מדריך לקידום אתרים אורגני

המדריך הבא יציג לכם את הדרכים המרכזיות לקידום האתר בגוגל. הוא מכיל הסברים לצד דוגמאות, כאשר התוכן כולל הדרכות וידאו לטובת העצמת חווית המשתמש. מומלץ לפעול לפי סדר המדריך ונשמח לקבל מכם פידבקים באזור התגובות בסוף המדריך. בהצלחה!

קידום אתרים אורגני

בואו נתחיל מההתחלה - מה זה בכלל קידום אתרים אורגני?

בשל העובדה שגוגל מציגה תוצאות חיפוש בסדר היררכי (הקדלה של שאילתת חיפוש כלשהי מובילה לעמוד התוצאות), יוצא שיש רק מקום לאתר אחד להופיע בתוצאת החיפוש הראשונה. אם מדובר בחיפוש של ערך או שירות שהאתר שלכם מציע (במידה ויש לו גם נפח חיפוש), הימצאותכם בתוצאה הראשונה תוביל בהיכרח למספר רב של כניסות לאתרכם – דבר אשר יכול להניב לכם ערך רב. 

על כן – קידום אתרים אורגני (באנגלית Search Engine Optimization – SEO) הוא מונח המתייחס לכלל המאמצים אשר נעשים כדי שמשתמשי גוגל (או מנוע חיפוש אחר) יבצעו חיפוש באינטנרט וימצאו את האתר שלך לפי המתחרים שלך. להגדרה רחבה לחצו כאן >>

כמה קשה (או קל) לקדם אתרים אורגנית בגוגל?

הקושי בכיבוש המקום הראשון בגוגל משתנה בין ביטוי לביטוי, בשל נפח התחרות שמסיבות טבעיות תלוי מאוד במילת המפתח שעליה מתרכז המאמץ. מן הסתם, לא כל ביטוי שיופיע בתוצאה הראשונה בגוגל שווה הרבה, בעוד שביטוי אחר לא יסולא בפז. 

כך למשל, התחרות על המקום הראשון של מילת המפתח “מתקין מזגנים” גדולה מאוד וכמובן שבעל העסק אשר מוביל בביטוי הזה זוכה לפניות רבות מלקוחות החווים משבר עם החום הישראלי. עם זאת, ביטוי כמו “מתקין מזגנים מוסמך שעובד ביום שבת” מכיל הרבה יותר מילים, מה שהופך אותו לביטוי המכונה בשפה המקצועית ‘זנב ארוך’ שהתחרות שלו הרבה יותר קלה, אם בכלל קיימת.

דוגמה לתוצאות חיפוש אורגניות (כשיש סימון ירוק של “מודעה” – מדובר בקמפיין ממומן בגוגל):

מה נחשב לקידום אתרים טוב?

קידום אתרים טוב הוא הגעה למצב שמילות חיפוש בעלות ערך עבור האתר שלך זוכות לחשיפה והקלוקות רבות בידיי הלקוחות הפוטנציאלים שלך. כמובן שביטויים אשר מדורגים במקומות הראשונים בגוגל יזכו להגשים את המטרה הזו בצורה הטובה ביותר, אבל תמיד קיים הפער בין מה אני הייתי רוצה שאנשים יחפשו, לבין מה הם באמת מחפשים.

כדי לדעת מה הביטויים שיכולים להניב לעסק שלך את הכי הרבה ערך, יש לבצע תחילה מחקר מילות מפתח. מחקר מילות המפתח הוא תהליך בו אתם בודקים מה אנשים באמת מחפשים בגוגל – כדי לדעת איזה מילת מפתח אתם צריכים לקדם.

