המכללה לשיווק דיגיטלי

UTM – כלי לצביעת קישורים והצגת מידע עשיר בגוגל אנליטיקס

הקדמה: איזו בעיה יש בדוחות של גוגל אנליטיקס אשר מצריכה שימוש ב-UTM?

אנחנו עושים שימוש בגוגל אנליטיקס כדי לנתח דוחות אודות ביצועי האתר והקמפיינים שלנו. הדו”ח העיקרי שאנשי שיווק דיגיטלי משתמשים בו הוא דו”ח צירוף המשתמשים >> כלל התנועה >> מקור / אמצעי הגעה לאתר.

תחת דו”ח זה אנחנו נראה מהו מקור התנועה לאתר, כמה מבקרים הגיעו ממקור זה ומה הם ביצעו באתר. מקורות התנועה הם מגוונים’ החל גוגל אורגני, דרך קמפיינים ממומנים בגוגל, ועד לתנועה שמגיע מפייסבוק. עד כאן הכל מצויין – אבל הבעיה מתחילה כאשר ערוץ מסוים מפנה לאתר שלנו משתמשים דרך הרבה מאוד מקורות. הדוגמה הכי קלאסית היא קמפיינים ממומנים בפייסבוק.

כאשר אנחנו מנהלים קמפיינים בפייסבוק, אנחנו לרוב נריץ במקביל מספר קמפיינים, פילוחים ומודעות (או כי יש מספר מטרות או כי אנחנו נבצע A/B Testing). בסופו של דבר, כל מודעה שמופיעה בפני המשתמשים היא מקור תנועה בעצמה. על כן, לאור מגוון מקורות התנועה (מפילוחים או מויז’ואלים שונים) – ההתנהגות של המשתמשים המגיעים ממקורות אלו היא שונה. 

לצורך העניין, נניח שבקמפיין אחד מריצים שתי מודעות לטובת A/B Testing. המודעות יהיו שונות ברמה הויז’ואלית שלהן (עיצובים שונים, אולי אפילו טקסט שונה) וסביר להניח שלאור ההבדל, גם הביצועים שלהן יהיו שונים (הרי זה הרעיון של A/B Testing). אז מה בעצם הבעיה? כל עוד אנחנו לא נעשה שימוש -UTM, יהיה “מיקס” של מקורות התנועה שהגיע מפייסבוק ובדוחות התנועה שלש גוגל אנליטיקס אנחנו נוכל להתרשם רק ממקור כללי אחד בשם facebook referral. ככה זה יראה:

 

facebook refferal
הרבה תנועה מפייסבוק, אבל מי הפוסט שהביא לביצועים הטובים ביותר?

אז במידה ובמסגרת האופטימיזציה של האתר שלכם אתם מבצעים בקרה דרך גוגל אנליטיקס, אתם לא תוכלו להבדיל בין הביצועים של המודעות השונות שהביאו תנועה מפייסבוק. האופטימיזציה היחידה שתוכלו לעשות היא מתוך הממשק של פייסבוק (מנהל המודעות), שזו בעיה שכן פייסבוק מעניקה לעצמה קרדית כפול – גם עבור המרות מן המניין וגם לו המרה הוגשמה במסגרת חלון הזמן שלה (המרה עקיפה). זה אפשרי, אבל יותר חובבני מלבצע את האופטימיזציה דרך גוגל אנליטיקס.

UTM: מאפשר לצבוע כל קישור, מכל מקור תנועה, וליצור לו הבדלה בדוחות של גוגל אנליטיקס

בדיוק בשביל לטפל בבעיה הזו, אנחנו יכולים לעשות שימוש ב-UTM, הכלי לבציעת קישורים והענקת שם ייחודי לכל מקור תנועה. 

***הערה: אין להשתמש בקידוד UTM מקמפיינים של גוגל אדס***

על מנת להשתמש בו, יש לגשת לכתובת זו: https://ga-dev-tools.web.app/campaign-url-builder/ וזה הכלי שיפתח בפניכם:

