המכללה לשיווק דיגיטלי

עיצוב אתרים

במאמר זה נדבר על החשיבות של עיצוב אתרים ונראה כיצד שיפור של צבעי האתר והטיפוגרפיה שלו יכולים לשמש כאחת הדרכים הפשוטות והזולות ביותר לשיפור הרווח של בית העסק תוך הסברים מעמיקים וצפייה בדוגמאות. 

הנושאים המרכזיים בהם נדון במאמר זה:

בגלל שלאנשים יש נטייה לגבש עמדה על מה שנגלה אל מול עיניהם תוך מספר בודד של שניות, הרושם הראשוני שעיצוב האתר יצור בקרב הגולשים ישפיע באופן ניכר על סיכויי ההמרה שלו.

במדריך הזה אנחנו נלמד על תיאורית הצבעים והטיפוגרפיה ונראה כיצד שימוש בצבעים ופונטים נכונים יתרמו לעיצוב האתר והעברת המסר השיווקי שלו

כן, במדריך נכיר מכוללים של פורמולות צבעים לפי שיטות שונות ונכיר מאגרי פונטים לשימוש מסחרי

המדריך מיועד לאו דווקא לבוני אתרים, אלא גם לכל מי שעוסק בעולמות השיווק שכן התיאוריה שנכיר מתקשרת עם נושאי העברת מסרים באמצעות עיצוב תוכן

החשיבות של נראות האתר

לעיצוב האתר יש משמעות עצומה לסיכויי ההצלחה שלו להביא להגשמת היעדים שעבורם הוא פותח מלכתחילה, וזה עוד לפני כל הקשור למחיר מוצר / השירות / המאמץ שאתם משקיעים בקידומו.

כשחושבים על זה, מתי בפעם אחרונה נתקלתם במישהו שגלש באתר שלכם ואמר לכם: “וואו, איזה קוד מענג יש לאתר שלך!”… או לחליפין, משהו בסגנון: “שמע, איזה אתר להיט, אין בו באגים, היררכיה כיפית ובכלל אהבתי את האופטימיזציה של התמונות”…

אז זה לגמרי תסריט דימוני כי לגולשים אין נטייה להתייחס לדברים מהסוג הזה, אלא לנראות האתר ולהגיב בהתאם: “איזה אתר מהמם, ברור ונקי…”

לאיזה משפט אתם יותר מתחברים?
“אל תסתכל בקנקן אלא במה שיש בו” או… “יש לך רק הזדמנות אחת ליצור רושם ראשוני”

אלו משפטים מאוד חכמים וגם מאוד מנוגדים אחד לשני. לאנשים יש נטייה טבעית קודם כל לבחון את הנראות החיצונית של מה שעומד מולם, ורק אחר כך לבחון את “תכולת הקנקן”. על כן, אני מאמין שבראש ובראשונה עליכם לדאוג למראה החיצוני של האתר. כשגולש יפגוש את האתר שלכם לראשונה, זה פחות או יותר כמו Blind date (פגישה עיוורת): לרושם הראשוני שהאתר שלכם יצור יש משקל רב לסטראוטיפ שהגולש יגבש על העסק שלכם. תוך שניות בודדות הוא יגבש עמדה נחרצת על טיב העסק, השירות והמוצר שלכם. 

אז למה אנחנו צריכים לשים לב כשאנחנו בוחנים עיצוב של אתר?

