איך אפשר לדעת מה המתחרים שלכם עושים בפייסבוק? יש כמה דרכים שבהם תוכלו להציץ לפעילות השיווקית שלהם.
ריגול ובדיקת פעילות מתחרים בפייסבוק
ריגול זו אולי מילה גדולה, אבל בסופו של דבר, הפעילות שאני אציג עונה על הפירוש המילולי שלה ככה שאין מה להתבייש בזה. אם אני ארצה לדעת אילו מודעות המתחרים שלי מריצים בזמן אמת באמצעות קמפיינים בפייסבוק, להכיר את היסטוריית השינויים שלהם, לדעת כמה מנהלים יש לעמוד ומאיפה הם מנהלים אותו, אני אוכל לבדוק זאת דרך “שקיפות הדף” שנמצא בעמוד הפייסבוק העסקי שלהם. אני אציג למשל בדיקה של העמוד של HackerU – האקריו העמוד הרשמי, שהם מתחרים של המכללה לשיווק דיגיטלי בכל העניין של הכשרות הקשורות לשיווק דיגיטלי. אז איך עושים זאת?
שקיפות הדף בעמוד הפייסבוק העסקי של המתחרים
כדי לרגל אחרי HackerU, אני אגש אל עמוד הפייסבוק העסקי שלהם, ואז אגלול עד שאמצע את הכרטיסייה “שקיפות הדף”. כשתראו את הכרטיסייה, לחצו על “הצג הכל”:
כעת יפתח פופאפ שיציגת את פרטי הדף, ובהם תוכלו למנו את היסטוריית הדף, מיקומי הארץ הראשית או האזור הראשי של אנשים שמנהלים את הדף, אבל הכי מעניין – ספריית המודעות שלהם:
ריגול מתחרים דרך ספריית המודעות
לאחר שתקליקו על “עבור אל ספריית המודעות” אתם למעשה תעברו לספרייה המרכזת את כל המודעות של המתחרה, כולל אלו שלא פעילות. הנה, תוכלו לראות בעצמכם.
שם אני אוכל להיחשף לויז’ואלים שלהם, לקריאייטיב, באלו רשתות הם פרסמו את המודעות, את הקישורים שהם הוציאו (ואז לראות גם את דפי הנחיתה שלהם) ומתי הם התחילו לפעול.
פעילות ריגול אחר מתחרים זו תוכל לתת לנו הזדמנות ליצור תמונת מצב אחר האסטרטגיה השיווקית שלהם. אני אישית ממליץ מאוד להשתמש בכלי הזה כדי לחפש דווקא את מה שלא קיים בשיווק שלהם, ואז אתם תוכלו לנצל את הריק הזה כדי למלא אותו עם הצעה משלכם. לדוגמה: אם בפרסומים הם לא מציגים מחירים, אני דווקא אציג מחירים כדי ליצור בידול. אם הם לא מציעים סילבוס בקליק, אני דווקא אציג סילבוס ישיר וכך הלאה…
ריגול מתחרים דרך חקירת ה-UTM של המודעות שהלם
דרך מקורית נוספת היא לבדוק את קידוד המודעות של המתחרים ובדיקת הפרמטרים שהם בחרו להוסיף להם באמצעות UTM. במקרים רבים נוכל למצוא מידע מעניין מאוד כמו הפילוח שהם בחרו ליצור. המידע הזה יעניק לנו הצצה לקהל שהם בוחרים לטרגט. כדי לעשות את זה, צריך בעצם ליצור פעילות קידוד הפוכה.
כדי לצבוע קישור אנחנו צריכים להזין את דף הנחיתה בתוך השדה של Website URL ואז להמשיך ולציין את הפרמטרים שאנחנו רוצים לראות אחר כך בגוגל אנליטיקס ולהתקדם, אבל במקרה של חקר וריגול מתחרים בפייסבוק (ובכלל), אנחנו צריכים לדלות את הקישור שלהם ולהדביק אותו כפי שהוא, עם כל השרשור שהם יצרו ב-UTM ואז נוכל לראות את כל התוכן שלהם. איך זה נראה? נכנסתי לסתם מודעה שראיתי בפייסבוק, של חברת ClickUp (אני לא מכיר אותם, זה נטו לטובת הדוגמה)
אז לאחר שתחשפו למודעה של מתחרה שתרצו לבדוק את הצביע של הקישור שלו, תקליקו עלייה ותעתיקו את כתובת ה-URL של דף הנחיתה:
לאחר מכן תיגשו לכלי ה-UTM של Campaign URL Builder של גוגל אנליטיקס ותדביקו את הקישור תחת Website URL. כעת תוכלו לראות באופן אוטומטי את הקידוד ש-Clickup יצרו בעצמם ולהתרשם מהטרגוט שלהם. כאן אפשר לראות שאני באופן אישי טורגטתי כי אני נכלל כקהל דומה (LAL) לקהל המקור שלהם ועוד מידע מעניין:
ריגול מתחרים דרך בדיקת הפיקסלים שלהם אמצעות Facebook Pixel Helpaer
תוסף הכרום של Facebook Pixel Helper הוא דרך מצויינת לבצע ריגול מתחרים בפייסבוק מכיוון שהוא מאפשר לנו להציץ בכלים שהמתחרים עושים בהם שימוש בפועל באתר באמצעות הפיקסלים שלהם. לצורך הדוגמה, בואו נחזור למתחרה הידוע HackerU.
כאן אוכל לראות אילו פעולות המרה הם מייחסים לפייסבוק ואיפה הם “נופלים”. דוגמה ל”חור” במעקב שלהם יכולתי למצוא בחוסר המעקב שלהם אחרי הקלקה על “וואסטאפ”: