המכללה לשיווק דיגיטלי

קידום ביוטיוב

יוטיוב היא אחת הפלטפורמות הכי מפוספסות מצד המפרסמים בישראל כשמסיבה כלשהי, הרבה בעלי עסקים וחברות שיווק לא מזהות את העוצמה השיווקית שיוטיוב מציע במחירים שבהשוואה לפייסבוק וגוגל Search הם ממש חינם. המאמר הבא יציג את הנקודומת המרכזיות שצריך להכיר בפרסום הממומן של יוטיוב.

אז תחילה לענייני המודעות ואופן החיוב שלהן ביוטיוב

יוטיוב היא הפךטפורמה הכי הוגנת מבחינת נושא החיובים. יש לה כמה סוגי תתי-קמפיינים שאפשר לבחור לעבוד איתם ושיטות התשלום של כל אחת מהן היא לפי אופן האינטרקציה של הגולש עם המודעה. להלן:

מודעות In-Stream ניתנות לדילוג:

מודעות In-Stream מופיעות לפני סרטונים אחרים, במהלכם ואחריהם. אחרי 5 שניות ניתנת לצופה אפשרות לדלג על המודעה. אם לא בחרתם בתמחור לפי אלף חשיפות (CPM), אתם תחוייבו רק כאשר המשתמש יצפה ב-20 שניות מהסרטון (או כולו, אם הוא קצר מ-30 שניות) או כאשר הוא יבצע אינטראקציה עם סרטון (הראשון מביניהם). 

יתרונות בשיטה זו:

  • כמעט שאין פגיעה בחווית המשתמש.
  • התשלום הוא עבור צפייה אמיתית (trueview).
  • עלות מינימליסטית.

חסרונות בשיטה זו:

  • סביר שיחס הצפייה במודעות אלו יהיה נמוך.
פרסום ביוטיוב
מודעת In-Stream שניתנת לדילוג. שימו לב שניתן יהיה לדלג על הפרסום אחרי חמש שניות.

מודעות In-Stream **שלא** ניתנות לדילוג:

על המודעות האלו הצופה לא יכול לדלג! הן אורכות עד 15 שניות והן מופיעות לפני, במהלך או אחרי הסרטון. התשלום בתת הקמפיין הזה הוא עבור כל אלף חשיפות (וכל חשיפה היא כמובן צפייה בגלל שאי אפשר לדלג על הוידאו). כדי להשתמש בקמפיין הזה צריך לבחור ביעד של מוּדָעוּת למותג ופוטנציאל חשיפה.

 

יתרונות בשיטה זו:

  • 100% מהנחשפים למודעות יצפו גם בתוכן כולו.

חסרונות בשיטה זו:

  • זה מעצבן שאי אפשר לדלג על המודעה – פגיעה בחווית המשתמש.
  • הצופים לאו דווקא יהיו כאלה שמתעניינים במוצר.
  • העלות גבוהה יותר בהשוואה למודעות In-Stream שכן ניתנות לדילוג.

מודעות Video Discovery:

מודעות מודעות Video Discovery הן מעין שילוב הרעיון של רשת החיפוש עם קמפיין וידאו. מכיוון שביוטיוב ניתן לבצע חיפושים, אז מודעות Video Discovery מאפשרות להציג את הוידאו שלך בתוצאות החיפוש של יוטיוב עצמה. המודעות יכולות להופיע בתוצאות החיפוש של יוטיוב, לצד סרטונים קשורים ובדף הבית של יוטיוב. אם בוחרים בשיטה הזו, אז התשלום הוא PPC ולא CPM. אפשר לעשות שימוש בשיטה הזו בקמפיין התעניינות ברכישה של מוצר ומותג.

יתרונות בשיטה זו:

  • אין פגיעה בחווית המשתמש – רק מי שבוחר להקליק על המודעות נחשף לתוכן.
  • זה סוג של חצי שיטת אסטרטגיית Pull – זו סוג של תוצאת חיפוש והמשתמשים הם אלו שביצעו חיפוש ביוטיוב (לא מיטבי כמו קמפיין גוגל Search).

חסרונות בשיטה זו:

  • סביר להניח שיחס ההקלקה על המודעות שלכם יהיה נמוך.
  • לדעתי האישית – זה לא ממצא את הפוטנציאל של יוטיוב ומשלב באופן לא מוצלח את היתרונות של רשת החיפוש.
פרסום ביוטיוב
מודעת Video Discovery - שימו לב שהמודעה מוצגת לצד סרטונים קשורים (מצד ימין למעלה).

מודעות באמפר:

מודעות קצרות שאורכן הוא עד 5 שניות. הן יכולות להופיע לפני, תוך כדי או אחרי סרטון ולא ניתן לדלג עליהן. התשלום הוא עבור אלף חשיפות (CPM) כשכל חשיפה היא בפועל צפייה (אי אפשר לדלג). אפשר להשתמש במודעות אלו בקמפיין מוּדָעוּת למותג ופוטנציאל חשיפות.

יתרונות בשיטה זו:

  • בגלל שהיא קצרה (עד 6 שניות) אז היא מעצבנת פחות ממודעת In-Stream **שלא** ניתנות לדילוג. אבל איזה מין יתרון זה..?