מחקר מילות מפתח

יש מגוון רחב מאוד של כלים אשר מסייעים לבצע את העבודה; אני אציג כאן רק אחד מהם, שהוא הפשוט ביותר: מתכנן מילות המפתח של גוגל. צפו בסרטון הבא כדי לראות כיצד לעשות בו שימוש:

האתר הזה (julian.org.il) מתמקת בתחום שיווק הדיגיטלי בכלל ובניית האתרים בפרט, וכן המאמץ יהיה לקדם את הביטויים המרכזיים הבאים:

היתרונות מול החסרונות של קידום אתרים אורגני

יתרונות מרכזיים:

תנועה חינמית: כל משתמש שמקליק על מודעה שלנו בגוגל אדס מנצל חלק מהתקציב שלנו. לעומת זאת – כאשר משתמשים מקליקים על מודעות המציגות עמודים מהאתר שלנו בתוצאות האורגניות – הפעולה הזו לא עולה לנו דבר. שימו לב – זה לא אומר שקידום אורגני הוא קידום בחינם. אתם כן תתבקשו להשקיע הרבה משאבים. תשלום עבור תנועה, תשלום עבור קישורים, תשלום עבור תכנים, תשלום עבור שיבור ביצועי האתר ועוד. אחד הטעויות הנפוצות ביותר בנוגע לקידום האורגני – הוא שחושבים שלאור העבודה שקליקים לא עולים כסף, אז קידום אורגני הוא קידום חינמי.

יחסי המרה: לאתרים בהם ישנם ביטויי מפתח מקודמים בצורה טובה, יש יחסי המרה גבוהים בהרבה לעומת האפיקים הממומנים. זה נכון גם לאתרי תדמית וגם לאתרי סחר. אפשר לייחס את הנטייה של גולשים להמיר הרבה יותר דרך גוגל אורגני לכך שהם סבורים שאם גוגל החליטה שהאתר הזה צריך להיות בתוצאת החיפוש הראשונה, זה כנראה כי הוא אמין וטוב יותר מאתרים אחרים. להלן צילום מסך שמציג ביצועי אתר דרך גוגל אורגני לפרסום הממומן של גוגל:

מה שאפשר לראות בצילום זה הוא ההפרשים הגדולים ביחסי ההמרה (E-commerce Conversion Rate). בגוגל אורגני יחס ההמרה כמעט כפול מזה של גוגל אדס. בדומה לכך, גם זמן השהייה ארוך יותר, יחס הנטישה קטן יותר ומספר העמודים הנצפים גדול יותר.

חסרונות מרכזיים:

המון זמן עד להגעה לתוצאות רצויות: הקצב של עבודת הקידום הוא איטי מאוד. זה לא קשור לרמת המקצועיות או הרצון של חברת הקידום שאתם עובדים איתה, אלא בקצב שגוגל מעלה אתכם בדירו (וגם זה רק אם אתם עושים את העבודה כהלכה). על כן, עד שתוכלו לראות את האתר שלכם במקום ראלי שמביא לתנועה אורגנית, עלולים לעבור מספר חודשים של עבודה סיזיפית. בגוגל אדס מצד שני, ברגע שמממנים מודעה, היא יכולה לעלות כבר באותו היום למקום הראשון בגוגל. 

ישנם אתרים שקשה מאוד לקדם: יש הרבה פלטפורמות לבניית אתרים. חלקן ידידותיות מאוד לקידום אורגני ואז העבודה היא בסך הכל סדירה ואיטית אך אפשרית לחלוטין. מצד שני, ישנם אתרים אשר נבנים בצורה שכמעט בלתי אפשרי לקדם אותם. ההבדל המשמעותי ביותר הוא בין אתרים המבוססים קוד פתוח לאלו המבוססים קוד סגור. אתרים המבוססים קוד סגור מקשים \ לא מאפשרים לבצע עריכות משמעותיות באתר כדי שיהיה אופטימלי יותר לגוגל, בעוד שלאתרים המבוססים קוד פתוח יש מגוון פתרונות למיקסום היכולות לקידום האורגני שלהם. 

יש לנו אתר ואנחנו יודעים אילו ביטויים אנחנו רוצים לקדם. מה עכשיו?

זה בדיוק המקום והזמן ולעשות תיאום ציפיות: המגוון של הפעולות שאפשר לעשות כדי לשפר את הקידום האורגני שלכם הוא עצום. זה לא אומר שאתם מוכרחים לבצע כל אחד ואחד מהם. המשימה שלכם היא להיות יותר טובים מהמתחרים שלכם + להבין את העקרונות של הקידום האורגני כדי שתוכלו בכל פעם להתקדם ולהשתפר. אני אישית לומד מדי שבוע דברים חדשים בעולם הקידום האורגני – זה אומר שתהליך הלמידה אף פעם לא בעמד יסתיים. אז בואו ונבין את העקרונות לקידום אתרים אורגני ונבצע אותם הלכה למעשה:

