קידום אתרים אורגני בגוגל

קידום אתרים אורגני בגוגל נועד לוודא שדווקא האתר שלכם יופיע בראשית תוצאות החיפוש כאשר לקוחות פוטנציאלים יחפשו את העסק שלכם או את השירותים שהוא מענק בגוגל. גוגל אורגני הוא האפיק הממיר ביותר מכל הערוצים ברשת, לרבות קידום ממומן בגוגל (PPC), פרסום בפייסבוק ורשתות חברתיות אחרות. אז איך זה עובד ואיך גם אתם יכולים לקדם אורגנית את האתר שלכם בגוגל?

5/5

קידום אתרים אורגני בגוגל הוא הרבה מעבר לעבודה טכנית.

ולא, הוא לא משהו שעושים בפעם אחת (זבנג וגמרנו), אלא שהוא מצריך עבודה שוטפת והרבה יצירתיות. למעשה, ניתן לחלק את המלאכה לשלושה שלבים:

 

שלב 1

מחקר מילות מפתח

מחקר מילות המפתח בוחן אילו ביטויים כדאי לקדם מבחינת ערך חיפושים ומידת התחרות. בתום המחקר, נדע בעבור אילו ביטויים נרכז את מאמץ הקידום.

שלב 2

אופטימיזצית אתר SEO On-page

השלב הזה הוא המשך ישיר למחקר מילות המפתח ומטרתו ליישר קו מול הדרישות של גוגל לאינדוקס נכון של ביטויי המפתח שבחרנו לקדם בשלב מחקר מילות המפתח. השלב הזה אולי נשמע מאוד טכני, אבל עבודה טובה שלו כרוחה ביצירתיות רבה.

שלב 3

אופטימיזציה שוטפת

זהו השלב האחרון, אך האין-סופי של עבודת SEO. האופטימיזציה הטכנית כוללת בעיקר יצירת תכנית חדשים באתר ועבודת SEO Off-site הכוללת חיזוק סמכותיות אתר באמצעות קישורים נכנסים ופעילות ברשתות החברתיות

העסקים שעזרנו להם לצמוח באצמעות קידום אתרים אורגני בגוגל

לוגו עמנואל לקוח קידום אתרים אורגני
לוגו גוטקס לקוח קידום אתרים אורגני
לוגו ווישוז לקוח קידום אתרים אורגני
לוגו אילמקיאג לקוח קידום אתרים אורגני
לוגו מגנוליה לקוח קידום אתרים אורגני
לוגו פלייק דיירקט לקוח קידום אתרים אורגני
לוגו אמריקן לייזר לקוח קידום אתרים אורגני
לוגו איי אופטיק לקוח קידום אתרים אורגני
לוגו גוב לקוח קידום אתרים אורגני
לוגו היליס לקוח קידום אתרים אורגני
לוגו וויו בורד לקוח קידום אתרים אורגני

מהם היתרונות והחסרונות של קידום אתרים אורגני?

  1. בקידום אתרים אורגני לא צריך לשלם כסף על חשיפה או הקלקות על המודעות בגוגל.
  2. בקידום אתרים אורגני יש יחס המרה גבוהה מאוד בהשוואה לקידום ממומן בגוגל.
  3. מיקום גבוהה בתוצאות האורגניות מעלה את תחושת האמינות של המותג בקרב קהלים חדשים.
  4. בקידום אתרים אורגני, קהל היעד הוא זה שפונה אל בית העסק ולא הפוך, מה שהופך אותם לאקטיביים יותר ובעלי סבירות גבוהה יותר להמרה.
  5. קידום אתרים אורגני מעלה משמעותית את שווי הנכס הדיגיטלי.
  1. באתרים חדשים – ההשפעה של קידום אתרים אורגני תורגש רק לאחר כמה חודשי עבודה.
  2. בקידום אתרים אורגני יש את התחרות הקשה ביותר – ורק לאתר אחד יש מקום בראש תוצאות החיפוש.
  3. קידום אתרים אורגני מצריך תחזוקה קבוע ו”הירדמות בשמירה” תוביל לירידה במיקומים.
  4. קידום אתרים אורגני תלוי במקרים רבים ביכולת הטכנית של מפתח האתר ובפלטפורמה שהאתר פותח בה.

