמנהלי החשבון חרגו ממדיניות השימוש (הם פרסו פוסטים עבור תשלום). ראו כתבה שפורסמה בנושא באתר גלובוס: https://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001002898

זאת לעומת אתר אינטרנט שהבעלות שלו שייכת למקים / הרוכש שלו. שימו לב – גם כאן יש סימן קריאה שצריך להתייחס אליו – ישנם אתרי אינטרנט המבוססים קוד פתוח, וישם אתרי אינטרנט אשר מבוססים על קוד סגור. כאשר מדובר באתר אינטרנט המבוסס קוד, נוצרת באופן טבעי תלות כמעט בלעדית במפתח האתר. במידה ומפתח האתר הוא לא בעל האתר, בעליו של האתר עלול למצוא את עצמו “עובד בשביל המפתח” במקום שהמפתח “יעבוד בשביל בעל האתר”.

זה לא מסתכם רק באתרי אינטרנט מבוססים קוד פתוח או קוד סגור. במידה ובעל אתר בוחר שהאתר שלו יפותח דרך אפליקציה לבניית אתרים (זה מאוד פופולרי ונקרא “מערכת לניהול תוכן”, באנגלית: Content Management System, בקיצור: CMS), הוא גם צריך לשים לב האם ה-CMS  מבוססת קוד פתוח או קוד סגור בגלל בדיוק אותן הסיבות. דוגמה קלאסית ל- CMS מבוססת קוד פתוח: אתרי WordPress. דוגמה קלאסית ל-CMS מבוססת קוד סגור: אתרי Wix.

איך מודדים הצלחה או כישלון בשיווק דיגיטלי?

הצלחה או כישלון של מסע פרסום בשיווק דיגיטלי (קמפיין) נמדדים בדיעבד (לאחר תום תקופת ההרצה של הפרסום), והם תלויים ב-2 משתנים: המטרה של הפרסום והיעד הכמותי שנקבע בשלב תיאום הציפיות טרום הקמפיין. כך למשל, אם הוגדר מראש שמטרת הפרסום היא “לידים” (משתמשים אשר השאירו פרטי יצירת קשר באתר / בטופס הרשמה כלשהו), אז הדבר היחיד שאמור לעניין את אנשי השיווק הדיגיטלי הוא כמות הלידים, ולא להתפתות לבדוק מדדים משניים (שעלולים לבלבל מכיוון שגם הם בפני עצמם חשובים) כמו כפות חשיפות, כמו הקלקות זמני שהייה באתר ועוד.

הדבר השני שצריך לעניין את אנשי השיווק הדיגיטלי היא האם כמות הלידים עומדת בכמות שהוגדרה כהצלחה בטווח הזמן של הקמפיין. כך למשל שאם הוגדר מראש ש-50 לידים יחשבו הצלחה לקמפיין ש”רץ” (הופעל) במשך חודש, אזי שבסוף החודש נרצה לדעת האם הגענו ליעד שנקבע בהצלחה. שימו לב – יעדים טובים הוא יעדים שנקבעים באופן שניתן למדוד, ז”א – כמותיים. אם יקבע בראש יעד בסגנון “כמה שיותר לידים בכמה שפחות כסף” – למעשה יהיה מדבור בכישלון מראש שכן אין הדבר מדיד. מה הכוונה כמה שיותר? אם למשל לנו, מנהלי הקמפיינים, נשמע ש-30 לידים בחודש זה הרבה, מי אמר שבעל העסק גם יחשוב ככה? בקיצור – חובה להגדיר מספר כיעד, ולא משהו מופשט שנתון לפרשנות.

היעד החשוב ביותר שאנחנו ממליצים להציב לטובת המדידה והגדרת ההצלחה בקמפיינים בשיווק הדיגיטלי היא החזר ההשקעה (ROI – Return on Investment). המשמעות היא לבדוק כמה כסף העסק גרף לאור הפרסום במדיה הדיגיטלית. במידה וההכנסה גדולה על העלות (ז”א – נוצר רווח), הפרסום כדאי. יש כמובן גם את השאלה של כמה רווח יש לעומת מידת ההשקעה שהופעלה לטובת פעולת השיווק. אם הרווח שווה את המשאבים, ההשקעה טובה. אנחנו תמיד נחתור למדוד את החזר ההשקעה ולהציב אותו כיעד המרכזי של השיווק הדיגיטלי.