 

ארבעת עקרונות היסוד לקידום אתרים אורגני

כל אחד מארבעת עקרונות היסוד הבאים מתחיל ונגמר בהעצמה של חווית המשתמש. שימו לב ותשננו: כל פעילות הקידום האורגני שלנו סובבת סביב המאמץ לשפר את חווית המשתמש. הסיבה לכך היא שגוגל רואה במשתמשי מנוע החיפוש כלקוחותיה, והיא תתעדף להציג במקומות הראשונים אתרים אשר יעניקו להם את החוויה הטובה ביותר. על כן, כל הפעילות שלנו היא למעשה היענות לציפייה של גוגל מהאתר שלנו. מה כוללת חווית המשתמש? 

אפיון

אתר שנראה רע או מיושן יוביל לנטישת הגולשים וכך גם תוכן שלא רלוונטי לחיפוש

היררכיה

יש צורך בסדר היררכי ברור על ידי בניית קטגוריות נושאים, תגיות וקישורים פנימיים

On-Page

האתר צריך להיות מותאם לסריקה של גוגל והפעילות בתוך העמוד מתייחסת לאופטיזציה

Off-Page

כדי להתברג במקומות הגבוהים באמת - האתר חייב תנועת גולשים ערה וקישורים נכנסים

בנוסף לכך, השיח סביב השיטה לקידום אתרים אורגני מתחלק לשתיים:

  • White Hat SEO – קידום האתר לפי הכללים שגוגל מאשרת.
  • Black Hat SEO – ביצוע מניפולציות שמטרתם לקדם אורגנית את האתר שלא מאושרות על ידי גוגל. ישנם מומחי SEO הטוענים כי שליטה בקידום שחור היא נחלתם של מקדמי העילית, אך יש לשים לב לאזהרה הבאה: במידה וגוגל תזהה פעילות לא חוקית שמנסה להוליך את האלגוריתם שלה שולל, האתר יקבל עונשים הכוללים הסרת האתר מתוצאות החיפוש. המדריך הזה יכיל המלצה לקידום שחור + דרכים לעשות זאת בלי להתפס (*הביצוע בפועל הוא כמובן לשיקולכם).

כלל ברזל בקידום אורגני

הדרך הנכונה ביותר לקידום ביטויי מפתח רבים באותו אתר היא לקדם כל ביטוי בעמוד נפרד. ככה תוכלו לרכז כל כל המאמץ שלכם בכל עמוד על ביטוי מפתח אחד. זה יבוא לידי ביטוי בכל אחד מהפרטמטרים הבאים:

    • מהירות טעינת העמוד
    • כותרת, תיאור עמוד וכתובת URL ידידותיים
    • תגיות HTML
    • טקסט חלופי לתמונות
    • קישורים פנימיים ויוצאים
    • קישורים נכנסים
    • היררכית אתר
    • חידושים ותוכן בעל ערך
    • תנועה ערה ואיכותית באתר

שיפור מהירות טעינת העמוד

כדי לבדוק מה ציון מהירות טעינת העמודים באתר שלכם, תוכלו לעשות שימוש בכלי חינמי של גוגל – PagesSeed insights. הדביקו את כתובת האתר \ עמוד הנחיתה שאתם רוצים לבדוק ולחצו על כפתור “נתח”. גוגל תריץ בדיקה על האתר שעורכת כדקה ותפלוט לכם תובנות.
במסגרת התובנות, אתם תראו מה מה עשיתם עד כה ששיפר את מהירות האתר ומצד שני – מה ואיך ניתן לשפר בביצועי האתר. הבדיקה מתייחסת למכשירי טלפון ניידים ומחשבים (נייד או נייח) לדוגמה:

מהירות אתר - קידום אתרים אורגני בגוגל

תובנות לשיפור מהירות האתר

גוגל תפרט לכם רשימת הזדמנויות לשיפור לצד רשימת פעולות בעלות ציוןעובר שכבר קיימות באתר כדי שתוכלו לדעת מה עשיתם טוב ועל מה צריך לעבוד:

ערכים תקינים:

הזדמנויות לשיפור:

כעת, תוכלו ללחוץ על כל אחת מהכותרות ברשימת ההזדמנויות לשיפור, וגוגל תפרט לכם את הבעיה ואיך לפתור אותה. לדוגמה, לחצתי על הבעיה העיקרית באתר: יש להגדיר את גודל התמונות בצורה נכונה, וגוגל הציגה את התמונות שלא הוגדרו נכון. למי מה שהיא כותבת, “הצגת תמונות שהגודל שלהן הוגדר בצורה נכונה חוסכת צריכת נתונים בחבילת הגלישה ומקצרת את זמן הטעינה”.