טיפוגרפיה וצבעים:

תאוריית הצבעים והטיפוגרפיה היא המדע שעומד מאחורי השימוש בצבעים ובסגנון הפונטים הנכונים כאמצעי להשגת מטרות. בואו נתחיל מדוגמה. שימו לב ללוגואים הבאים: מצד ימין נוכל לראות את הלוגו של העסק “שולה” – פעוטון לתינוקות ומצג שמאל אפשר לראות את הלוגו של “אגרוף מגן” – מועדון קרב מגע:

עיצוב אתרים

הלוגואים האלו נראים ממש מוזר ולא עקביים. על מה אתם חושבים כשאתם רואים את הלוגואים עם פלטת הצבעים וסגנון הפונטים כפי שהם כעת? זה לא נראה טבעי, לא עקבי ומשהו לא מסתדר שם בעליל. אבל במידה ובסה”כ נחליף את הטקסטים, פתאום הכל יראה מאוד עקבי עם מסרים שמועברים בצורה תקינה:

עיצוב אתרים

על כן, כאשר אנחנו בוחרים צבעים ופונטים לאתר שלנו, אנחנו צריכים להיות מודעים ל-Mood (האווירה) של פלטת הצבעים והפונטים באתר. הצבעים והפונטים שאנחנו בוחרים לעשות בהם שימוש צריכים לספר סיפור לגולש ולהעביר לו מסר. המסר צריך להיות תואם לקהל, הגיוני ועקבי.

בואו נתמקד בתיאוריית הצבעים:

אילו מסרים אנחנו יכולים להעביר באמצעות הצבעים אדום, ירוק, צהוב, כחול וסגול?

אדום: צבע יעיל לשידור מסרים של אהבה ותשוקה, אנרגיה ועוצמה. אם תשימו לב, הרבה חברות רכב בוחרות לעשות שימוש דווקא בצבע אדום כדי לשדר כוח. שימו לב לתוצאות החיפוש בגוגל תמונות עבור הערך Car promotion וראו כמה מהן נבחרו להיצבע באדום. הן משדרות מסר שאומר שלא משנה מי אתה, לו יהיה לך רכב, אתה תרגיש בר עוצמה, אפילו אם אתה בן 80.

עיצוב אתרים
תוצאות החיפוש של התמונות עבור הערך "car promotion"

צהוב: צבע יעיל לשידור מסרים של שמחה, חוכמה ומשיכת תשומת לב – בעיקר לנושא של תשומת הלב. מאוד קשה שלא להתייחס לאובייקט שצבוע בצהוב שפתאום קופץ לעין. מי כאן עבר לאחרונה ליד סניף של מקדונלד’ס ולא שם לב ללוגו שקופץ לעין? לדעתי – ממש אי אפשר לפספס אותו…

עיצוב אתרים
יש מישהו שיכול להישאר אליו אדיש? הלוגו שגונב את תשומת הלב של מקדונלד'ס

אז צהוב יכול להיות צבע נהדר ללוגו או לפרסום שאמור לקפוץ לעין, אבל תשימו לב – הוא לא יכול לשמש כצבע מוביל או קבוע באתר מכיוון שבטווח הארוך – הצבע הזה יכול לגרום לאי נוחות ואפילו לכאבים בעיניים.

ירוק: צבע יעיל לשידור מסרים של רעננות, ביטחון, צמיחה. מהסיבה הזו אתם בטח תשימו לב שהרבה חברות מזון אוהבות לעשות שימוש בצבע הזה שמוסיף הרגשה של טריות, כמו למשל סטארבקס, טיב טעם וטבעול. או לחליפין, חברות שרוצות להצטייר כעֲרוּבָּה כלכלית בשל היותן חסכוניות כמו למשל בנק דיסקונט ובנק מרכנתיל.

עיצוב אתרים
עיצוב אתרים
עיצוב אתרים

כחול: צבע יעיל לשידור מסרים של אמון, יציבות, רוגע. המון חברות שעוסקות בכספים, השקעות ובכלל עבודות של משרות אמון משתמשות בצבע זה כדי לשדר שהן מהימנות ושאפשר לסמוך עליהן. כך למשל פייפאל משדרת לכם שהיא לא תברח עם הכסף שלכם ורוב הפוליטיקאים יבחרו לענוב עניבה כחולה כדי לנסות לשכנע אתכם שהם לא משקרים.