היתרונות של השיווק הדיגיטלי לעומת השיווק המסורתי (פרינט / לא דיגיטל)

לדעתנו האישית והמקצועית, קידום עסק באמצעות שיווק דיגיטלי הוא הפרסום הכדאי ביותר בשל היתרונות הבולטים שלו להבדיל ממאמצי השיווק המסורתיים (כמו עיתונות, פלאיירים, רדיו, שילטי חוצות וכו’). היתרונות של שיווק דיגיטלי על שיווק לא דיגיטלי הם:

  1. היכולת למדוד. בשיווק בעולם המסורתי לא ניתן באמת לדעת כמה חשיפות יש לפרסום שלנו וכמה אפשר לזקוף לזכותו את הצלחת העסק. נמשיך לצורך העניין עם הדוגמה של שלט החוצות. האם אפשר לומר כמה אנשים עברו היום ליד השלט? האם אפשר לומר כמה אנשים מתוך אלו שעברו ליד השלט גם הסתכלו עליו? האם אפשר לומר כמה מתוך אלו שהסתכלו על השלט גם הלכו באותו היום או יום למחרת או אפילו אחרי שבוע לסניף “מקדונלד’ס” הקרוב ורכשו את ארוחה מהליין החדש? למעשה ממש לא. זאת להבדיל משיווק דיגיטלי. בשיווק דיגיטלי ניתן להיחשף לנתונים רלוונטים כמו מידת התפוצה של המודעות ורמת החשיפה, התדירות של הצגת מודעות הפרסום, מידת מעורבות הגולשים ואף את מספר ההמרות של הקמפיין. כך אפשר להוכיח קשר בין הפרסום להצלחת העסק בפועל.

  2. היכולת לפלח קהלי יעד מוגדרים מראש. כך למשל, בעוד שבאמצעות פרסום בגוגל, בפייסבוק וברשתות חברתיות נוספות ניתן להגדיר עבור כל קמפיין וקמפיין מי קהל היעד שאנחנו מעוניינים לחשוף בפניו את הפרסום, שלטי חוצות או עיתונים לדוגמה, לא יודעים להבדיל בין אדם לאדם. לצורך עניין, נניח שאנחנו נרצה לפרסם את רשת ההמבורגרים “מקדונלד’ס” והמטרה של הקמפיין היא שיווק ליין חדש של בורגרים מיוחדים. לו “מקדונלד’ס” תבחר לפרסם את הליין דרך שלטי חוצות, קהלי היעד בפועל היא מי שעובר ליד השלט. אך מה מבטיח שקהל הנחשפים לפרסום הוא רלוונטי למוצר? נניח – טבעונים…? באמצעות שיווק דיגיטלי ניתן “לטרגט” (כינוי שנגזר מהמילה האנגלית Target – מטרה) קהל יעד של חובב אוכל בשרי ולהחריג צמחונים / טבעוניים. ואם אתם שואלים את עצמכם למה מפריע לנו שצמחונים גם יחשפו למודעה ומקסימום לא יגיבו לפרסום, אז זה מכוון שאנחנו מאמינים שכל חשיפה מיותר היא בזבוז משאבים על חשבון חשיפה רלוונטית. בשיווק דיגיטלי המפרסם משלם אך ורק על חשיפה עניינית (וזה כמובן תלוי ברמה של מנהל הקמפיינים).

  3. היכולת לתקן ולערוך מודעות. טעיות יכולות לקרות, טעיות כמו למשל שגיאות כתיב או טעות בתוכן הפרסום כמו התמונה או המסר. ישנן דוגמאות להמון טעיות שהודפסו במסגרת פרסום במדיה המסורתית וגרמו למבוכה גדולה עבור העסק שפרסם אותן. בפרינט זו בעיה גדולה כי ברגע שנגעת – נסעת. מה שהודפס, זה מה יש. הבעיה עוד יותר חמורה כשלא שמים לב לשגיאה כלשהי והפרסום עולה למשל לשלט החוצות עם הפספוס. גם בשיווק דיגיטלי יש שגיאות וטעויות. אך עם זאת, היכולת לערוך מודעות שכבר עלו לאוויר (ז”א – שכבר פורסמו) היא מיידית. במידה וישנה שגיאה כלשהי, מיד באותו הרגע ניתן לתקן אותו בזמן אמת אונליין.