אם האתר שלכם נבנה במערכת WordPress, תוכלו לתקן בקלות יחסית את התקלות האלו באמצעות שימוש בתוספים. לצורך העניין, חיפשתי ומצאתי תוסף העונה על הצרכים האלו – WP Smush Pro. אחת מהפונקציות שהוא ממלא היא התאמת גודל התמונות בצורה תקינה ובאופן אוטומטי ובכך לשפר את מהירות האתר. התוסף הזה לא זול בכלל, אבל הוא עושה עבודה מעולה ומי שמאחסן את האתר שלו בשרתי יופרס יכול להתקין אותו באתר שלו בחינם כחלק מהשירות. כעת צריך לעבור על שאר הדרישות וליישמן לפי היכולת.

רשימת תוספים מומלצים לשיפור זמן טעינת האתר:

  • wp – Rocket: תפיסת זיכרון מטמון, כיווץ קוד והעלאת תמונות עצלה.
  • Smush Pro – דחיסה והתאמת גודל תמונות באתרי וורדפרס.
  • Fast Velocity Minify – תוסף זה מפחית בקשות HTTP על ידי מיזוג קובצי CSS ו- Javascript לקבוצות של קבצים, תוך ניסיון להשתמש בכמות הקטנה ביותר של קבצים ככל האפשר.

כותרות, תיאור עמוד וכתובת URL ידידותיים

כפי שנמאר קודם לכן, מומלץ לקדם כל ביטוי בעמוד נפרד – ועכשיו נתחיל להראות גם למה. אתר אינטרנט מאגד מספר עמודים, כשלכל עמוד ניתן להעניק כותרת ותיאור לתוכן שהוא מציג. כמו כן, כל עמוד מקבל כתובת URL ייחודית לזיהוי (הדומיין הרגיל + מזהה URL חדש). מומלץ לשלב את ביטוי המפתח שאתם רוצים לקדם בעמוד הספציפי הזה בכותרת, בתיאור וגם בכתובת ה-URL. שלושת מרכיבים אלו בסופו של דבר מוצגים בגוגל ונראים כך:

זהו צילום מסך מתוך תוצאות החיפוש של גוגל עבור חיפוש הביטוי “ניהול קמפיינים בפייסבוק”.

כאן תראו את כותרת עמוד בכחול

כתובת ה-URL של העמוד בירוק

ותיאור העמוד באפור:

כותרת, תיאור וכתובת אתר ידידותיים לגוגל (1)

כאשר אתם משלבים את ביטוי המפתח שאתם מעוניינים לקדם אורגנית בגוגל בכל אחד מהשלבים האלו, אתם מסמנים לגוגל מה תוכן העמוד, וכך גוגל תתעדף להציג אותו עבור משתמשים אשר מחפשים את הביטויים האלו במנוע החיפוש.

כדי לשלוט בכותרת, התיאור וכתובת האתר שלכם, אני ממליץ לעשות שימוש בתוסף Yoast SEO המאפשר לכם גישה קלה ומהירה ואזור העריכה.

איור הכוכבים שאתם רואים בכתום גם מאוד לרוונטי לקידום האורגני. כאשר גוגל מזהה שאתר מקבל ביקורת חיובית רבה, היא תתעדף אותו ותעניק לו שיפור בקידום. מומלץ להוסיף לעמודים באתרים שלכם אפשרות למתן ביקורת ודירוג.