*הנה משהו מעניין שאני רוצה שתתחילו לשים אליו לב – כשראש הממשלה עולה לנאום עם עניבה כחולה, אני יודע שהוא רוצה לדווח מסר כלשהו (כשלא כל כך משנה מה התוכן שלו) ושאנחנו נתפוס אותו כאמין. אבל במידה והוא מגיע לנאום עם עניבה אדומה (זוכרים? מסר של עוצמה) אז אני יודע שהוא רוצה שנתפוס אותו כעוצמתי, ושזה בכלל לפני שהוא התחיל לדבר.

עיצוב אתרים
מרגישים שהוא משדר עוצמה?
עיצוב אתרים
מרגישים שהוא משדר אמינות?

לעניינו, אם תבדקו כאן, תוכלו לראות את תוצאות החיפוש של התמונות של מילת החיפוש “השקעות” ותשימו לב כמה לוגואים ופרסומים סובבים סביב הצבעים הכחולים (עם פייט לא רע שנותן גם הצבע הירוק. זוכרים? ביטחון וצמיחה).

סגול: צבע יעיל לשידור יוקרה, עושר ונגיעות פמיניסטיות. אתם תשימו לב שהרבה חברות שפונות לקהל הנשי בוחרות בצבע הזה כדי להגיע לקהל היעד שלהן. סליחה אם זה מעליב מישהי, אבל תשימו לב לתוצאות החיפוש של התמונות לערך החיפוש “טמפונים” – הסגול יכבוש את הצג בכמעט כל הפרסומים של מוצר זה:

עיצוב אתרים
תוצאות החיפוש של התמונות עבור הערך "טמפונים". סגול עולה?

שיקול דעת בעת בחירת פלטת הצבעים בזמן איפיון האתר

הנושא של בחירת הצבעים בעיצוב האתר הוא לא משהו שאמור להיות על הדרך או לפי חשק כלשהו. כבר ברמת האפיון של האתר, צריך לחשוב מה המסר שאנחנו רוצים לשדר לקהל שלנו ובכך להתאים את פלטת הצבעים שלו. אבל לצד תיאוריית הצבעים, האתר שלכם לא יכול להישען על צבע אחד בלבד. אז בסדר, אנחנו נגבש דעה ונבחר את הצבע המוביל באתר שיעביר את המסר, אבל באילו עוד צבעים נשתמש תוך שילוב הצבע המרכזי? אז בואו דבר על שיטת שילוב צבעים. הכירו את גלגל הצבעים:

גלגל הצבעים - יצירת קומבינציות צבעים נכונה

אז עכשיו כשאנחנו יודעים באיזה צבע מוביל כדאי לנו לבחור על מנת להעביר את המסר הנכון – צריך לדעת איך לדגום את פלטת הצבעים עם ההרמוניה הנכונה. כדי לעשות את זה אנחנו צריכים להכיר את גלגל הצבעים ואז נראה איך אפשר לשלב את הצבעים שלו באמצעות פורמולות. אז גלגל הצבעים מורכב מצבעים ראשוניים (אדום, כחול וצהוב), צבעים משניים (סגול, כתום וירוק) וצבעיים לשלישיים (שזה השילוב של כולם). להלן המחשה לגלגל הצבעים >>

עיצוב אתרים
גלגל הצבעים. מורכב מצבעים ראשוניים, משניים ושלישיים.

פורמולות לשילוב צבעים:

הפורמולה הפשוטה ביותר: MONOCHROMATIC

המשמעות של פורמולה מוֹנוֹכְרוֹמָטִית היא שילוב שכולו מורכב מכמה גוונים של צבע אחד. המוֹנוֹכְרוֹמָטִית מבטיחה לכם התאמה נעימה. אם למשל נראה לשדר אמינות ולעשות שימוש בפורמולה מונוכרומטית, נבחר בצבע כחול ונדגום כמה גוונים שלו >>

פורמולת ANALOGOUS

המשמעות של הפורמולה הזו היא בחירה של צבעים שיושבים זה לצד זה על גלגל הצבעים. אם נמשיך עם הקו של האמינות ונרצה לכוון גם ליציבות, הפורמולה הזו תהיה יעילה אם נבחר את הגוונים של כחול וירוק (שיושבים זה לצד זה בגלגל הצבעים) >>

עיצוב אתרים

האם חובה לבחור את הצבעים המדוייקים שיושבים על הגלגל?