הדרכה לשימוש ב-UTM

בחלון של website URL עליכם להזין את הקישור של הדף שאליו אתם רוצים לקשר את המודעה. זה יכול להיות עמוד הבית או כל עמוד אחר. אם המחרוזת של עמוד הנחיתה היא בעברית, אז אתם תראו סימנים מוזרים בסגנון 

d7%9b%d7%9c%d7%99-%d7%9c%d7%a6%d

אבל זה בסדר גמור (הדפדפן מסתבך עם תרגום המחרוזת שכתובת בעברית ובכל זאת הוא יודעה להסתדר איתה)

campaign ID – אפשר לדלג

campaign source – רשמו את הערוץ שממנו תצא המודעה. לדוגמה: facebook, mail-marketing, אינסטגרם וכו’

campaign medium – רשמו את הערך שאתם רוצים שיופיע בגוגל אנליטיקס. אני ממליץ שהערך הזה יסביר באופן הברור ביותר מי הפילוח ובאיזו מודעה מדובר + תאריך עלייה לאוויר + קרדיט לאיש הקידום כדי שידעו מי ביצע את העבודה. לצורך העניין, אם אני מבקש לטרגט קהלי רימרקטינג ומדובר במודעה A מתוך כמה מודעות, אז אני אקודד זאת כך:

01.01.2022 | חוליאן טרומפר | רימרקטינג כל האתר | מודעה A

שימו לב 1: שאני השתמשתי בהפרדה (|) משיקולי נוחות. אתם מוזמנים לעשות את זה גם או לוותר על זה.

שימו לב 2: כתבתי הכל בעברית. כן כן.. תקין לחלוטין. ככה זה יופיע בפועל בגוגל אנליטיקס.

campaign name – תעתיקו את כל מה שכתבתם ב-campaign medium ותדביקו גם כאן.

על כל היתר אפשר לוותר. ככה זה יראה:

הקישור המקודד שקיבלתם לאחר הקידוד UTM

UTM תיצור לכם בזמן אמת ובאופן אוטומטי את הקישור הצבוע. גללו את המסך למטה ואתר תראו אותו. בגלל השימוש בעברית + עצם זה שכתובת ה-URL מכילה מחרוזות בעברית, אז שוב אפשר לראות שהקישור נראה “מצ’וקמק” סטייל כזה:

d7%9b%d7%9c%d7%99-%d7%9c%d7%a6%d

אבל שוב, זה תקין לחלוטין. אך עם זאת, במידה וזה מציק לכם בעין – תוכלו לבקש לקצר אותו דרך ממשק לקיצור כתובות URL באופן אוטומטי בהקלקה על הכפתור שסימנתי כאן:

זה הכל! יש לכם קישור מקודד. כדי לבדוק אם הוא עובד, תוכלו פשוט להעתיק אותו ולהדביק אותו בדפדפן ובעצם לגלוש באתר שלכם דרכו. במקביל, גשו לגוגל אנליטיקס >> דו”ח זמן אמת >> מקור תנועה ותראו שאתם ממש מזהים את הקישור המקודד שלכם. זה יראה ככה:

כעת תרגישו חופשי לפרסם את הקישורים שלכם איפה שתרצו. בדוחות התנועה לאתר אתם תדעו להבדיל מצויין בין כל מקור ומקור, אפילו אם מדובר במקורות שהגיעו מאותו הערוץ. בהצלחה!

נשמח לקבל מכם ביקורת!

אם התוכן תרם לכם ערך ותרצו לעזור לנו לקדם ולהפיץ אותו, אנחנו יותר נשמח מאוד(!) אם תעניקו ביקורת חיובית על האתר. איך אפשר לעשות את זה? הקליקו על כפתור הזהב להענקת ביקורת בגוגל:

5/5

רוצים לשתף את התוכן עם חברים שלכם? אפשר לעשות זאת בקלות מכאן >>

מוזמנים להוסיף את דעכתם למאמר לטובת דיון מעשיר;

תוכן עניינים

אודות המכללה לשיווק דיגיטלי;

המכללה לשיווק דיגיטלי מעניקה הכשרות מקצועיות בתחום השיווק הדיגיטלי בשיטה של לימודים מקוונים. ההכשרות שלנו כוללות לימודי בניית אתרים, קידום אתרים, פרסום בפייסבוק, עיצוב גרפי ועוד.

אהבתם את התוכן? אז בטוח שתאהבו גם את אלו;

הצעת מחיר לדוגמה: קידום אורגני SEO

דוגמה להצעת מחיר – SEO קידום אורגני

במהלך התקופה שאנחנו נותנים שירותי קידום אורגני לעסקים, יצרנו מספר פורמטים של הצעות מחיר, כשבכל פעם שדרגנו אותה בהתאם לידע שצברנו, הניסיון שהראה לנו איך

איך יוצרים סכמת FAQ?