איך בודקים שמקדם האתר עושה עבודת קידום אורגני טובה?

באופן כללי זה מאוד פשוט – במידה ואתם מזהים שהאתר מקבל יותר תנועה אורגנית איכותית, אזי שעבודת הקידום נעשית באופן מוצלח. אך במקרים מסוימים, האתר עלול לחוות ירידה בביקורים מגוגל אורגני על אף שעבודת הקידום נעשית כמו שצריך וזה עלול לבלבל. על כן, צריך לקחת בחשבון מספר משתנים שעלול לעוות את ניתוח הביצועים:

האם האתר שלכם מספק שירות שרלוונטי רק לעונה מסוימת בשנה?

לדוגמה: תיירות. במידה וישנה עבודת קידום מוצלחת, אז בעונת התיירות האתר צפוי לקבל תנועה ערה ואיכותית מאפיקים אורגניים. עם זאת, בעונה הלא תיירותית האתר עלול לסבול בתנועה דלילה, וזאת על אף שהוא מקודם טוב! הסיבה – ישנם פחות חיפושים ולכן ישנן פחות כניסות אורגניות לאתר.

האם האתר שלכם מציע שירות / מוצר נישתיים שרלוונטיים לאירועים ספציפיים?

לדוגמה: ציוד חזרה ללימודים. בדומה לדוגמה הקודמת, שם דיברנו על עונות בשנה, גם כאן יש רלוונטיות למימד הזמן. ישנם אתרים כמו אתרים שמוכרים ציוד חזרה ללימודים שיספגו המון תנועה רק בתקופה מסוימת, וזאת על אף שתהיה להם עבודת קידום טובה. 

בכל המקרים, ובעיקר במקרים כאלו, ההמלצה היא לא להישען אך ורק על כמות ואיכות הכניסות לאתר באפיקים אורגניים, אלא גם לבדוק לכמה הופעות אורגניות האתר זוכה בגוגל + מיקום מילות המפתח.

מהם הכלים שבאמצעותם ניתן למדוד עבודת קידום אתרים אורגני בגוגל?

Google Analytics:

גוגל אנליטיקס מאפשרת לך לבחון כמה ביקורים היו באתר בתקופת זמן מסוימת ואף לבצע השוואות בין תקופות שונות. תיתן לפלטר את מקור התנועה רק למשתמשים שנכנסו לאתר כתוצאה מקידום אתרים אורגני בגוגל ולבחון את האיכות שלהם. באופן דיפולטיבי, גוגל אנליטיקס תאפשר לכם לבדוק כמה משתמשים פקדו את האתר וכמה מהם חדשים, ומה ההתנהגות שלהם: בכמה עמודים הם גלשו, מה משך השהייה הממוצע שלהם ומהו יחס הנטישה של האתר. ככל שתהיה תנועה רבה יותר, וככל שהיא תהיה איכותית (למשל, זמן שהייה רב ויחס ניטשה נמוך), הרי שעבודת הקידום האורגני מתבצעת באופן מוצלח.

Google Search Console:

גוגל סרצ’ קונסול מאפשר לבחון את האתר דרך הביצועים האורגניים שלו בגוגל. הוא ידע להציג לך מיקומים של ביטויים אשר הובילו לחשיפות האתר, את מספר החשיפות שלו בגוגל ובאיזה ערוץ (חיפוש / תמונות וכו’), כמה קליקים המודעות שלך קיבלו ומהו יחס ההקלקה. כמו כן, תוכלו לבדוק האם ישנם אזהרות או שגיאות באתר, כמו נושא הנוחות בניידים, חווית הגלישה בו ועוד. דרך גוגל סרצ’ קונסול תוכלו לקבל אינדיקציה אודות הקישורים שמצביעים על האתר ולדווח על קישורי ספאם. כמו כן, תוכלו לבחון את מצב האינדוקס של כל עמוד באתר והמערכת מציעה עוד שלל אפשרויות לבחינת SEO.

מתי יהיה קשה יותר ומתי יהיה קל יותר לקדם אורגנית את האתר שלכם?

