המכללה לשיווק דיגיטלי סמל אתר

קידום אתרים אורגני בגוגל

קידום אתרים אורגני בגוגל נועד לוודא שדווקא האתר שלכם יופיע בראשית תוצאות החיפוש כאשר לקוחות פוטנציאלים יחפשו את העסק שלכם או את השירותים שהוא מענק בגוגל. גוגל אורגני הוא האפיק הממיר ביותר מכל הערוצים ברשת, לרבות קידום ממומן בגוגל (PPC), פרסום בפייסבוק ורשתות חברתיות אחרות. אז איך זה עובד ואיך גם אתם יכולים לקדם אורגנית את האתר שלכם בגוגל?

5/5

קידום אתרים אורגני בגוגל הוא הרבה מעבר לעבודה טכנית.

ולא, הוא לא משהו שעושים בפעם אחת (זבנג וגמרנו), אלא שהוא מצריך עבודה שוטפת והרבה יצירתיות. למעשה, ניתן לחלק את המלאכה לשלושה שלבים:

 

שלב 1

מחקר מילות מפתח

מחקר מילות המפתח בוחן אילו ביטויים כדאי לקדם מבחינת ערך חיפושים ומידת התחרות. בתום המחקר, נדע בעבור אילו ביטויים נרכז את מאמץ הקידום.

שלב 2

אופטימיזצית אתר SEO On-page

השלב הזה הוא המשך ישיר למחקר מילות המפתח ומטרתו ליישר קו מול הדרישות של גוגל לאינדוקס נכון של ביטויי המפתח שבחרנו לקדם בשלב מחקר מילות המפתח. השלב הזה אולי נשמע מאוד טכני, אבל עבודה טובה שלו כרוחה ביצירתיות רבה.

שלב 3

אופטימיזציה שוטפת

זהו השלב האחרון, אך האין-סופי של עבודת SEO. האופטימיזציה הטכנית כוללת בעיקר יצירת תכנית חדשים באתר ועבודת SEO Off-site הכוללת חיזוק סמכותיות אתר באמצעות קישורים נכנסים ופעילות ברשתות החברתיות

מהם היתרונות והחסרונות של קידום אתרים אורגני?

  1. בקידום אתרים אורגני לא צריך לשלם כסף על חשיפה או הקלקות על המודעות בגוגל.
  2. בקידום אתרים אורגני יש יחס המרה גבוהה מאוד בהשוואה לקידום ממומן בגוגל.
  3. מיקום גבוהה בתוצאות האורגניות מעלה את תחושת האמינות של המותג בקרב קהלים חדשים.
  4. בקידום אתרים אורגני, קהל היעד הוא זה שפונה אל בית העסק ולא הפוך, מה שהופך אותם לאקטיביים יותר ובעלי סבירות גבוהה יותר להמרה.
  5. קידום אתרים אורגני מעלה משמעותית את שווי הנכס הדיגיטלי.
  1. באתרים חדשים – ההשפעה של קידום אתרים אורגני תורגש רק לאחר כמה חודשי עבודה.
  2. בקידום אתרים אורגני יש את התחרות הקשה ביותר – ורק לאתר אחד יש מקום בראש תוצאות החיפוש.
  3. קידום אתרים אורגני מצריך תחזוקה קבוע ו”הירדמות בשמירה” תוביל לירידה במיקומים.
  4. קידום אתרים אורגני תלוי במקרים רבים ביכולת הטכנית של מפתח האתר ובפלטפורמה שהאתר פותח בה.

איך בודקים שמקדם האתר עושה עבודת קידום אורגני טובה?

באופן כללי זה מאוד פשוט – במידה ואתם מזהים שהאתר מקבל יותר תנועה אורגנית איכותית, אזי שעבודת הקידום נעשית באופן מוצלח. אך במקרים מסוימים, האתר עלול לחוות ירידה בביקורים מגוגל אורגני על אף שעבודת הקידום נעשית כמו שצריך וזה עלול לבלבל. על כן, צריך לקחת בחשבון מספר משתנים שעלול לעוות את ניתוח הביצועים:

האם האתר שלכם מספק שירות שרלוונטי רק לעונה מסוימת בשנה?

לדוגמה: תיירות. במידה וישנה עבודת קידום מוצלחת, אז בעונת התיירות האתר צפוי לקבל תנועה ערה ואיכותית מאפיקים אורגניים. עם זאת, בעונה הלא תיירותית האתר עלול לסבול בתנועה דלילה, וזאת על אף שהוא מקודם טוב! הסיבה – ישנם פחות חיפושים ולכן ישנן פחות כניסות אורגניות לאתר.

האם האתר שלכם מציע שירות / מוצר נישתיים שרלוונטיים לאירועים ספציפיים?

לדוגמה: ציוד חזרה ללימודים. בדומה לדוגמה הקודמת, שם דיברנו על עונות בשנה, גם כאן יש רלוונטיות למימד הזמן. ישנם אתרים כמו אתרים שמוכרים ציוד חזרה ללימודים שיספגו המון תנועה רק בתקופה מסוימת, וזאת על אף שתהיה להם עבודת קידום טובה. 

בכל המקרים, ובעיקר במקרים כאלו, ההמלצה היא לא להישען אך ורק על כמות ואיכות הכניסות לאתר באפיקים אורגניים, אלא גם לבדוק לכמה הופעות אורגניות האתר זוכה בגוגל + מיקום מילות המפתח.

מהם הכלים שבאמצעותם ניתן למדוד עבודת קידום אתרים אורגני בגוגל?

Google Analytics:

גוגל אנליטיקס מאפשרת לך לבחון כמה ביקורים היו באתר בתקופת זמן מסוימת ואף לבצע השוואות בין תקופות שונות. תיתן לפלטר את מקור התנועה רק למשתמשים שנכנסו לאתר כתוצאה מקידום אתרים אורגני בגוגל ולבחון את האיכות שלהם. באופן דיפולטיבי, גוגל אנליטיקס תאפשר לכם לבדוק כמה משתמשים פקדו את האתר וכמה מהם חדשים, ומה ההתנהגות שלהם: בכמה עמודים הם גלשו, מה משך השהייה הממוצע שלהם ומהו יחס הנטישה של האתר. ככל שתהיה תנועה רבה יותר, וככל שהיא תהיה איכותית (למשל, זמן שהייה רב ויחס ניטשה נמוך), הרי שעבודת הקידום האורגני מתבצעת באופן מוצלח.

Google Search Console:

גוגל סרצ’ קונסול מאפשר לבחון את האתר דרך הביצועים האורגניים שלו בגוגל. הוא ידע להציג לך מיקומים של ביטויים אשר הובילו לחשיפות האתר, את מספר החשיפות שלו בגוגל ובאיזה ערוץ (חיפוש / תמונות וכו’), כמה קליקים המודעות שלך קיבלו ומהו יחד ההקלקה. כמו כן, תוכלו לבדוק האם ישנם אזהרות או שגיאות באתר, כמו נושא הנוחות בניידים, חווית הגלישה בו ועוד. דרך גוגל סרצ’ קונסול תוכלו לקבל אינדיקציה אודות הקישורים שמצביעים על האתר ולדווח על קישורי ספאם. כמו כן, תוכלו לבחון את מצב האינדוקס של כל עמוד באתר והמערכת מציעה עוד שלל אפשרויות לבחינת SEO.

מתי יהיה קשה יותר ומתי יהיה קל יותר לקדם אורגנית את האתר שלכם?

