שיווק דיגיטלי

סדר פעולות לעבודת SEO (צ'אק ליסט ל-SEO)

חוליאן טרומפר

המכללה לשיווק דיגיטלי

המדריך הבא ירכז את סדר העבודה לקידום אתרים אורגני. לא מדובר בכללי ברזל אלא כהמלצה והעבודה השיטתית שלי, כך שמי שרואה לנכון לייעל ולשפר תהליכים מוזמן כמובן לעשות זאת. הפעולות יחולקו לנושאים לפי הסדר ההיררכי בו אני עובד

1. סקירה ראשונית על האתר ובדיקת התכנות לעבודה.

עם הגעת הליד (הלקוח הפוטנציאלי) יש צורך לבצע סקירה באתר כדי לבדוק עם בכלל אתם יכולים לעזור לו. לצורך העניין – אני יודע להתחייב לתוצאות בקידום רק של אתרי וורדפרס וWix כי אני שולט בממשק הניהול שלהם. לצערי, אני לא יודע לעבוד עם מג'נטו ושופיפיי למשל, כך שאני לא יכול לתת שירות ללקוחות שיש להם אתרים שמבוססים על האפליקציות האלו. אין מה לדבר בכלל על קוד סגור. כמו כן, אני בודק ברמה העקרונית מה צריך לעשות באתר וזה מאוד פשוט; אם האתר נראה רע, אני יודע שאני אצטרך בשלב הצעת המחיר גם להכניס סעיף של שיפור נראות האתר (אי אפשר לקדם אתר שנראה רע… אסביר את זה בהמשך). בנוסף, אני בודק אילו מערכות כבר יש על האתר. כל זה במטרה להבין מה סדר הגודל של העבודה. מה שאני בודק הוא:

  • מה מהירות הטעינה של האתר. במידה והיא בעייתית, הייתי מתמחר גם עבודת שיפור ביצועי מהירות אתר בנפרד (אני אישית לא ספץ בשיפור זמני טעינה, ולכן הייתי מפנה את זה למומחה אבל מכניס את זה בתוך הצעת המחיר כדי לא לבלבל את הלקוח). במידה וגם אתם לא ואתם רוצים ללמוד את זה באופן מקצועי (זו יכולה בכיף להיות התמחות לכל דבר ועניין), אני ממליץ על הקורס לשיפור ביצועי מהירות של שי תודר – מומחה בשיפור זמני טעינה של אתרים. להלן קישור לקורס שלו:

קורס מהירות אתר

 
  • האם האתר מחובר למערכות אנליזה כמו גוגל אנליטיקס, סרצ' קונסול וגוגל תג מנג'ר או שאני צריך לפתוח לו ולהגדיר את כל החשבונות.
  • האם יש לו מעקב אחרי אירועים או שצריך לבצע את זה.
  • האם באתר יש היררכיה נורמלית.

2. תיאום ציפיות, הצעת מחיר וחוזה עבודה.

השלב הבא הוא למעשה בכלל להסכים על התקשרות ועבודה משותפת. יש צורך לעגן הכל בהצעת מחיר וחוזה עבודה. את הצעת המחיר תוכלו לבנות בעצמכם לפי שיקולכם, אך את החוזה (שזה מסמך משפטי) מומלץ לבנות עם עו"ד שכן הוא ידע להגן עליכם מפני ניצול מצד אחד, ותביעות בשל רשלנות שעלולה לקרות מצד שני. כמו כן, מאוד חשוב בשלב הראשוני לבצע תיאום ציפיות ולהתחיל לעבוד ביחד רק כאשר הלקוח מודע לתהליך הקידום האורגני, לרבות העניין שלוקח הרבה זמן להגיע לתוצאות טובות ברמה האורגנית ושככל הנראה הוא יצטרף לשלם כסף לא רק על עבודת המקדם, אלא גם על תוספים פרימיום לשיפור האתר, אולי עיצוב מחדש במידה והאתר לא מזמין (שזה קריטי לקידום אורגני) ועוד.