חסרונות בשיטה זו:

  • עם כל הכבוד, אי אפשר להעביר מסר רציני ב-6 שניות.
  • תשלום גבוה עבור מעט מאוד ערך אם בכלל.
נשמח לקבל מכם ביקורת!

אם התוכן תרם לכם ערך ותרצו לעזור לנו לקדם ולהפיץ אותו, אנחנו יותר נשמח מאוד(!) אם תעניקו ביקורת חיובית על האתר. איך אפשר לעשות את זה? הקליקו על כפתור הזהב להענקת ביקורת בגוגל:

5/5

רוצים לשתף את התוכן עם חברים שלכם? אפשר לעשות זאת בקלות מכאן >>

מוזמנים להוסיף את דעכתם למאמר לטובת דיון מעשיר;

תוכן עניינים

אודות המכללה לשיווק דיגיטלי;

המכללה לשיווק דיגיטלי מעניקה הכשרות מקצועיות בתחום השיווק הדיגיטלי בשיטה של לימודים מקוונים. ההכשרות שלנו כוללות לימודי בניית אתרים, קידום אתרים, פרסום בפייסבוק, עיצוב גרפי ועוד.

אהבתם את התוכן? אז בטוח שתאהבו גם את אלו;

הצעת מחיר לדוגמה: קידום אורגני SEO

דוגמה להצעת מחיר – SEO קידום אורגני

במהלך התקופה שאנחנו נותנים שירותי קידום אורגני לעסקים, יצרנו מספר פורמטים של הצעות מחיר, כשבכל פעם שדרגנו אותה בהתאם לידע שצברנו, הניסיון שהראה לנו איך

איך יוצרים סכמת FAQ?

(FAQ (frequently asked questions היא סכמה קלאסית שמאוד קל לייצר והיא כמובן יעילה מאוד לקידום אתרים אורגני בגוגל. הסכמה מוסיפה עוד 2 שורות מידע במודעה

קידום אתרים אורגני

קידום אורגני

המדריך הבא יציג לכם את הדרכים המרכזיות לקידום האתר בגוגל. הוא מכיל הסברים לצד דוגמאות, כאשר התוכן כולל הדרכות וידאו לטובת העצמת חווית המשתמש. מומלץ

שיווק דיגיטלי

איך מתמחרים עבודת קידום אתרים?

מחבר: דניאל זריהן דניאל זריהן עוסק בשיווק באינטרנט (בדגש על SEO – קידום אתרים אורגני) באופן מקצועי משנת 2009, כותב בלוג כבר כמעט עשור ובעל

חשבון גוגל אנליטיקס ישן

פתיחת חשבון גוגל אנליטיקס ישן

במדריך זה נראה כיצד לפתוח חשבונות UA במקום GA4 החדשים שעדיין לא מוכרים לעומק. שלבים יצירת חשבון גוגל אנליטיקס ישן GA4 (גוגל אנליטיקס 4) עדיין

גוגל אנליטיקס

גוגל אנליטיקס

כמה אנשים גולשים כרגע באתר שלכם? איזה קמפיין מניב לכם את התוצאות הטובות ביותר? האם יש תוכן שהמשתמשים שונאים באתר שלכם? היכן רצף הגלישה נקטע

פרסום בגוגל

ניהול קמפיינים בגוגל

Google Ads (או מעכשיו פשוט ‘גוגל אדס’) היא המערכת שדרכה מבצעים קידום ממומן של בגוגל. השימוש בפלטפורמה כרוך בפתיחת חשבון (בחינם) עם חשבון Gmail. בתוך הממשק של

google tag manager

גוגל תג מנג’ר – מדריך

המדריך הבא מלמד כיצד לשלוט בגוגל תג מנג’ר ולעשות בו שימוש לטובת ניהול קמפיינים מתקדמים בגוגל ופייסבוק לרבות צביעת קהלים, רימרקטינג, חיבור לגוגל אנליטיקס, מעקב

תודה שהצטרפת לרשימת הדיוור!

אם אהבת את התוכן, אני אשמח לקבל ממך פרגון על ידי מתן ביקורת חיובית שתסייע לי לשפר את חשיפת האתר בפני גולשים נוספים. זה יועיל לי מאוד 🙏

קורס שיווק דיגיטלי

ההרשמה לקורס שיווק דיגיטלי מעניקה גישה משולבת להכשרות המתקדמות של:

מחיר הקורסים 8,000 ש"ח

מחיר הקורס המשולב: 6,500 ש”ח בלבד!

למידע נוסף והרשמה יש ליצור קישור בטלפון או בוואטסאפ:

קורס עיצוב גרפי

ההרשמה לקורס עיצוב גרפי מעניקה גישה משולבת להכשרות המתקדמות של:

עקב המצב הכלכלי הקשה שנכפה על החברה הישראלית כולה, ההרשמות לכל הקורסים יוענקו במחיר מסובסד כל עוד המשבר נמשך.
למידע נוסף יש ליצור קשר באתר.

התחל שיחה בוואטסאפ
צריכים עזרה?
היי מה שלומך?
כאן חוליאן... איך אפשר לעזור לך?