האתגר הגדול ביותר בקידום נותני שירותים, הוא המדידה של ביצועי המקפיינים. אין בעיה לעקוב אחרי מה שקורה באתר, כמו שליחה של טופס יצירת קשר, הקלקה על יצירת קשר דרך וואטסאפ או חיוג טלפוני, אלא שהבעיה היא במה שקורה לאחר מכן.
במה תלויה סיגרת עסקה?
המאמר הזה נכתב תוך נקודת הנחה שהקמפיינים עובדים טוב – יש תנועה איכותית, המרות יפות, אבל בסופו של חודש הלקוח מלין על כך שאין הרבה סגירות. אז נשאלת השאלה במה תלויה סגירת עסקה? להלן מספר פרמטרים המשפיעים על הסיכויים לסגור עם הלקוח את העסקה:
תבדקו מה המתחרים שלכם מציעים
האם אתם מציעים שירותים או מוצרים במחירים שהם פחות או יותר דומים לאלו המוצעים בשוק או שאתם מפריזים בתמחור? עליכם לקחת בחשבון שהלידים לא ישר יבחרו לקבל מכם את השירות וסביר מאוד שהם יבצעו סקירת שוק לפני שיחליטו. אתם צריכים להבין מה המתחרים שלכם מציעים, מה מבדיל אתכם מהם, והאם אתם בכלל “במשחק” או שאתם ממש רחוקים ממה שהשוק הציע? לחצו כאן כדי לראות כיצד לעקוב אחרי הפרסומים של המתחרים שלכם בפייסבוק
מי שחוזר אל הלידים צריך לדעת מה עניין אותם
צריך שיהיה סנכרון מלא בין מנהל הקמפיינים לבין בעל העסק \ מי שעונה לטלפונים או חוזר ללידים. אסור שיהיה כאן טלפון שבור – חובה שבעל העסק ידע מדוע פנו אליו, מה עניין את הלקוח הפוטנציאלי ולנהל את השיחה תוך התייחסות לנושא הפנייה בלבד. על כן, מומלץ שבעל העסק יראה בעצמו את הפרסומים כדי שידע ליישר קו מול התוכן של המודעות לבין התוכן שהוא מקדם בשיחה. צריך שיהיה רצף אחיד ככל האפשר.
צמצמו ככל האפשר את הזמן בין הפנייה לבין החזרה אל הליד
כאשר משתמש פונה אלינו, הוא בשיא העניין. ככל שעובר הזמן, רמת העניין שלו עלולה לרדת ואם נחזור אליו מאוחר מדי – הוא עלול בכלל לשכוח שהוא פנה אלינו או למה הוא בכלל היה צריך אותנו. תנסו לחזור כמה שיותר מהר ללידים שלכם. אני ממליץ לשמר את רמת העניין באמצעות מיילים אוטומטים שאפשר לשלוח לאחר הפנייה כדי שלליד תהיה מעין מזכרת אודותינו אצלו במייל. זה משפר מאוד את חווית המשתמש גם כי הוא יודע שאנחנו “על זה” כי אז הוא יודע שהפנייה שלו הגיע לכתובת הנכונה, וגם כי הוא מקבל פידבק שאנחנו בעניין שלו. לחצו כאן כדי לראות מידע נוסף אודות אוטומציה.
דברו עם הלקוח באופן חברותי ונעים
לא פעם קרה לי שהרגשתי כאילו העסק שחוזר אליי כאילו “עושה לי טובה” שהוא בכלל מרים אלי טלפון. זו הרגשה נוראית שיוצרת סלידה ומקררת מאוד, אפילו אם מדובר בשירות שאני מאוד חפץ בו. תהיו חמודים, תנסו שלא להיות צינים כי לא כולם מבינים את זה, דברו לעניין, תקשיבו לצרכים של הלקוח, תהיו נעימים ותגרמו לו להרגיש שהוא לא מובן מאליו.
תניעו את הלליד לפעולה
מבחינתכם – אין דבר כזה לסיים שיחה ב..”ביי”. אתם צריכים להניע את המשתמש לפעולה כמו לקבוע איתו מועד נוסף לשיחת המשך, לקבוע איתו פגישה, לקבוע איתו שתשלחו לו מידע נוסף אודות השירות שלכם או הצעת מחיר למייל, ובגדול – תגרמו לשיחה לזרום לשיחה נוספת. אסור שהדברים יהיו תקועים.
Follow up
אם ביצעתם את ההמלצה של הנעה לפעולה – אז מעולה. אבל זה לא הכל – רשמו לכם ביומן או במערכת ניהול הלקוחות שלכם מועד לחזור אל הלקוח הפוטנציאלי. תתעניינו בו ותראו איך הדברים מתקדמים. אם זו למשל הצעת מחיר – אז במידה והליד לא עונה לכם בחזרה תוך זמן סביר (נניח, יומיים גג), אז תחדשו איתו את הקשר ותבדקו האם הוא אכן קיבל את הניירת, האם הוא עבר עלייה, האם יש משהו שאתם יכולים לעזור בו, האם יש לו שאלות ושוב – תגרמו לדברים לזוז ולא להיתקע.