  4. ביצוע ייעול של הקמפיין (נקרא גם “אופטימיזציה”). האופטימיזציה היא למעשה ניצול (בקטע טוב) של היכולת למדוד והיכולת לתקן ולערוך מודעות. כאשר כלי המדידה לרשותנו, אנחנו יכולים לבצע ניסוים בין סוגי פרסום שונים שעולים לאוויר במקביל. היופי של פרסום 2 משתנים או יותר בעת ובעונה אחת, היא שאנחנו יכולים לבדוק מי מהן יוצרת הצלחה גדולה יותר. לאור הממצאים, אפשר להשבית מודעות חלשות עם ביצועיים בינויים או גרועים, ולהעביר את תקציב הפרסום למודעה המוצלחת ביותר. התהליך הזה נקרא “אופטימיזציה” (בעברית – ייעול). בדיקה של שני פרסומים במקביל מכונה “A/B Testing” מכוון שאתה בודק גם את מודעה A וגם את מודעה B ורואה מי יותר מוצלחת.

האם בשיווק דיגיטלי ניתן להתחייב לתוצאות?

רוב אנשי השיווק הדיגיטלי מסרבים להתחייב לתוצאות, אבל לדעתי זו טעות מכיוון שאם נגדיר מה הן תוצאות, נוכל לדעת אם אפשר להתחייב אליהן או לא. הסיבה שאנשי שיווק דיגיטלי לא אוהבים להתחייב לתוצאות היא כי לא ניתן לחזות מראש את תוצאות הפרסום אז אי אפשר להגיד מה יהיה, וזה בסדר – אבל כן ברור שיהיו תוצאות… על כן, אם תגדירו מראש שתוצאות הן חשיפות ומעורבות לאור הקמפיינים שתנהלו בדיגיטל – ברור שאפשר להתחייב לזה. ניקח לצורך העניין את פייסבוק וגוגל שהן הפלטפורמות המובילות לשיווק דיגיטלי וננתח את אופי הפעילות שלהן.

גוגל מתמחרת אותנו עבור כל הקלקה של משתמש על מודעה בגוגל. זה נקרא “תשלום עבור הקלקה”. באנגלית; PPC- Pay Per Click ובקיצור – PPC. פייסבוק מתמחרת אותנו עבור כל חשיפה של המודעות שלנו בפני המשתמשים (אנשים שרואים את המודעות הממומנות שלנו בפייסבוק). זה נקרא “תשלום עבור חשיפות” (בפועל – על כל אלף חשיפות). באיטלקית (לא ברור למה דווקא בחרו להשתמש בראשי תיבות באיטלקית); CPM – Cost Per Mille. על כן, לאור התשלום עבור המידה לפי שיטת PPC או CPM – בוודאי שאני כמנהל קמפיינים ואיש שיווק דיגיטל יכול להתחייב לתוצאות – במידה ולא תיחשף או שלא יקליקו על המודעות שלך, אתה לא תשלם. זה באמת עניין של ניסוח.

עלות שיווק דיגיטלי לעסקים

אני מכיר 5 דרכים לתמחור שירותי שיווק דיגיטלי:

  1. עלות שירותי השיווק נגזרת מעלות תקציב השיווק והיא נעה בין 15% ל-20% מתקציב המדיה (עם מינימום מסוים). לדוגמה – נניח שתקציב הפרסום הינו 5,000 ₪ בחודש – אזי ש-20% מ-5,000 הם 1,000 ₪, ולכן אנשי השיווק ידרשו שכר בסך 1,000 ₪ (אלא אם זה מתחת למינימום שהם מציבים, ואני משער שהמינימום לחברה “נורמלית” הוא לכל הפחות 2,000 ₪).

  2. מחיר “פיקס” – שירותי פרסום ושיווק דיגיטלי שמוצעים בסגנון תפריט של מסעדה עם מחיר קבוע. לדוגמה – 2 פוסטים בפייסבוק בשבוע וקידומם במחיר של 2,000 ₪ לחודש. אם מוסיפים לזה גם פרסום בגוגל אז חברת השיווק תגבה עוד 2,000 ₪ לחודש. מחיר פיקס שלא משתנה בין לקוח ללקוח.

  3. מחיר לפי שעת עבודה. משרד הפרסום / השיווק הדיגיטלי יגבה לפי שעות עבודה. את מספר שעות העבודה קובעים מראש עם הלקוח בהתאם לצרכים והציפיות שלו. סביר להניח שמשרד הפרסום יתמחר שעת עבודה לפי הצוות שעומל על הקידום, למשל – מעצב גרפי, מנהל קמפיינים ואיש SEO, וכך הלאה וכך הלאה…

  4. מחיר בהתאמה אישית לכל לקוח בנפרד – התמחור הזה דינמי ומשתנה בהתאם לגודל הלקוח. במקרה כזה, סביר מאוד שלקוח גדול ישלם יותר כסף מלקוח קטן, על אף שבפועל יש סיכוי לא רע שמדובר באותו השירות לחלוטין. אם הלקוח גדול, אז ברור שהוא יקבל ייחס מועדף יותר ברמה האישית (כמו למשל מנהל לקוחות פרטי מטעם חברת השיווק), אבל שיטת השיווק תהיה כמו לכל לקוחות המשרד.

  5. תשלום מינימאלי מוסכם + בונוסים לפי תוצאות. בשיטה זו, חברת השיווק הדיגיטלי תבקש מחיר חודשי בסיסי קבוע לעבודתם (ריטיינר חודש) + תבקש תשלום נוסף לפי עמידה ביעדים. שיטה חביבה שדוחפת לתוצאות מצד חברת השיווק.

תחומי העיסוק בשיווק דיגיטלי

למי שבעניין של לעסוק בתחום, אז קחו בחשבון שאין מקצוע כזה “שיווק דיגיטלי” – זה למעשה שם כולל למספר תפקידים והתמחויות. התפקידים הם:

  1. מנהל קמפיינים – מומחה לפרסום ממומן בגוגל / ברשתות חברתיות.
  2. מנהל SEO – מומחה לקידום אתרים אורגני בגוגל.
  3. מנהל סושיאל – מומחה לניהול דפים עסקיים ברשתות חברתיות ויצירת תוכן.
  4. מנהל תוכן / קריאייטיב – מומחה ביצירת תוכן שיווק וקופירייטינג.
  5. מעצב גרפי – מומחה לעיצוב גרפי. לרוב נדרש לשלוט בתוכנות פוטושופ, אילוסטייטור ואינדיזיין.
  6. עורך וידאו – מומחה בעריכת וידאו לטובת יצירת סרטוני תדמית וקטעי וידאו קצרים לפרסום.
  7. מפתח אתרים – אחראי על בניית אתרים ודפני נחיתה עבור לקוחות החברה.
  8. מנהל אתרים – אחראי על ניהול אתרי לקוחות החברה – הזמנת תוכן, עדכונים ותחזוקה שוטפת.

שכר בשיווק דיגיטלי

שכירים בשיווק דיגיטלי: שכר השכירים בשיווק הדיגיטלי משתנה בין תפקיד לתפקיד והוא תלוי במספר משתנים: הותק, יכולות אישיות, שליטה בכלים והפלטפורמות השונות וגם ביכולת המיקוח של העובד במעמד הדיון על השכר.

  • מנהל תוכן: שכר ממוצע של 7,000 ₪ לחודש בשנה הראשונה (בהינתן והוא לא ממלא תפקיד נוסף בחברה).
  • מנהל קמפיינים: שכר ממוצע – 8,000 ₪ לחודש בשנה הראשונה (בהינתן והוא שולט בפרסום ממומן בפייסבוק וגוגל. במידה והוא שולט בכלים מתקדמים נוספים כמו גוגל אנליטיקס וגוגל תג מנג’ר – השכר הממוצע יעמוד על 10,000 ₪)
  • מנהל סושיאל: שכר ממוצא של 7,000 ₪ לחודש בשנה הראשונה (בהינתן והוא לא ממלא תפקיד נוסף בחברה).
  • מעצב גרפי: שכר ממוצע של 9,000 ₪ לחודש בשנה הראשונה.
  • מפתח אתרים: שכר ממוצע של 8,000 ₪ לחודש בשנה הראשונה.