תגיות HTML

תגיות HTML מציינות את ההיררכיה הפנימית בתוך העמוד ומסדרות את אותו כך שיהיה ברור לגוגל לאיזה ביטויים צריך להעניק משקל רב יותר ובכך לסייע לקידום האורגני. בכל עמוד ניתן להעניק 6 כותרות בעלות משקל הנע בין כותרת ראשית, משנית שלישית ועד כותרת שישית. סימול התגיות צריך להיות בסדר עולה, ללא כפילויות (למשל, לא להוסיף באותו העמוד פעמיים H1 או 3 פעמים H2 וכו’), וכדי שפר את הקידום האורגני, כל כותרת (ומומלץ גם שכל פסקה) יכילו את מילת המפתח שאתם מעוניינים לקדם אורגנית בגוגל. שימו לב כי ניתן להכניס בין כל כותרת גם פסקה שתסומן כפסקה. דוגמה לסדר:

כותרת H1 המכילה את ביטוי המפתח

תוכן פסקה רגילה המכיל בין היתר גם את ביטוי המפתח, תוכן פסקה רגילה, תוכן פסקה רגילה (סימון ב-P)…

כותרת H2 המכילה את ביטוי המפתח

תוכן פסקה רגילה המכיל בין היתר גם את ביטוי המפתח, תוכן פסקה רגילה, תוכן פסקה רגילה (סימון ב-P)…

כותרת H3 המכילה את ביטוי המפתח

תוכן פסקה רגילה המכיל בין היתר גם את ביטוי המפתח, תוכן פסקה רגילה, תוכן פסקה רגילה (סימון ב-P)…

כותרת H4 המכילה את ביטוי המפתח

תוכן פסקה רגילה המכיל בין היתר גם את ביטוי המפתח, תוכן פסקה רגילה, תוכן פסקה רגילה (סימון ב-P)…

כותרת H5 המכילה את ביטוי המפתח

תוכן פסקה רגילה המכיל בין היתר גם את ביטוי המפתח, תוכן פסקה רגילה, תוכן פסקה רגילה (סימון ב-P)…

כותרת H6 המכילה את ביטוי המפתח

תוכן פסקה רגילה המכיל בין היתר גם את ביטוי המפתח, תוכן פסקה רגילה, תוכן פסקה רגילה (סימון ב-P)…

באתר WordPress קל מאוד לציין את משקל הכותרות או הפסקאות על ידי סימון הטקסט הרצוי >> להפוך ל… >> כותרת \ פסקה >> לציין את המשקל הרצוי:

במידה ואתם עושים שימוש בבילדר, לדוגמה כמו שאני עושה שימוש באלמנטור, חפשו איפה הבילדר הספציפי שלכם מציין את משקל הטקסט וערכו אותו משם:

משקל טקסט אלמנטור - קידום אתרים אורגני

דגש: נכון שמומלץ להוסיף בכל כותרת ופסקה את ביטוי המפתח שאתם רוצים לקדם בעמוד הספציפי הזה, אך אל תשכתבו את תוכן העמוד כך שהוא יהיה על סף הבלתי קריא לאור הרצון שלכם “לדחוף” בכל רגע את הביטויים לקידום. תעשו את זה בצורה טבעית ונוחה לקורא. גוגל לא אוהבת שמקדמי אתרים מנסים לכתוב ב”גוגלית” במקום בעברית… תהיו רגועים עם זה. התוכן שלכם יהיה מוצלח אם הוא ייתן ערך אמיתי לקורא + מעט ליטושים של התאמת ביטויים מפתח בכותרת בצורה לא גסה.

טקסט חלופי לתמונות (Alternative Text)

כל תמונה שעולה לאתר יכולה להיות מתוגיית בטקסט חלופי. הכוונה בטקסט חלופי היא למה שיוצג במקום התמונה על המסך, במקרה שיש באג או תקלה כלשהי בתצוגה שלה. הטקסט החלופי עוזר לגוגל להבין מה מוצג כעת למשתמשים שצופים בתמונה. מומלץ מאוד לשלב את ביטוי המפתח שלכם יחד עם תיאור התמונה כדי לקדם את ביטוי המפתח אורגנית בגוגל. במקרה ומדובר בתמונה שלא קשורה לחלוטין לביטוי שאתם רוצים לקדם – לא נורא, תוסיפו את הטקסט החלופי שיסייע לכם בכל מקרה. זה תקין. כך למשל, אני אעלה עכשיו תמונה שלא קשורה בכלל לנושא, ואתן לה את הטקסט החלופי הבא: “קידום אתרים אורגני בגוגל – דוגמה לטקסט חלופי לתמונה” (אם זה לא ברור, הביטוי שאני מקדם תוך כתיבת מאמר זה הוא “קידום אתרים אורגני בגוגל” – ולכן דאגתי לשלב את הביטוי הזה במסגרת הטקסט החלופי לתמונה המצורפת).