  1. אתרים שמספקים שירותים / מוצרים שאין להם הרבה תחרות. לדוגמה: הרבה יותר קל לקדם את הביטוי “צילום אירועים ברחפן” מאשר את הביטוי “צילום אירועים”: יש הרבה יותר ספקים של צילומי אירועים, מאשר ספקים שמעניקים שירות צילום באמצעות רחפן, ולכן יש פחות מתחרים על התוצאות הראשונות בגוגל.
  2. אתרים שמספקים שירותים ברמה הלוקאלית. לדוגמה: הרבה יותר קל לקדם את הביטוי “וטרינר מומלץ בעפולה” מאשר את הביטוי “וטרינר מומלץ”: יש הרבה יותר מרפאות וטרינריות הפזורות בכל הארץ שהיו שמחות לנכס לעצמן את הביטוי “וטרינר מומלץ” מאשר מרפאות רק בעיר עפולה, ולכן יש פחות מתחרים על התוצאות הראשונות בגוגל.
  3. אתרים שנבנו בפלטפורמות ידידותיות לקידום אתרים אורגני: זה לא שישנן פלטפורמות שאי אפשר לקדם, אבל ישנן מערכות שהרבה יותר קל לעבוד איתן בשל הפונקציונליות היחסית פשוטה שלהם. לדוגמה: הרבה יותר קל לקדם אתר WordPress מאשר אתר Wix מכיוון של-WordPress יש הרבה יותר גמישות ואפשרויות לעבודה הקשורה לקידום אתרים אורגני מאשר ל-Wix.
  1. אתרים שנבנו בממשק סגור / כאשר חברת הניהול של האתר מערימה קשיים. לדוגמה: Magento. מג’נטו היא פלטפורמה מאוד פופולרית לבניית אתרים, בעיקר אתר חנויות וירטואליות שזוכה להרבה תשומת לב. אך מניסיון עשיר של קידום אתרי מג’נטו, צר לי לוסר שמדובר בבור כלכלי של ממש. לרוב, החברות שפיתחו את האתר וכעת מעניקות את שירותי הניהול שלו, יבקשו תשלום רב עבור פעולות שהן פשוטות מאוד יחסית לביצוע באתר וורדפרס למשל. הסיבה: יש מעט מאוד מומחי מג’נטו בישראל לעומת מומחי וורדפרס, וגם אז המומחיות שלהם מוטלת בספק, ולאור המצב – יש להם את היכולת “לסחוט” כל בקשה פשוטה בתשלום רב.

תודה שהצטרפת לרשימת הדיוור!

אם אהבת את התוכן, אני אשמח לקבל ממך פרגון על ידי מתן ביקורת חיובית שתסייע לי לשפר את חשיפת האתר בפני גולשים נוספים. זה יועיל לי מאוד 🙏

קורס עיצוב גרפי

ההרשמה לקורס עיצוב גרפי מעניקה גישה משולבת להכשרות המתקדמות של:

מחיר הקורס המשולב: 2,700 ש"ח

למידע נוסף והרשמה יש ליצור קישור בטלפון או בוואטסאפ:

אנחנו מקווים שיש לכם סבלנות, כי כשהקורס יהיה מוכן...

הקורס לעיצוב גרפי בתהליך הפקה ויהיה פתוח להרשמה בהמשך

תרצו להיות הראשונים שיקבלו עדכון ברגע שזה יקרה?

השאירו את הפרטים שלכם בטופס הבא ואנו נדאג לעדכן אתכם מיד כשהקורס יהיה זמין להרשמה!

עקב המצב הכלכלי הקשה שנכפה על החברה הישראלית כולה, ההרשמות לכל הקורסים יוענקו במחיר מסובסד כל עוד המשבר נמשך.
למידע נוסף יש ליצור קשר באתר.

summer

אני מחכה לשיחה מכם :)

התחל שיחה בוואטסאפ
צריכים עזרה?
היי מה שלומך :)
אני רואה שאתה מתעניין בקידום אורגני לעסקים. במידה ויש לך שאלות אז אפשר לפנות אליי למענה מהיר דרך הוואטסאפ >>