תרגישו בנוח לשחק עם פלטת הצבעים שכן היא צריכה רק לתת לכן השראה. ז”א – לא צריך להיקבע על צבעים ספציפיים. אפשר לחרוג מהצבעים הקבועים של הגלגל וליצור אינטרפרטציה מיוחדת משלכם לפלטת הצבעים. ראו כאן דוגמה נוספת לשילוב פורמולה אנלוגית של כחול וירוק >>

עיצוב אתרים
עיצוב אתרים

פורמולת COMPLEMENTARY

המשמעות של הפורמולה הקוֹמְפְּלֶמֶנְטָרִית היא שימוש בצבעים משלימים. הם למעשה יושבים באופן מנוגד זה לזה על הציר של גלגל הצבעים. הצבע המשלים של כחול הוא כתום. שימו לב למרחק שבין הצבעים על הגלגל >>

עיצוב אתרים

כדי לא ליצור ניגודיות גדולה מידי, תשמשו בווריאציות צבעים כמו צבעים בהירים או כהים יותר. אבל אם תרצו לעשות את זה מעניין יותר, תוכלו להשתמש בפורמולה של פיצול צבעים משלימים:

פורמולת SPLIT COMPLEMENTARY

הפורמולה הזו מתבססת על הרעיון של צבעים משלימים עם אותה רמת ניגודיות, אבל מפצלת אותם כדי לאפשר יותר מגוון ומשחק עם הצבעים כדי להגיע לתוצאות מעניינות יותר >>

עיצוב אתרים

פורמולת ארבע צבעים

למי שכבר הגיע עד לכאן ורוצה עוד יותר להרחיק לכת, יכול לעשות שימוש בפורמולה של ארבע צבעים.  פורמולה מלבנית: שימוש בארבע צבעים חופפים להרכבת פלטה. היא תעבוד באופן מיטבי לו תעשו שימוש בצבע אחד דומיננטי, ותעשו שימוש מופחת ביתר הצבעים >>

עיצוב אתרים

כלים לדגימת פלטת צבעים לפי תאוריית הצבעים וגלגל הצבעים

כדי לדגום צבעים באופן נוח ומקצועי אני ממליץ לעשות שימוש בכלי גלגל הצבעים של Adobe. מדובר בכלי חינמי המאשר לדגום צבעים מתוך גלגל הצבעים ובהתחשב באחת מהפורמולות שציינו כאן:

עיצוב אתרים

כלי שימושי נוסף לבחינת פלטת צבעים הוא ספריית הצבעים של Color Hunt שמציגה מגוון רחב של פלטות צבעים במגוון אווירות. תוכלו לעשות שימוש באחת ממאות הפלטות המוכנות באתר:

עיצוב אתרים

טעות בשילוב צבעים שלא מתאימים

במידה ותתעלמו מגלגל הצבעים, אתם עלולים למצוא את עצמכם עושים שימוש לא נכון בשילוב צבעים, עד למצב של אי נעימות לגולש. כך למשל, ישנם צבעים שהשילוב ביניהם יוצר הרגשת ויברציה בעין מרוב חוסר התאמה כמו שילוב זה:

עיצוב אתרים

במקרה כזה, הפתרון הוא פשוט. בסה”כ להרגיע את הצבעים על ידי הוספת ניגודיות.  ראו דוגמה:

מצויין! בחרנו צבעים באמצעות הכלים שהכרנו כאן. אז האם האתר שלנו צריך להתבסס לחלוטין על צבעים אלו?