  1. אתרים שמספקים שירותים / מוצרים שאין להם הרבה תחרות. לדוגמה: הרבה יותר קל לקדם את הביטוי “צילום אירועים ברחפן” מאשר את הביטוי “צילום אירועים”: יש הרבה יותר ספקים של צילומי אירועים, מאשר ספקים שמעניקים שירות צילום באמצעות רחפן, ולכן יש פחות מתחרים על התוצאות הראשונות בגוגל.
  2. אתרים שמספקים שירותים ברמה הלוקאלית. לדוגמה: הרבה יותר קל לקדם את הביטוי “וטרינר מומלץ בעפולה” מאשר את הביטוי “וטרינר מומלץ”: יש הרבה יותר מרפאות וטרינריות הפזורות בכל הארץ שהיו שמחות לנכס לעצמן את הביטוי “וטרינר מומלץ” מאשר מרפאות רק בעיר עפולה, ולכן יש פחות מתחרים על התוצאות הראשונות בגוגל.
  3. אתרים שנבנו בפלטפורמות ידידותיות לקידום אתרים אורגני: זה לא שישנן פלטפורמות שאי אפשר לקדם, אבל ישנן מערכות שהרבה יותר קל לעבוד איתן בשל הפונקציונליות היחסית פשוטה שלהם. לדוגמה: הרבה יותר קל לקדם אתר WordPress מאשר אתר Wix מכיוון של-WordPress יש הרבה יותר גמישות ואפשרויות לעבודה הקשורה לקידום אתרים אורגני מאשר ל-Wix.
  1. אתרים שנבנו בממשק סגור / כאשר חברת הניהול של האתר מערימה קשיים. לדוגמה: Magento. מג’נטו היא פלטפורמה מאוד פופולרית לבניית אתרים, בעיקר אתר חנויות וירטואליות שזוכה להרבה תשומת לב. אך מניסיון עשיר של קידום אתרי מג’נטו, צר לי לוסר שמדובר בבור כלכלי של ממש. לרוב, החברות שפיתחו את האתר וכעת מעניקות את שירותי הניהול שלו, יבקשו תשלום רב עבור פעולות שהן פשוטות מאוד יחסית לביצוע באתר וורדפרס למשל. הסיבה: יש מעט מאוד מומחי מג’נטו בישראל לעומת מומחי וורדפרס, וגם אז המומחיות שלהם מוטלת בספק, ולאור המצב – יש להם את היכולת “לסחוט” כל בקשה פשוטה בתשלום רב.

אז מה בפועל עושים לאתר שלך כשנותנים לך שירותי קידום אורגני בגוגל?

כפי שציינו בראש המאמר, העבודה מתחלקת ל-3 שלבים. תחילה מבצעים מחקר מילות מפתח, לאחר מכן את שלב האופטימזיציה הטכנית ולאחר מכן עבודת קידום אתרים שוטפת. כאן נרחיב מעט על כל אחד מהשלבים:

מחקר מילות מפתח

מה זה מחקר מילות מפתח?

המטרה של מחקר מילות המפתח היא לבדוק מי הם הביטויים שאנחנו צריכים לקחת בחשבון במסגרת הקידום. הביטויים האלו מכונים “מילות מפתח”. יש 2 אסטרטגיות מרכזיות שאנשי קידום עושים בהם שימוש במסגרת המחקר: אסטרטגיית קידום מילות מפתח עם זנב קצר (Short tail Keyword) ואסטרטגיית קידום מילות מפתח עם זנב ארוך (long tail Keyword).

מילת מפתח עם “זנב קצר” משמע: ביטוי עם משמעות יותר רחבה. זה נקרא “זנב קצר” כי ביטויים כאלו הם לרוב בעלי מחרוזת קצרה. כך לדוגמה, הביטוי “וטרינר” הוא מילת מפתח המכילה רק מילת מיקוד אחת. המשמעות של וטרינר היא מאוד רחבה כי מי שמחפש וטרינר בגוגל, יכול להתכוון למספר דברים; יכול להיות שהוא מתעניין בווטרינר באזור הקרוב אליו כדי לקבל שירות, או שאולי הוא מתעניין בכלל במקצוע הזה כי הוא רוצה ללמוד את התחום.

