יש הסכמה שהעניין של זמני טעינת האתר משפיעה על הקידום האורגני (זמני טעינה מהירים = שיפור בחוויית המשתמש = שיפור דירוגים) אבל ההבדל בין זמני הטעינה לדברים אחרים שצריך לעשות כדי לקדם את האתר, הוא שיש המון כלים לבחינת מהירות אתר.
זו בעיה, כי זה עלול ליצור אובססיה בקרב מקדמי אתרים / בעלי אתרים. אין ספק שהנושא של זמני הטעינה חשוב – אבל עד כמה הוא חשוב? בערך כמו כל דבר שקשור לעבודה On-page באתר – כותרות ותיאורים, היררכיה, קישורים וכו’.
אתר שמציג את תוצאות החיפוש בגוגל לצד זמני הטעינה שלהם:
https://tools.sandboxweb.io/site-speed-comparison-tool
ושימו לב לדוגמה הבאה:
אני מנהל קורס לבניית אתרים, וקידמתי אורגנית את הביטוי הזה כדי למשוך לקוחות פוטנציאלים. התוצאה שלי (“קורס בניית אתרים”) מדורגת נכון להיום במקום הראשון, אבל הכלי מציג שהדף שלי איטי *בהרבה* מהמתחרים במקומות האחרים. אז מה זה בעצם מוכיח?
זמני טעינה זה חשוב, אבל בגלל ריבוי הכלים לבחינה של זמני טעינה, הרבה אנשים מאבדים פרופורציות ומרכזים מאמץ כמעט רק בזה, כשבפועל יש עשרות פרמטרים שמומלץ להתייחס לכמה שיותר מהם.
למי שבכל זאת לא השתכנע שזה לא הכל בחיים, יכול להתמקצע בקורס שיפור זמני טעינת אתרים