(FAQ (frequently asked questions היא סכמה קלאסית שמאוד קל לייצר והיא כמובן יעילה מאוד לקידום אתרים אורגני בגוגל. הסכמה מוסיפה עוד 2 שורות מידע במודעה

קידום אתרים אורגני

קידום אורגני

המדריך הבא יציג לכם את הדרכים המרכזיות לקידום האתר בגוגל. הוא מכיל הסברים לצד דוגמאות, כאשר התוכן כולל הדרכות וידאו לטובת העצמת חווית המשתמש. מומלץ

שיווק דיגיטלי

איך מתמחרים עבודת קידום אתרים?

מחבר: דניאל זריהן דניאל זריהן עוסק בשיווק באינטרנט (בדגש על SEO – קידום אתרים אורגני) באופן מקצועי משנת 2009, כותב בלוג כבר כמעט עשור ובעל

חשבון גוגל אנליטיקס ישן

פתיחת חשבון גוגל אנליטיקס ישן

במדריך זה נראה כיצד לפתוח חשבונות UA במקום GA4 החדשים שעדיין לא מוכרים לעומק. שלבים יצירת חשבון גוגל אנליטיקס ישן GA4 (גוגל אנליטיקס 4) עדיין

פרסום ביוטיוב

קידום ביוטיוב

יוטיוב היא אחת הפלטפורמות הכי מפוספסות מצד המפרסמים בישראל כשמסיבה כלשהי, הרבה בעלי עסקים וחברות שיווק לא מזהות את העוצמה השיווקית שיוטיוב מציע במחירים שבהשוואה

גוגל אנליטיקס

גוגל אנליטיקס

כמה אנשים גולשים כרגע באתר שלכם? איזה קמפיין מניב לכם את התוצאות הטובות ביותר? האם יש תוכן שהמשתמשים שונאים באתר שלכם? היכן רצף הגלישה נקטע

פרסום בגוגל

ניהול קמפיינים בגוגל

Google Ads (או מעכשיו פשוט ‘גוגל אדס’) היא המערכת שדרכה מבצעים קידום ממומן של בגוגל. השימוש בפלטפורמה כרוך בפתיחת חשבון (בחינם) עם חשבון Gmail. בתוך הממשק של

google tag manager

גוגל תג מנג’ר – מדריך

המדריך הבא מלמד כיצד לשלוט בגוגל תג מנג’ר ולעשות בו שימוש לטובת ניהול קמפיינים מתקדמים בגוגל ופייסבוק לרבות צביעת קהלים, רימרקטינג, חיבור לגוגל אנליטיקס, מעקב

תודה שהצטרפת לרשימת הדיוור!

אם אהבת את התוכן, אני אשמח לקבל ממך פרגון על ידי מתן ביקורת חיובית שתסייע לי לשפר את חשיפת האתר בפני גולשים נוספים. זה יועיל לי מאוד 🙏

קורס שיווק דיגיטלי

ההרשמה לקורס שיווק דיגיטלי מעניקה גישה משולבת להכשרות המתקדמות של:

מחיר הקורסים 8,000 ש"ח

מחיר הקורס המשולב: 6,500 ש”ח בלבד!

למידע נוסף והרשמה יש ליצור קישור בטלפון או בוואטסאפ:

קורס עיצוב גרפי

ההרשמה לקורס עיצוב גרפי מעניקה גישה משולבת להכשרות המתקדמות של:

מחיר הקורס המשולב: 2,700 ש"ח

למידע נוסף והרשמה יש ליצור קישור בטלפון או בוואטסאפ:

אנחנו מקווים שיש לכם סבלנות, כי כשהקורס יהיה מוכן...

הקורס לעיצוב גרפי בתהליך הפקה ויהיה פתוח להרשמה בהמשך

תרצו להיות הראשונים שיקבלו עדכון ברגע שזה יקרה?

השאירו את הפרטים שלכם בטופס הבא ואנו נדאג לעדכן אתכם מיד כשהקורס יהיה זמין להרשמה!

עקב המצב הכלכלי הקשה שנכפה על החברה הישראלית כולה, ההרשמות לכל הקורסים יוענקו במחיר מסובסד כל עוד המשבר נמשך.
למידע נוסף יש ליצור קשר באתר.

התחל שיחה בוואטסאפ
צריכים עזרה?
היי מה שלומך?
כאן חוליאן... איך אפשר לעזור לך?