ממש, אבל ממש, ממש, ממש לא!

אחרי שדגמתם צבעים לפי אחת הפורמולות, אתם צריכים להשתמש בהם בנקודות שיא באתר, וממש לא בכולו. לצורך העניין, אם בחרתם בפלטת צבעים כחולה לפי הפורמולה המוֹנוֹכְרוֹמָטִית הפשוטה והטובה, אז צבע הרקע של העמודים שלכם יהיה… כחול…? אל תעשו את זה! הצבעים האלו צרכים ללוות אתכם בנקודות מסוימות כמו למשל הכותרות, הכפתורים, התמונות ונקודות קצה דומות. יתר הצבעים שירכיבו את מרבית האתר יהיו בגוונים לבן, אפור ושחור. שם המשחק: עדינות.

טיפוגרפיה: הסגנון של הטקסט בעיצוב האתר

כמו הצבעים, גם הטיפוגרפיה יודעת לספר סיפור לגולשים באתר. מה דעתכם המסר שעומד מאחורי המכתב הזה? >>

I'm always thing about YOU

חמוד נכון? ומה דעתם המסר עכשיו…? >>

I'm always thing about YOU

קצת קריפי נכון?

כדי לשפר משמעותית את עיצוב האתר, לחבר את העיצוב ל-Mood שלו ולהתאים אותו לקהל היעד, לא צריך להיות סופר מקצועי בתורת הטיפוגרפיה, ואפילו ההבנה הכי בסיסית בסגנון הטקסט תוך שילובו בעיצוב האתר יכול ליצור הבדל ענק בעיצוב האתר. בואו נכיר כמה סוגים של משפחות פונטים ונבין איך ההיכרות שלהם תסייע לנו לעיצוב האתר והעברת המסרים שלו.

סריף Serif: סריף (שפיצי) היא משפחה של פונטים בעליי מראה קלאסי עם קצבות שפיציים בפונט. סוגי פונטים ממשפחת סריף תכל’ס לא כל כך מתאימים לעיצוב אתרים אלא יותר לדפוס. בעולם הדפוס הם משתלבים טוב מאוד בעיתונות וספרים בגלל המראה הקלאסי שלהם. ראו דוגמה לפונט עברי ממשפחת הסריף: David Libre.

עיצוב אתרים

סנס סריף Sans Serif: סנס-סריף (ללא-שפיץ) היא משפחה של פונטים בעלי מראה חדשני ללא קצבות שפיציים בפונט (סנס-סריף = ללא-סריף). הם כבר הרבה יותר מתאים לשימוש באתרי אינטרנט מכיוון שהם נקיים יותר וקל לקרוא אותם במסכים. הפונט סנס סריף המועדף עליי הוא Assistant.

עיצוב אתרים

כל השאר: פונטים יותר מיוחדים, שמתאימים למטרות נקודתיות בלבד, חיקוי של שפה אחרת, ציורי וצעקני. לא מתאים לשימוש באתרי אינטרנט בכלל אבל נחמד מאוד בעולם הדפוס. כמו הפונט “קדם” שמטרתו ליצור אווירה של תקופת העלייה השנייה בארץ ישראל

עיצוב אתרים

איפה ניתן להשיג פונטים?

ניתן לרכוש מגוון רחב מאוד של פונטים בעברית ולהתרשם מדוגמאות והאווירות שונות באתר “אלף“. לפונטים בחינם – תוכלו להוריד מגוגל פונט “Hebrew

בכמה פונטים כדאי להשתמש בעת עיצוב האתר?

לאחר שבחרתם את הפונט הרלוונטי לכם, תזכרו ש-Less is more: תגבילו את עצמכם לפונט אחד וגג שניים בעת העיצוב של האתר. במידה ואתם צריכים יותר ניגודיות ומגוון, אל תעשו את זה על ידי שימוש בסוגי פונטים אחרים. נסו לעשות זאת על ידי גודל הפונט, המשקל שלו, העיטורים הגובה שלו והרווח שבין באותיות.