קידום אתרים אורגני בגוגל - דוגמה לטקסט חלופי לתמונה

תוכלו לבדוק מה הטקסט החלופי של כל תמונה באתר שלכם על ידי הקלקה על הכפתור הימני של העכבר > בדוק > בחרו בסמן > סמנו את התמונה והקליקו עליה > כעת יוצג לכם מידע אודות התמונה, לרבות הטקסט החלופי שלה. כך זה נראה:

טקסט אלטרנטיבי לגוגל - קידום אתרים אורגני

כדי לערוך מחדש את הטקסט האלטרנטיבי, גשו לספריית המדיה שלכם והוסיפו אותו לתמונות ואל תשכחו להוסיף כמובן את ביטוי המפתח שאתם רוצים לקדם! אחרת, בעצם לא עשיתם כלום:

קישורים פנימיים ויוצאים

זה יכול להראות טיפה מבלבל בהתחלה, אז תגבירו ריכוז ושימו לב –

קישורים פנימיים הם תהליך בו אתם מקדמים את ביטוי X בעמוד א’, ואת ביטוי Y בעמוד ב’ ומקשרים בין העמודים האלו באמצעות אנקורים (קישורים). תעשו זאת תוך שימוש בשליחת קישור מתוך ביטוי Y שנמצא בעמוד א’. לדוגמה:

במהלך המאמר הזה, דנתי בנושא שיפור מהירות טעינת האתר. שמתם לב שחלק מהביטויים בתוך הפסקאות מסומנים בצבע כחול? זה נראה כך מכיוון שהביטויים האלו מקושרים לעמודים אחרים באתר זה:

קידום אתרים אורגני קישורים פנימיים

קישרתי את הביטוי WordPress לקטגוריית בניית אתרי אינטרנט ואת הביטוי “שרתי יופרס” לעמוד קופון ליופרס. שני העמודים האלו נמצאים באתר שלי ואת שיניהם אני מעוניין לקדם אורגני בגוגל. קישור פנימי בתוך האתר מסייע לתהליך המיפוי שלו ומקל על הסריקה של גוגל. על כן, התהליך תורם לקידום האורגני של הביטויים האלו.

מה בנוגע לביטוי WP – Smush Pro? כאן מדובר בקישור יוצא. אנחנו נקשר בין ביטויים באתר שלנו לבין עמודי אינטרנט אחרים אשר מעניקים השלמה לתוכן. בזווית הראיה של גוגל, אנחנו למעשה “ממליצים” על האתרים האלו כמקור מהימן שניתן להסתמך עליו, ולכן אנחנו משפרים את חווית המשתמש של הגולשים ומרחיבים את השימוש שלהם בגוגל. על כן, אנחנו משפרים את טיב הקידום האורגני שלנו. 

עצם זה ששלחנו קישור יוצא לאתר אינטרנט אחר, יצרנו מהלך נוסף שלא קשור אלינו, אלא דווקא לקידום שלו. הוא קיבל קישור נכנס.

קישורים נכנסים

קישורים נכנסים הם אחד הפרמטריים הכי משמעותיים לקידום האורגני בגוגל. קישור נכנס הוא קישור שמגיע אל האתר שלך מתוך אתר זר. כאשר האתר שלך מקבל קישור נכנס שמגיע מתוך ביטוי כלשהו, גוגל מזהה זאת, ומבינה שלאתר שלכם יש תוכן בעל ערך להציע עבור ביטוי זה. ההיגיון מאחורי השיטה בסה”כ פשוט, לדומגה:

תתארו לכם שהייתם נוסעים עם אופניים רגילים, כשלפתע תגלו שיש לכם תקר בגלגל. קרוב לוודאי שתלכו לחנות האופניים הראשונה שמציעה שירותי תיקון אופניים. אך כשתגיעו לחנות, בעל העסק יגיד שהוא לא מטפל באופניים רגילים, ולו יש להציע רק שירותי תיקון של אופניים חשמליים. באותה נשימה, הוא יציע לכם ללכת לחנות האופניים שבקצה הרחוב, אשר מציע בין היתר טיפולים באופניים רגילים. הוא למעשה מפנה אתכם למקום אחר תוך המלצה. ככה זה בדיוק כשמישהו מצביע על האתר שלכם באמצעות קישור.

