התקבלתם לעבודה חדשה כמנהלי אתר מותג? מזל טוב! עכשיו נשאלת השאלה… מה בדיוק מצפים שתעשו בג’וב החדש? במאמר הזה נעשה סדר ונגדיר את התפקיד של “מנהל אתר מותג”.
אז מה עושים מנהלי אתרי מותג?
כמנהל אתר מותג, רוב משימתכם תתרכז בעדכונים שונים באתר, עריכה והזנת תכנים. דעו שאין שום צורך לחשוש מגרימה לנזק כלשהו בשל העדכונים שתעשו לתוספי המערכת וגרסאת האתר כל עוד לאתר גיבוי. במידה והאתר שלכם יושב על שרת שמספק גיבויים אוטומטיים ברמתו – תוכלו לבצע שינויים בראש שקט.
רוב הגרסאות החדשות של וורדפרס ושל תוספי המערכת נוצרים כדי לשפר את רמת אבטחתן. גרסה לא מעודכנת של תוספים או של מערכת וורדפרס יכולה להיות כזו שהאקרים כבר למדו לפרוץ. ואף על כן, לא כדאי לכם למהר כאשר גרסה חדשה עולה לאוויר. לרוב – בגרסאות של תוספים ועדכוני וורדפרס יש באגים שמתגלים רק לאחר שחרור הגרסאות החדשות לאוויר.

שחזור גרסה מקובץ גיבוי הוא מיידי, כך שגם אם חס וחלילה עבודת תחזוקה שתתבצע לא כמו שצריך וייגרם לנזק כלשהו לאתר, עצם זה שיש גיבוי מעניק לכם “גב” – ולמעשה קובע עובדה: במקרה של בעיה, יש דרך חזרה.

ההמלצה:
כאשר יש עדכון משמעותי של גרסה – קחו את הזמן. תנו לקולגות שלכם לעשות זאת ולעדכן מהשטח. ברגע שתראו כי השטח רגוע – בצעו את העדכונים. חבל שיקרה לכם משהו כזה:
כיצד להזין תכנים חדשים ולערוך ישנים באתר וורדפרס
ניתן להזין תכנים חדשים בשני מקומות:
- עמודים: שם בדרך כלל נפרסם תכנים שאין בהם שינויים תכופים ואין שום צורך או חשיבות בהיררכיה. כמו למשל: עמוד אודות, צור קשר, דרכי הגעה וכו’.
- פוסטים: שם נפרסם תכנים שיש להם משמעות היררכית. פוסטים (להבדיל מעמודים רגילים) ניתן לקטלג לפי קטגוריה וליצור מבנה היררכיה לאתר. למשל:
שם הקטגוריה: פרסום בפייסבוק
פוסטים בנושא:
- סוגי הקמפיינים בפייסבוק
- למה המחירים לקליק בפייסבוק עולים משנה לשנה?
- כמה עולה לפרסם בפייסבוק?
- איך יוצרים קטלוג בפייסבוק
- אסטרטגיית פרסום בפייסבוק
המשמעות של בניית תכנים בצורה היררכית היא עצומה בכל הקשור ליעילות ה-SEO של האתר! כשיש מבנה ברור, לגוגל קל הרבה יותר להבין מה תוכן האתר, לסרוק אותו ולקדם אותו ביעילות ברמה האורגנית.
*אין קשר בין פוסטים בוורדפרס לקונוטציה שזה מזכיר לנו בפייסבוק. הכוונה היא לפרסום תוכן חדש.
*למעבר לקורס בניית אתרים לחצו כאן
לאחר יצירת תוכן חדש - כיצד הוא מופיע באתר?
במידה והאתר שלכם מכיל וידג’ט “בלוג” – הפוסטים החדשים יופיע לפי הסדר שמפתח האתר בחר להציג.
בלוג מציג תכנים בדרך כלל לפי קטגוריות (וכך גם מומלץ) אך ניתן להגדיר תצוגה לפי קטגוריות, שם המחבר, תאריך עליית הפוסט ועוד. במידה ואין בלוג באתר ואתם רוצים להציג את התכנים, יש צורך להוסיף אותם לתפריט. מכיוון שיצרנו קטגוריה, הכי נכון מבחינת הקידום האורגני בגוגל להכניס את הקטגוריה הזו לתפריט.
שיטה לייעול העלאת תכנים לאתרי וורדפרס
לכתוב באזור התוכן של וורדפרס זה לא נוח. זה אחרי הכל לא כתבן שאנחנו רגילים לעשות בו שימוש ביום-יום. לכן מומלץ לעלות את התכנים דרך קובץ וורד. פשוט צרו את הפוסט איך שאתם רוצים (כולל הסגנון שלו) ותוכלו להעתיק ולהדביק את התוכן כפי שעיצבתם אותו בקובץ הוורד ישירות לוורדפרס.
שימו לב לטריק מטריף – תוכלו ברמת הכתבן של וורד להגדיר כבר שם את משקל הכותרת (H1; H2 ; H3…) ולחסוך המון זמן וכאב ראשון בעת אופטימיזציית האתר וה-SEO: