למה אנחנו כן חושבים שקמפיין לייקים דווקא כן יעשה טוב לעסק שלך (בעוד שרוב מנהלי הקמפיינים לא רוצים אפילו לשמוע על זה).
אם “תעזו” להעלות שאלה בנושא ניהול קמפיינים לגיוס לייקים לעמוד העסקי שלכם באחת מקבוצות הפייסבוק המקצועיות של אנשי שיווק דיגיטלי, סביר להניח שתספגו הרבה ביקורת מצד מנהלי מדיה שיאמרו כי מדובר בקמפיין מיותר לחלוטין ובזבוז כסף בלבד. למה הם חושבים ככה, האם הם צודקים בטענות שלהם ומה קורה היום?
אז נתחיל בשאלה למה מנהלי קמפיינים לא אוהבים לקדם לייקים עבור עמוד עסקי:
כשמדובר בניהול קמפיינים בפייסבוק, ניתן להגשים אחת מ-2 מטרות: קידום מכירות או קידום מיתוג. קידום מכירות יבטיח שהפוסטים שלכם יופצו תחילה בקרב משתמשים בעלי נטיה להגשים המרות, שיהפכו בסופו של דבר לכסף. הקמפיינים האלו מונים מטרות כמו Messages, Lead generation, Conversions ו-Catalog sales. קידום מיתוג יבטיח שהפוסטים שלכם יעזרו לתהליך המיתוג של העסק. הקמפיינים האלו מונים מטרות כמו Brand awareness, Reach, Engagement, ו- Video views.
קמפיין מסוג גיוס לייקים לעסק נמצא בתוך הגדרות קמפיין Engagement (מעורבות) והוא קמפיין מיתוגי לחלוטין. הטענה של מנהלי הקמפיינים בפייסבוק היא ש-“עם לייקים לא הולכים למכולת”, שזו טענה נכונה מאוד. על כן, הם יגרסו שאם בעל עסק משקיע בתקציב פרסומי, עליו לחלק את העוגה התקציבית בין הקמפיינים המכירתיים השונים.
אז איך לדעתם, אם כבר, כן צריך לגייס לייקים?
על ידי פרסום תוכן בעל ערך שבאופן עקיף גם יוביל לצבירת לייקים על ידי משתמשים אשר יראו בעסק שלכם כרלוונטי עבורם. הטענה היא שאם הלייקים “יגוייסו” בצורה אותנטית \ אורגנית, קהל האוהדים של העמוד העסקי יהיה איכותי ואף יוביל למכירות בהמשך.
כמה השיטה הזו נכונה כיום?
דרך החשיבה הזו התאימה והייתה נכונה כאשר התפוצה האורגנית של הפוסטים בעמודי הפייסבוק העסקיים הייתה רחבה. בעבר, החשיפה של המודעות הלא ממומנות בפני קהל האוהדים של עמוד מסוים נעמד על 50%. אך כיום, לאחר שינויים שפייסבוק עשתה ברמת החשיפה האורגנית של עמודים עסקיים, החשיפה עומדת במקרה הטוב על כ-3%. למעשה, ניתן לומר שהקידום האורגני בפייסבוק חלף מהעולם. כדי להפיץ בצורה יעילה מודעות, יש צורך לקדם פוסטים באופן ממומן. מכאן, שצבירת לייקים איכותיים כבר לא תורמת לעסק – שכן הקהל האיכותי כמעט ולא ייחשף בכלל לתכנים. אז מה הטעם היום בקהל אוהדים שנצבר באופן טבעי ואיכותי לאורך זמן? (אוהד בעמוד עסקי הוא כל מי שעשה לייק) – לצערינו, ממש אין טעם.
אז מה הטעם בלייקים בעמוד עסקי?
יש ללייקים בעמוד עסקי משמעות גדולה מאוד בעיניי לקוח פוטנציאלי חדש שנחשף לעמוד העסקי שלכם. חשבו על זה (גם מנהלי הקמפיינים שקוראים את שורות אלו), כמה פעמים “בחנתם” עסק שלא מוכר לכם על ידי הצצה בכמות הלייקים שיש לו בעמוד העסקי? כמה פעמים ראיתם עסק עם 70,80 לייקים וחשבתם לעצמכם שזה כנראה עסק בלי ניסיון או אנשים שממליצים עליו והוא כנראה לא חזק כמו עסק עם 10,000 או 20,000 לייקים? כמה מכם טרחו ובדקו האם הלייקים של העמודים העסקיים הם לייקים “איכותיים” או בוטים?
לייקים בעמוד עסקי יכולים לקדם מכירות.
מכיוון שרובנו מתנהגים באופן די צפוי ולוקחים את כמות הלייקים כמדד לאיכות העסק אבל לא טורחים לבדוק אם בכלל מדובר בלייקים מהימנים או לא, אזי שעמוד עסקי בעל מספר גדול ומרשים של לייקים ישפיע על כוונת הקנייה שלנו. על כן, אנו סבורים שקמפיין לגיוס לייקים, גם מקהל לא איכותי, יוביל לקידום מכירות באופן עקיף. המלצותינו היא שעסק חדש שטרם צבר קהל אוהדים בעמוד העסקי שלו ישקיע במטרה לגיים לייקים, אפילו שהם פקטיביים, כדי לשפר את תדימתו בקרב קהל איכותי שיבוא בהמשך וירצה לבחון אתכם על פי “מדד הלייקם”.

לייקים בעמוד עסקי יכולים לקדם מכירות.
מכיוון שרובנו מתנהגים באופן די צפוי ולוקחים את כמות הלייקים כמדד לאיכות העסק אבל לא טורחים לבדוק אם בכלל מדובר בלייקים מהימנים או לא, אזי שעמוד עסקי בעל מספר גדול ומרשים של לייקים ישפיע על כוונת הקנייה שלנו. על כן, אנו סבורים שקמפיין לגיוס לייקים, גם מקהל לא איכותי, יוביל לקידום מכירות באופן עקיף. המלצותינו היא שעסק חדש שטרם צבר קהל אוהדים בעמוד העסקי שלו ישקיע במטרה לגיים לייקים, אפילו שהם פקטיביים, כדי לשפר את תדימתו בקרב קהל איכותי שיבוא בהמשך וירצה לבחון אתכם על פי “מדד הלייקם”.