 

פרילנסרים בשיווק דיגיטלי: שכר הפרילנסרים בשיווק דיגיטלי משתנה ותלוי מספר משתנים: השירותים שהוא יודע להציע ללקוח, איכות השירותים שהוא יודע להציע ללקוח, יכולת ניהול המו”מ מול הלקוח, מספר הלקוחות שהוא גייס ומספר הלקוחות שהוא יכול לנהל לבדו. לצורך העניין, תוך עבודה מנוהלת, שיטתית ומסודרת, כאשר פרילנסר ידע לנהל בעצמו קמפיינים בגוגל ובפייסבוק, ואף לעצב בעצמו עיצובים גרפיים וגם לספק דוחות ניתוח תקופתיים ללא מיקור חוץ (שת”פ עם פרילנסר אחר) – לדעתי האישית והמקצועית *אין שום קושי כלל* בניהול 10 לקוחות במקביל, תוך מתן שירות טוב ואדיב לכולם ולתמחר זאת בעלות של 3,000 ₪ ריטיינר חודשי קבוע. במצב כזה, אותו פרילנסר ירוויח 30,000 ₪ בחודש – וזאת כאמור תוכנית סבירה לחלוטין. ההצלחה טמונה בעיקר ביכולת הבין אישית, היכולת לתת שירות ואף העצבים של אותו פרילנס.

שירותי שיווק דיגיטלי שאנחנו מציעים ללקוחות

אנחנו מצעים שירותי שיווק דיגיטלי בתחום הבאים:

  • ניהול קמפיינים בגוגל ופייסבוק
  • קידום אתרים אורגני
  • בניית אתרי תדמית ואתרי סחר (eCommerce – חנויות וירטואליות)
  • הדרכות שיווק דיגיטלי לחברות וארגונים

לטובת קבלת הצעת מחיר לשירותי שיווק דיגיטלי לעסקים אתם מוזמנים להשאיר פרטים בטופס יצירת הקשר ונחזור אליכם במהרה!

לימודי שיווק דיגיטלי

אנו מעבירים קורסים לשיווק דיגיטלי בתחומים הבאים:

  • קורס בניית אתרים
  • קורס קידום אתרים בגוגל
  • קורס פוטושופ
  • חדש! קורס קידום אתרים לייב בזום
  • בקרוב: קורס אילוסטרייטור, קורס אינדיזיין, קורס עיצוב גרפי (שילוב פוטושופ, אינדיזיין ואילוסטרייטור) וקורס פרסום בפייסבוק.

הקורסים שלנו מתעדכנים ופרקטים, אנחנו מעניקים ליווי לסטודנטים ושואפים להעצים אותם.

שאלות נפוצות:

שיווק דיגיטלי מתאים בעיקר לעסקים בינוניים וגדולים אשר מעניקים שירות בפריסה גאוגרפית רחבה, ושיש להם קהל יעד רחב, שכן הצלחת הפרסום תלוי באופן לא מבוטל בגודל הקהל אליו נרצה לפרסם.

בעיקרון הדגש החשוב ביותר הוא למדוד את החזר ההשקעה של השיווק. במידה והוא חיובי, אז אין שום סיבה להגביל תקציב. אך אם מדובר בעסק בינוני שרק עכשיו מתחיל את מסע הפרסום שלו במדיה דיגיטלית והוא רוצה לדעת מה התקציב המינימלי הנחוץ – כלל האצבע שאני מאמין בוא הוא לכל הפחות תקציב מדיה של 5,000 ש”ח לחודש. 

היתרונות המרכזיים של שיווק דיגיטלי הם ביכולת המדידה (הכל מדיד, כמו למשל כמות החשיפות, התפוצה והמרות דרך הקמפיינים), הפילוח והאופטימיזציה שפשוט לא קיימות בשיווק המסורתי.

זה משתנה כמובן בין סוכנות לסוכנות, אנחנו מציגים במאמר 5 שיטות תמחור מקובלות: מחיר פיקס, מחיר לפי תקציב, עלות שעתית, עלות בהתאמה אישית ותשלום מינימלי + בונוסים.

שיווק דיגיטלי
5/5
נשמח לקבל מכם ביקורת!