מצד שני, יש את האסטרטגיה המכונה “זנב ארוך” – שהיא מתייחסת לחיפוש מילות מפתח הרבה יותר ממוקדות. בדרך כלל המחרוזת שלהם תכיל הרבה יותר מילים מביטוי מפתח בעלי זנב קצר. כך למשל, אם תושב המתגורר בעיר עפולה יחפש וטרינר, סביר להניח שהוא יחפש “וטרינר בעפולה”. וטרינר בעפולה הוא מילת מפתח “זנב ארוך” שכן יש התמקדות ספציפית (העיר עפולה) וכך גם המחזרות של מילת מפתח זו ארוכה יותר (וטרינר + בעפולה).

סביר להניח שהתחרות על כיבוש המקום הראשון בגוגל תהיה פשוטה יותר בביטויים עם זנב ארוך מאשר ביטויים עם זנב קצר, שבהם יש משמעות הרבה יותר רחבה לביטוי, ולכן סביר שיש הרבה יותר תחרות בגינה. אז למה בכלל שמקדם אתרים ירצה להתאמץ ולהתחרות על ביטויים שהם זנב קצר? כי על אף שמדובר ביותר תחרות – בדרך כלל זה יהיה גם הרבה יותר כדאי לעסק לאור כמות החיפושים הרבה יותר מאלו המתבצעים עבור ביטויים בעלי זנב ארוך.

אנחנו באופן אישי תמיד נמליץ ללקוחות שלנו לקדם ביטויים בעלי זנב קצר בגלל כמות התנועה הארוגנית שהם צפויים לקבל במידה ונצליח לכבוש עבורם את המקומות הראשוניים בגוגל. הניסיון הזה שווה מאוד את המאמץ, ובעבודת SEO נכונה, סביר מאוד להניח שזה גם יקרה לאחר תקופה של מאמצי קידום אורגני בגוגל. כמובן שיש מקרים יוצאים מן הכלל שבהם נמליץ את ההפך: ללכת דווקא על ביטויי מפתח עם זנב ארוך. ההמלצות האלו יבואו בעיקר בגלל שהעסק המדובר מעניק שירות לוקאלי, ולכן אין שום משמעות לקידום ברמה ארצית (בדיוק כמו בדוגמה של הווטרינר מעפולה)

איך עושים מחקר מילות מפתח?

יש מספר כלים שדרכם ניתן לבצע מחקר מילות מפתח. אנחנו עושים שימוש בכלי לתכנון מילות מפתח של גוגל אדס + סקירה של הביטויים שכבר קופצים במיקומים סבירים בגוגל דרך דו”ח הביצועים של Google Search Console. הסיבה שאנחנו בוחרים לעבור דווקא עם הכלים האלו היא שמדובר בכלים מבית היוצר של גוגל, ועל כן סביר שאין כלי שהוא יותר מדויק מהם (מבלי חלילה להוריד מכבודם של כלים המקצועיים האחרים).

לטובת מחקר מילות המפתח, יש צורך תחילה לסקור את האתר שאנחנו מתכננים לקדם, ולבדוק אילו שירותים הוא מציע. אנחנו עושים את זה דרך בדיקה של הקטגוריות + תתי הקטגוריות של האתר (באתרי איקומרס). אם מדובר באתרי תדמית, אז אפשר פשוט לשאול את הלקוח מה הוא מציע ללקוחותיו. עם המידע הזה ניגשים לכלי לתכנון מילות מפתח של גוגל אדס ומתחילים לבדוק מהו ערך החיפוש של כל שאילתא (מהשירותים שהאתר מציע) – ואם יש לה ערך חיפוש מכובד, אז אנחנו קובעים כי היא תהיה מילת מפתח.

בשלב הזה, גוגל תציג לנו גם מה מידת התחרות עבור קידום ביטוי זה (הכלי מציג תחרות מכרז של קידום ממומן, אבל אנחנו גוזרים משם גם את מידת התחרות האורגנית). אנחנו תמיד נתעלם מזה, שכן לא באמת אכפת לנו כמה תחרות יש עבור הביטויים שאנחנו בוחרים לקדם. הסיבה: אם זה ביטוי שאנחנו צריכים לקדם, אז נקדם אותו… התחרות לא באמת מעניינת.