האם כל קישור הוא קישור איכותי?

אם גוגל מזהה קישורים נכנסים ורואה בזה כמשהו חיוני ויעיל לקידום, למה שלא נפתח שרת אחסון משלנו, נבנה בו מאות אתרים שלא יכילו באמת תוכן אלא רק קישורים שיועברו לאתר שאתר שכן מעניין אותנו וככה נזרז את הקידום האורגני שלו? בסה”כ זה הגיוני, אבל מישהו כבר חשב על זה לפנינו… וגוגל גם שמה על זה עין ולא אהבה את זה בכלל.

על מנת שלא יהיה ניצול לראה של האלמנט הזה, גוגל מקפידה להעניק ייחס מועדף לקידום לאתרים שמקבלים קישורים נכנסים לאתרים סמכותיים בעלי מדרג מהימנות גבוהה. תוכלו לבדוק את מידת הכוח של הקישורים שאתם בוחנים לקבל על ידי שימוש באתר Majestic שמעניק מדד איכות לאתרים ולקישורים שלהם:

כאן לדוגמה, ניתן לראות שהדומיין שלי מקבל ציון של 20 מתוך 100 עבור משפך הקישורים אליו (Citation Flow). עם זאת, ציון זה לא מתייחס לאיכות הקישורים הנכנסים. מי שמעיד על איכות הדומיין הוא Trust Flow שבודק את מידת איכות הקישורים אשר נכנסים לאתר שלי. תמיד יהיה פער בין משפך הציטוטים למשפך האיכות כאשר יהיו יותר ציטוטים. זאת מכיוון שבאופן טבעי, לא כל הקישורים הנכנסים לאתר הם ממקורות איכותיים. 

כדי להמחיש בצורה יותר ברורה מה המשמעות של הציון וכמה לא קל להשיג ציון גבוהה במדד מג’סטיק, צירפתי לכאן גם את הציונים של אתר Mako ואתר CNN:

איך ניתן להשיג קישורים נכניסם לאתר?

יש 3 דרכים להשיג קישורים נכנסים לאתר:

  1. לכתוב תוכן מצוין כדי שאחרים יפנו אליכם קישורים באופן טבעי (בדיוק כמו שגוגל רוצה שיקרה). תוכלו לבדוק האם קיבלתם קישורים כאלו באמצעות חיבור האתר שלכם ל-Google Search Console. דוגמה לתיעוד שיחה של אדם שציין בפני שהוא שלח קישור נכנס לאתר לאור התוכן שלו:
קישור נכנס לאתר קידום אתרים אורני בגוגל

2. לבצע שת”פ עם קולגות ולשלוח אחד לשני קישורים מהאתרים שאתם מנהלים. שימו לב לחוקיות שצריך לקיים; אתר א’ יכול לשלוח קישור לאתר ב’, אבל אתר ב’ לא יכול להחזיר קישור לאתר א’. גוגל תזהה את זה ותבטל את הכוח של הקישורים מכיוון שהיא תחשוד בקומבינה. אז מה כן אפשר לעשות? אתר א’ יכול לשלוח קישור לאתר ב’, שישלח קישור לאתר ג’, ושהוא ישלח קישור לאתר א’. כשזה בצורה של משולש, גוגל בקבלת את זה והכל יעבוד. כדי להתחיל להתניע שת”פ מסוג זה, אני מציע לכם לדבר איתי כי אני תמיד אשמח, וגם לפנות לקבוצת הפייסבוק הזו.

3. לרכוש קישורים. אפשר לפנות לספק שמוכר קישורים מאתרים איכותיים ולבנות כך מערך שלם. כמובן שגוגל לא תאהב את זה, אז פשוט אל תגלו לה. לטובת העניין, אני ממליץ על דניאל זריהן, ספק מצוין שיכול לארגן אתכם (בקישורים).

אהבתם את התוכן? שתפו אותו:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp

summer

אני מחכה לשיחה מכם :)