אם התוכן תרם לכם ערך ותרצו לעזור לנו לקדם ולהפיץ אותו, אנחנו יותר נשמח מאוד(!) אם תעניקו ביקורת חיובית על האתר. איך אפשר לעשות את זה? הקליקו על כפתור הזהב להענקת ביקורת בגוגל:

5/5

רוצים לשתף את התוכן עם חברים שלכם? אפשר לעשות זאת בקלות מכאן >>

מוזמנים להוסיף את דעתכם למאמר לטובת דיון מעשיר;

תוכן עניינים

אודות המכללה לשיווק דיגיטלי;

המכללה לשיווק דיגיטלי מעניקה הכשרות מקצועיות בתחום השיווק הדיגיטלי בשיטה של לימודים מקוונים. ההכשרות שלנו כוללות לימודי בניית אתרים, קידום אתרים, פרסום בפייסבוק, עיצוב גרפי ועוד.

אהבתם את התוכן? אז בטוח שתאהבו גם את אלו;

איך לשפר יחס המרה באתר

איך לשפר יחס המרה באתר?

יחס המרה של האתר (מכל אפיקי התנועה הדיגיטלית) הוא מדד מאוד משמעותי שאפשר לבחון אותו בגוגל אנלטיקס. הוא מציין את מספר המשתמשים שביצעו כניסה לאתר

ניהול מוניטין

מה זה ניהול מוניטין ולמי הוא חשוב?

מחבר: לירון קטלן לירון קטלן הינו יזם דיגיטלי ישראלי בעל ניסיון רב של מעל ל-15 שנים בעולמות הפרסום והשיווק הדיגיטליים. הבעלים של חברת “ניהול מוניטין”

דף נחיתה

איך ליצור דף נחיתה שבאמת יהפכו את הגולשים ללקוחות? במדריך הבא אציג את נקודת המבט ממנה אני מסתכל על הצורך בדף נחיתה, היתרונות והחסרונות בדפי

הכנת תשתית לשיווק

הכנת תשתית לשיווק

מה זו הכנת תשתית לשיווק, למה היא חשובה ומתי עושים אותה? הכנת תשתית לשיווק היא בנייה נכונה של משפך שיווקי הכוללת סגירה מראש של כל אירועי

מקלדת אימוג'י

מקלדת אימוג’י

מקלדת אימוג’י למחשב – הוסיפו סמלים מושכים למודעות שלכם השתמשו במקדלת אימוג’י כדי להוסיף צבע וחיים למודעות גוגל או פייסבוק שלכם. אימוג’י ממגנט את העיניים,

תיק עבודות בשיווק דיגיטלי

דוגמה לתיק עבודות בשיווק דיגיטלי

תיק עבודות בשיווק הדיגיטלי נחוץ למי שמחפש עבודה בתחום והוא בתחילת דרכו. סוכנויות דיגיטל ישמחו לקלוט עובדים בעלי רקע וניסיון מועט בתחום, אך סביר להניח

שיווק דיגיטלי

אסטרטגיה לשיווק דיגיטלי

להלן שלבים אשר מציגים את סדר הפעולות שיש לנקוט כדי להצליח לקדם עסק / גוף / ארגון דרך שיווק דיגיטלי. עמידה בשלבים אלו תשפר משמעותית את הסיכויים שלכם לעמוד ביעדים הדיגיטליים שלכם.

המלצות נוספות עבורך:

אוהבים מאוד שיווק דיגיטלי אבל מעניין אתכם לחקור נישות נוספים בנושא פרסום באינטרנט? ראו כאן קטגוריות נוספות בתחום:

תודה שהצטרפת לרשימת הדיוור!

אם אהבת את התוכן, אני אשמח לקבל ממך פרגון על ידי מתן ביקורת חיובית שתסייע לי לשפר את חשיפת האתר בפני גולשים נוספים. זה יועיל לי מאוד 🙏

קורס שיווק דיגיטלי

ההרשמה לקורס שיווק דיגיטלי מעניקה גישה משולבת להכשרות המתקדמות של:

מחיר הקורסים 8,000 ש"ח

מחיר הקורס המשולב: 6,500 ש”ח בלבד!

למידע נוסף והרשמה יש ליצור קישור בטלפון או בוואטסאפ:

קורס עיצוב גרפי

ההרשמה לקורס עיצוב גרפי מעניקה גישה משולבת להכשרות המתקדמות של:

עקב המצב הכלכלי הקשה שנכפה על החברה הישראלית כולה, ההרשמות לכל הקורסים יוענקו במחיר מסובסד כל עוד המשבר נמשך.
למידע נוסף יש ליצור קשר באתר.

התחל שיחה בוואטסאפ
צריכים עזרה?
היי מה שלומך?
כאן חוליאן... איך אפשר לעזור לך?