3. הרשאות

במידה והתקדם והכל טוב, בשלב הבא עליכם לקבל הרשאות ניהול למערכות שתשתמשו בהם: הרשאת ניהול לאתר, לחשבון גוגל אנליטיקס, לחשבון גוגל תג מנג'ר, גוגל לעסק שלי ולחשבון גוגל סרצ' קונסול. במידה ואיך ללקוח את החשבונות הבאים, אתם צריכים לפתוח להם אותם ואז להעניק ללקוח הרשאות ניהול בעצמו. לא מקובל לא לתת ללקוח הרשאות ניהול לנכסים אלו. עכשיו גם צריך להגדיר יעדים למדידה (באנליטיקס) במידה והם טרם הוגדרו.

4. נראות האתר

עוד לפני שאני בכלל מבצע עבודת אופטימיזציה, אני בוחן את נראות האתר ברמה הויזואלית. הסיבה – גם אם תקדמו את האתר למקומות הראשוניים בגוגל, אם האתר נראה כמו הצרות שלנו, הוא לא יביא להמרות. אנשים לא סומכים על אתרים שנראים חשודים / מיושנים. זה מוזיל מאוד ואין טעם לקדם אתר שאתם באופן אישי לא הייתם רוצים ליצור קשר עם הבעלים שלו כדי לקבל שירות. בשלב הזה יש לערך במידת הצורך מפתח ומעצב כדי לתקן נראות.

5. בניית גאנט

עכשיו כשכל ההכנה של התשתית לקידום מוכנה, עליכם לבנות לוח גאנט כדי לתכנן את העבודה שלכם. לא עושים "זבנג וגמרנו"! זה ידפוק לכם את הSEO… קידום אתרים הוא קידום איטי מהיסוד שלו, ולא מתוך בטלנות אלא מתוך יישור קו מול הדרישות של גוגל. גוגל לא תקבל בברכה עבודה מואצת ואף תתדרדר את הקידום שלכם. הגאנט צריך להכיל 3 סעיפים: SEO טכני, מאמרים, ו-SEO off page (קישורים נכנסים). נא לעשות זאת בהדרגתיות.

6. מחקר מילות מפתח

כשיש גאנט ומוכנים להתחיל לעבוד – צריך לבצע מחקר מילות מפתח כדי לראות מה כדאי לקדם. אם תתחילו לקדם ביטויים מתוך תחושת בטן, זה יכול להסתיים בקידום מאוד מוצלח של ביטוי שבכלל לא מקדמים, אז חבל… תהיו מקצועיים ותבצעו מחקר מילות מפתח כדי לדעת איך לרכז את המאמץ שלכם. אני ממליץ להתחיל תמיד עם 10 ביטויים, ואני תמיד אעדיף את הזנב הקצר, המאתגר יותר, ששווה כמובן יותר ללקוח. אין לי סבלנות לזנב ארוך.

7. עבודה שוטפת

אופטימיזצייה טכנית לפי הגאנט, עבודה של חיבור מאמרים לפי הגאנט ועבודה של הכנסת קישורים לפי הגאנט. האופטימיזציה הטכנית כוללת בין היתר:

  • יציקת תוכן טוב, מעניין, יעיל ועשיר לעמודים שאנחנו רוצים לקדם.
  • אופטימיזציה לכותרת ותיאור העמודים המדוברים
  • אופטימזציה לתמונות (כיווץ + טקסט אלטרנטיבי)
  • אופטימיזציה לכותרות ופסקאות העמודים
  • אופטימיזציה לוידאו בעמודים
  • אופטימיזציה לכתובת ה-URL
  • אופטימזציה ל-CTA
  • אופטימיזציה של סכמות
  • אופטימיזציה של קישורים פנימיים

העבודה של חיבור המאמרים כוללת:

חיבור מאמר 1 בשבוע, שליחת קישורים פנימיים ממנו לעמודי התוכן שאתם שואפים לקדם ושיתוף שלו בניוזלטר / עמוד פייסבוק של הלקוח.

העבודה של הכנסת הקישורים כוללת:

שליחה של קישור 1 בשבוע מאתרי תוכן איכותיים מאותה הנישה. כדי לדעת איך להשיג קישורים נכנסים, אתם מוזמנים לקרוא עוד כאן:

קניית קישורים SEO

נשמח לקבל מכם ביקורת!