בתכנון מילות המפתח אנחנו לוקחים מספר ביטויים ומחלקים אותם ל”מעגלים”. זה עובד ככה: מעגל ראשון כולל את ביטויי המפתח שחיפוש ישיר שלהם יכול להעניק ערך ישיר ללקוח (לדוגמה – אם נקדם חנות נעליים, אז ביטוי המפתח “נעליים” יהיה חלק מהמעגל הראשון). במעגל השני, אנחנו נכלול ביטויי מפתח שהחיפוש שלהם יכול לתת ערך באופן עקיף ללקוח (לדוגמה – אם נקדם חנות נעליים, אז ביטוי המפתח “איך לבחור נעלי ריצה” יהיה חלק מהמעגל השני). כמובן שיכול להיות שיהיו גם מעגליים שלישיים ורביעיים, אבל זה כבר משהו שאנחנו מגיעים אליו בשלבי קידום מאוד מתקדמים.

אנחנו עושים שימוש בדו”ח הביצועים של Google Search Console כאשר אנחנו מבצעים מחקר מילות מפתח עבור לקוחות שיש להם כבר נוכחות כלשהי באינטרנט (ז”א – לא אתרים חדשים, אלא אתרים עם ותק וקידום ברמה כלשהי). הדו”ח הזה עוזר לנו לגלות איפה האתר ממליא קופץ במקומות טובים או בינויים, ואז אנחנו מתמקדים בביטויים האלו ומקדמים אותם כמילות מפתח. הסיבה: אם הביטויים האלו גם ככה קופצים, אז אנחנו רוצים לתת להם עוד “פוש” קטן כדי שכבר יעבדו הרבה יותר טוב ויביאו לעוד תנועה אורגנית באתר. התנועה הזו תעזור לקדם ביטויים ממעגלים ראשוניים.

משך העבודה על מחקר מילות מפתח הוא מאוד קצר – בדרך כלל שעה עד שעתיים לכל היותר. על אף שזה החלק הראשון שעושים בעבודת הקידום האורגני, אנחנו ממליצים לבצע מחקר מילות מפתח חדש דרך Google Search Console מדי חודשיים כדי לאתר ביטויים חדשים שאולי לא חשבתם לקחת בחשבון, אבל בגלל עבודת הקידום האורגני שהתחלתם לעשות, הם “לפתע” החלו לקפוץ וכדאי לחזק אותם.

תודה שהצטרפת לרשימת הדיוור!

אם אהבת את התוכן, אני אשמח לקבל ממך פרגון על ידי מתן ביקורת חיובית שתסייע לי לשפר את חשיפת האתר בפני גולשים נוספים. זה יועיל לי מאוד 🙏

קורס שיווק דיגיטלי

ההרשמה לקורס שיווק דיגיטלי מעניקה גישה משולבת להכשרות המתקדמות של:

מחיר הקורסים 8,000 ש"ח

מחיר הקורס המשולב: 6,500 ש”ח בלבד!

למידע נוסף והרשמה יש ליצור קישור בטלפון או בוואטסאפ:

קורס עיצוב גרפי

ההרשמה לקורס עיצוב גרפי מעניקה גישה משולבת להכשרות המתקדמות של:

מחיר הקורס המשולב: 2,700 ש"ח

למידע נוסף והרשמה יש ליצור קישור בטלפון או בוואטסאפ:

אנחנו מקווים שיש לכם סבלנות, כי כשהקורס יהיה מוכן...

הקורס לעיצוב גרפי בתהליך הפקה ויהיה פתוח להרשמה בהמשך

תרצו להיות הראשונים שיקבלו עדכון ברגע שזה יקרה?

השאירו את הפרטים שלכם בטופס הבא ואנו נדאג לעדכן אתכם מיד כשהקורס יהיה זמין להרשמה!

עקב המצב הכלכלי הקשה שנכפה על החברה הישראלית כולה, ההרשמות לכל הקורסים יוענקו במחיר מסובסד כל עוד המשבר נמשך.
למידע נוסף יש ליצור קשר באתר.

summer

אני מחכה לשיחה מכם :)

התחל שיחה בוואטסאפ
צריכים עזרה?
היי מה שלומך :)
אני רואה שאתה מתעניין בקידום אורגני לעסקים. במידה ויש לך שאלות אז אפשר לפנות אליי למענה מהיר דרך הוואטסאפ >>