עיצוב אתרים מקצועי באמצעות טיפוגרפיה

שימוש בטיפוגרפיה ליצירת היררכיה באתר

גודל הפונט והמשקל שלו משחקים תפקיד חשוב בהצגת ההיררכיה לגולש. ההיררכיה קובעת מה סדר האלמנטים שהגולש צריך להתייחס אליהם בעת הצפייה שלו בעמוד. כדי להדגיש אלמנטים מסוימים, תוכלו להבליט אותם, להגדיל אותם, או לשנות אותם באופן כלשהו (כמו למשל הצללה, שימוש בבולטים או שימוש ומפרידני צורה). אל תשכחו לעשות את זה באופן רגוע ונעים >>

ואחר כך לפה

קודם כל תסתכלו לכאן

הגודל, המשקל הרווח בין האותיות והצבע שלהן ממש משפיע על הסדר שהגולש יקרא את הטקסט. תשתמשו בזה כדי ליצור סיפור ולהעביר מסר נכון.

  • מסרים קלים.
  • מספרים פשוטים.
  • מסרים שברור למה בעל האתר התכוון.

רווח בין שורות (Line spacing)

שינוי הרווח בין השורות אמור לאפשר לגולשים לקרוא בצורה קלה יותר את הטקסט באתר. זה משפיע באופן ישיר על חווית המשתמש. יותר מדי או מעט מדי רווח יהיה לא יהיה נעים לעין >>

גובה שורה רחב מדי גובה שורה רחב מדי גובה שורה רחב מדי גובה שורה רחב מדי גובה שורה רחב מדי גובה שורה רחב מדי גובה שורה רחב מדי 

גובה שורה קצר מדי גובה שורה קצר מדי גובה שורה קצר מדי גובה שורה קצר מדי גובה שורה קצר מדי גובה שורה קצר מדי גובה שורה קצר מדי גובה שורה קצר מדי גובה שורה קצר מדי גובה שורה קצר מדי גובה שורה קצר מדי גובה שורה קצר מדי גובה שורה קצר מדי גובה שורה קצר מדי 

גובה שורה תקין גובה שורה תקין גובה שורה תקין גובה שורה תקין גובה שורה תקין גובה שורה תקין גובה שורה תקין 

רווח בין אותיות (Tracking)

הרווח שבין האותיות יכול להועיל מאוד לעיצוב האתר כאשר יש צורך ליישר בין שורת טקסט לשורת כותרת, ליצור רווח עבור פונטים שבבירית המחדל שלהם הם נורא צמודים זה לזה או כאשר רוצים להבליט מסר כלשהו >>

ללא שימוש ברווח בין אותיות:

הקרנבל!

פסטיבל של כיף בברזיל

עם שימוש ברווח בין אותיות:

הקרנבל!

פסטיבל של כיף בברזיל

לסיכום

שילוב נכון של צבעים וטיפוגרפיה יכולים להשפיע משמעותית על חוות המשתמש באתר. פלטת צבעים בשילוב הפונט הנכון והסגנון שלו יכולים להעביר את המסר שאתם מעוניינים ליצור באופן ברור יותר. מצד שני, שילוב רע של צבעים וטיפוגרפיה יכול להזיק לנראות האתר ולהשפיע על האופן שבו הגולשים יתפסו את העסק. מומלץ שבחירת הצבעים והפונטים יתחילו כבר בתהליך האפיון הראשוני של האתר, אבל אף פעם לא מאוחר לעשות חישוב מחדש גם עם אתר קיים. בהצלחה!

נשמח לקבל מכם ביקורת!