אם התוכן תרם לכם ערך ותרצו לעזור לנו לקדם ולהפיץ אותו, אנחנו יותר נשמח מאוד(!) אם תעניקו ביקורת חיובית על האתר. איך אפשר לעשות את זה? הקליקו על כפתור הזהב להענקת ביקורת בגוגל:

רוצים לשתף את התוכן עם חברים שלכם? אפשר לעשות זאת בקלות מכאן >>

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב linkedin

מוזמנים להוסיף את דעכתם למאמר לטובת דיון מעשיר;

תוכן עניינים

אודות המכללה לשיווק דיגיטלי;

המכללה לשיווק דיגיטלי מעניקה הכשרות מקצועיות בתחום השיווק הדיגיטלי בשיטה של לימודים מקוונים. ההכשרות שלנו כוללות לימודי בניית אתרים, קידום אתרים, פרסום בפייסבוק, עיצוב גרפי ועוד.

אהבתם את התוכן? אז בטוח שתאהבו גם את אלו;

ניהול מוניטין

מה זה ניהול מוניטין ולמי הוא חשוב?

מחבר: לירון קטלן לירון קטלן הינו יזם דיגיטלי ישראלי בעל ניסיון רב של מעל ל-15 שנים בעולמות הפרסום והשיווק הדיגיטליים. הבעלים של חברת "ניהול מוניטין"

דף נחיתה

חוליאן טרומפר המכללה לשיווק דיגיטלי איך ליצור דף נחיתה שבאמת יהפכו את הגולשים ללקוחות? במדריך הבא אציג את נקודת המבט ממנה אני מסתכל על הצורך

הכנת תשתית לשיווק

הכנת תשתית לשיווק

חוליאן טרומפר המכללה לשיווק דיגיטלי מה זו הכנת תשתית לשיווק, למה היא חשובה ומתי עושים אותה? הכנת תשתית לשיווק היא בנייה נכונה של משפך שיווקי הכוללת

מקלדת אימוג'י

מקלדת אימוג'י

חוליאן טרומפר המכללה לשיווק דיגיטלי מקלדת אימוג'י למחשב – הוסיפו סמלים מושכים למודעות שלכם השתמשו במקדלת אימוג'י כדי להוסיף צבע וחיים למודעות גוגל או פייסבוק

תיק עבודות בשיווק דיגיטלי

דוגמה לתיק עבודות בשיווק דיגיטלי

חוליאן טרומפר המכללה לשיווק דיגיטלי תיק עבודות בשיווק הדיגיטלי נחוץ למי שמחפש עבודה בתחום והוא בתחילת דרכו. סוכנויות דיגיטל ישמחו לקלוט עובדים בעלי רקע וניסיון

שיווק דיגיטלי

אסטרטגיה לשיווק דיגיטלי

להלן שלבים אשר מציגים את סדר הפעולות שיש לנקוט כדי להצליח לקדם עסק / גוף / ארגון דרך שיווק דיגיטלי. עמידה בשלבים אלו תשפר משמעותית את הסיכויים שלכם לעמוד ביעדים הדיגיטליים שלכם.

המלצות נוספות עבורך:

אוהבים מאוד שיווק דיגיטלי אבל מעניין אתכם לחקור נישות נוספים בנושא פרסום באינטרנט? ראו כאן קטגוריות נוספות בתחום:

תודה שהצטרפת לרשימת הדיוור!

אם אהבת את התוכן, אני אשמח לקבל ממך פרגון על ידי מתן ביקורת חיובית שתסייע לי לשפר את חשיפת האתר בפני גולשים נוספים. זה יועיל לי מאוד 🙏

אנחנו מקווים שיש לכם סבלנות, כי כשהקורס יהיה מוכן...

הקורס לעיצוב גרפי בתהליך הפקה ויהיה פתוח להרשמה בהמשך

תרצו להיות הראשונים שיקבלו עדכון ברגע שזה יקרה?

השאירו את הפרטים שלכם בטופס הבא ואנו נדאג לעדכן אתכם מיד כשהקורס יהיה זמין להרשמה!

עקב המצב הכלכלי הקשה שנכפה על החברה הישראלית כולה, ההרשמות לכל הקורסים יוענקו במחיר מסובסד כל עוד המשבר נמשך.
למידע נוסף יש ליצור קשר באתר.

summer

אני מחכה לשיחה מכם :)

התחל שיחה בוואטסאפ
צריכים עזרה?
היי מה שלומך?
כאן חוליאן... איך אפשר לעזור לך?