אם התוכן תרם לכם ערך ותרצו לעזור לנו לקדם ולהפיץ אותו, אנחנו יותר נשמח מאוד(!) אם תעניקו ביקורת חיובית על האתר. איך אפשר לעשות את זה? הקליקו על כפתור הזהב להענקת ביקורת בגוגל:

5/5

רוצים לשתף את התוכן עם חברים שלכם? אפשר לעשות זאת בקלות מכאן >>

מוזמנים להוסיף את דעכתם למאמר לטובת דיון מעשיר;

תוכן עניינים

אודות המכללה לשיווק דיגיטלי;

המכללה לשיווק דיגיטלי מעניקה הכשרות מקצועיות בתחום השיווק הדיגיטלי בשיטה של לימודים מקוונים. ההכשרות שלנו כוללות לימודי בניית אתרים, קידום אתרים, פרסום בפייסבוק, עיצוב גרפי ועוד.

אהבתם את התוכן? אז בטוח שתאהבו גם את אלו;

ביטול קונטיינר באלמנטור

אלמנטור תמיד חותרים לחדש, אבל לא כל חידוש בא תמיד בטוב ואנחנו נעדיף לפעמים גרסאות ישנות שהיו קלות ופשוטות יותר. עם זאת – לא ניתן

קורס איקומרס

דוגמה להצעת מחיר לבניית אתר

בניית אתר סחר לכבוד *********** (להלן; הלקוח) העבודה כוללת עיצוב, פיתוח והוספת פיצ’רים הקשורים לשיווק במסגרת העיצוב, אנו נאפיין את צרכי הלקוח ובהתאם לדרישותיו, נאייר

חיבור דומיין לאתר

קניית דומיין וחיבור לאתר

בהדרכה הבא אציג לכם כיצד לרכוש דומיין וכיצד לחבר אותו לשרת אחסון. בהדרכה הדגים אודות רכישה של דומיין מ”בוקס” וחיבור לשרת “יופרס”. אלו רק דוגמאות

איך משנים סיסמה בוורדפרס?

אפשר ליצור סיסמה חדשה באתרי וורדפרס בשני דרכים:  שחזור סיסמה (כשאני לא זוכר מה הסיסמה שלי אבל אני כן משתמש רשום באתר) עדכון סיסמה חדשה

סדר פעולות בבניית אתר

סדר פעולות בבניית אתר

אם זה עתה סיימתם בהצלחה לימודי בניית אתרים ואתם מרגישים שיש לכם את זה, אבל ברגע שאתם יושבים על המחשב כדי להתחיל בפרויקט חדש אתם

טופס של רב מסר באלמנטור

הטמעת טופס של רב מסר באלמנטור

לרב מסר יש יתרונות רבים בכל נושא הדיוור (בעיקר בעניין סדרת המסרים וגיבוש רשימות). למי שלא מכיר, כדאי לראות הסבר והדרכה מפורטים במאמר זה. העניין

שחזור גרסה באלמנטור

שחזור גרסאות לעמודי אלמנטור

במידה ועדכנתם שינויים באלמנטור, אבל התחרטתם עליהם – תוכלו לעלות גרסה קודמת במקום לבצע עבודה ידנית מחדש. מה גם שהיכולת הזו תופסת לפרק זמן ארוך

תרגום מחרוזות באתרי וורדפרס

תרגום מחרוזות באתרי וורדפרס

לעיתים אנו ניתקל במחרוזת באתר שאין לנו אין לערוך או לתרגם אותה. המצב הזה מתסכל ועלול להיווצר הרושם כי נגיע ל”מבוי סתום”. עם זאת, יש

שכפול עמודי וורדפרס

ניתן לשכפל עמודי וורדפרס בקלות באמצעות תוסף. שימו לב! במידה ואתם רוצים לשכפל עמודים שנבנו באמצעות אלמנטור, אז יש לזה דרך אחרת; לחצו כאן כדי

איך משכפלים עמוד אלמנטור?

כשמשכפלים עמודים שנבנו באלמנטור, אין צורך בתוסף וורדפרס נוסף. ניתן לשמור עמודים שלמים כטמפלטים ואז לעשות בהם שימוש חוזר בכל עמוד פוסט אחר באתר. צפו

העברת אתר וורדרפס בין שרתים

העברת אתר וורדרפס בין שרתים

במידה ואתם בוני אתרים מקצועיים, אתם תתקלו בשלב מסוים בצורך להעביר אתר משרת X לשרת Y. אז איך עושים את זה? 3 דרכים להעברת את

קורס בניית אתרים

אחסון וורדפרס בחינם

במידה ואתם כרגע נמצאים בתחילת הדרך שלכם ומעוניינים להכיר את תחום בניית האתרים, תוכלו לבצע התקנת וורדפרס בחינם ב-2 דרכים: אחסון לוקאלי על המחשב שלכם

שחזור עמוד ווקומרס

שחזור עמודי Woocommerce

מדריך לשחזור עמודי Woocommerce שנמחקו / הוסרו המדריך הבא יציג את השלבים לשחזור עמודי ווקומרס (חנות אינטרנטית של אתרי וורדפרס) שנמחקו או הוסרו בטעות ולא

נכס דיגיטלי

סוגי נכסים דיגיטליים שונים

הרבה פעמים שואלים אותי מה ההבדל בין עמוד נחיתה לכרטיס ביקור דיגיטלי? או מה ההבדל בין אתר תדמית למיניסייט? המאמר הבא יעשה סדר ויקטלג באופן

הפניות 301

הפניות 301

אנו נבצע הפניות 301 כאשר נבקש להעביר באופן אוטומטי משתמשים המגיעים לכתובת אתר מסוימת לכתובת אתר חלופית. נעשה זאת כאשר יש שינוי במבנה הקישורים על

ניהול אתר מותג

כיצד לנהל אתר מותג?

התקבלתם לעבודה חדשה כמנהלי אתר מותג? מזל טוב! עכשיו נשאלת השאלה… מה בדיוק מצפים שתעשו בג’וב החדש? במאמר הזה נעשה סדר ונגדיר את התפקיד של

אפיון אתר

אפיון אתר

אפיון אתר הוא מסמך שנבנה בטרם תחילת תהליך הפיתוח של האתר. התפקיד של מסמך האפיון הוא להמחיש למפתח האתר מה סדר גודל עבודתו, וליצור חפיפה רבה ככל האפשר מול ציפיות הלקוח. מסמך אפיון מסודר יתרום משמעותית לקידום האורגני של האתר בגוגל.

המלצות נוספות עבורך:

אוהבים מאוד תוכן על בניית אתרי אינטרנט אבל מעניין אתכם לחקור נישות נוספים בנושא פרסום באינטרנט? ראו כאן קטגוריות נוספות בתחום:

תודה שהצטרפת לרשימת הדיוור!

אם אהבת את התוכן, אני אשמח לקבל ממך פרגון על ידי מתן ביקורת חיובית שתסייע לי לשפר את חשיפת האתר בפני גולשים נוספים. זה יועיל לי מאוד 🙏

קורס שיווק דיגיטלי

ההרשמה לקורס שיווק דיגיטלי מעניקה גישה משולבת להכשרות המתקדמות של:

מחיר הקורסים 8,000 ש"ח

מחיר הקורס המשולב: 6,500 ש”ח בלבד!

למידע נוסף והרשמה יש ליצור קישור בטלפון או בוואטסאפ:

קורס עיצוב גרפי

ההרשמה לקורס עיצוב גרפי מעניקה גישה משולבת להכשרות המתקדמות של:

עקב המצב הכלכלי הקשה שנכפה על החברה הישראלית כולה, ההרשמות לכל הקורסים יוענקו במחיר מסובסד כל עוד המשבר נמשך.
למידע נוסף יש ליצור קשר באתר.

התחל שיחה בוואטסאפ
צריכים עזרה?
היי מה שלומך?
כאן חוליאן... איך אפשר לעזור לך?