המכללה לשיווק דיגיטלי

דף נחיתה

איך ליצור דף נחיתה שבאמת יהפכו את הגולשים ללקוחות?

במדריך הבא אציג את נקודת המבט ממנה אני מסתכל על הצורך בדף נחיתה, היתרונות והחסרונות בדפי נחיתה, אסביר מה ההבדל בין דף נחיתה לבין אתר אינטרנט רגיל, איך אפשר לבנות דפי נחיתה, כמה עולה לבנות דף נחיתה, איך מומלץ לבנות דף נחיתה, מה דף נחיתה צריך להכיל, אפיון דף נחיתה, עיצוב דף נחיתה ולמה צריך לשים לב כשבונים דף נחיתה.

experience design

אז לפני שנתחיל... מה זה בכלל דף נחיתה?

דף נחיתה (מכונה גם ‘עמוד נחיתה’) הוא עמוד באתר אינטרנט שאליו מכוונת תנועת גולשים (העמוד שבו הגולש “נוחת”). התנועה לדף הנחיתה יכולה להגיע באופן אורגני או באמצעות קמפיינים (בדרך כלל קמפיינים בפייסבוק וגוגל). דף הנחיתה יכול להיות כל עמוד באתר, אבל כשמתייחסים למונח “דף נחיתה” בשפה היומיומית (לרעיון השיווקי שלו), מתכוונים לעמוד מבודד מהאתר (הוא מבודד אבל עדיין חלק ממנו) שלרוב יכיל רק את חלק התוכן (Body) בעוד שהוא לא יציג את החלקים Header (ראש האתר) ו-Footer (תחתית האתר).
בשרטוט הזה תוכלו לראות דוגמה ל-Header, ה-Footer וה-Body באתר זה.

למה צריך דפי נחיתה?

הרעיון ליצור ולבודד דפי נחיתה מיתר עמודי האתר הוא פרי יצירם של אנשי שיווק דיגיטלי. דף נחיתה שלא מכיל Header & Footer מתנגש עם הסדר ההיררכי הנכון לבניית אתר אינטרנט. אז למה בכל זאת אנשי השיווק ביקשו להפריד אותם מהאתר? האסטרטגיה היא להכווין משתמשים (תנועה) אל דף בודד שלא יציג שום דבר חוץ מהמסר השיווקי שאנשי השיווק מנסים להגשים (המטרה של הקמפיין). המטרה בדרך כלל היא השארת פרטי יצירת קשר (מילוי טופס לידים).

מה היתרון של דף נחיתה?

בגלל שלדף נחיתה אין Header ו-Footer (שלרוב מכילים תכנים כמו תפריט ניווט ומפת אתר) לגולשים קשה יותר לזלוג החוצה ולחרוג מהמשפך השיווקי שהם מוכוונים אליו. לו היו תפריט ניווט ומפת אתר, הגולשים היו עלולים “להתפתות” להקליק על אלמנט אחר בדף, וככה לסטות מהנתיב שאנשי השיווק סללו להם עד להגשמת היעד. הכוונה לעמוד רגיל באתר היית מציבה יותר גירויים שיכולים לשבור את הרצף של המשפך השיווקי.

מה החיסרון של דף נחיתה?

אני אישית מאמין שאם גולש כלשהו מבקש לדלות מידע נוסף על העסק (כמו למשל על ידי הקלקה על עמוד ‘אודות’ בתפריט), אז למה למנוע ממנו את זה? במקרים מסוימים, התוכן שיוצג לגולש במשפך השיווקי בעמוד הנחיתה לא יהיה מספק אבל לגולש כן תהיה כוונה לצרוך את השירות. במקרה כזה, סביר להניח שהוא ירצה “לחטט” מעט באתר שהוא הגיע אליו (בעיקר במידה ומדובר בביקור ראשון). על כן, אני לא רואה סיבה למנוע מהגולשים לדלות מידע אודות טיב השירות והעסק ממקורות נוספים שהם לא רק דף הנחיתה.

במה שונה דף נחיתה מאתר אינטרנט רגיל?

בעוד שאתר אינטרנט מכיל מקבץ דפים המאוגדים יחד תחת תפריט הניווט, דף נחיתה מכיל בדרך כלל עמוד בודד (במקרים אחרים – דף הנחיתה יכיל דף בודד, אבל כחלק מהמשפך השיווקי – בתום המרה מוצלחת הגולשים יעברו לדף נחיתה אחר בעל מטרה שיווקית חדשה). עם זאת, בדומה לאתר אינטרנט – גם דף נחיתה צריך להכיל כתובת דומיין ואחסון. הבדל נוסף הוא המטרה – אתר אינטרנט הוא נכס שבראיה אסטרטגית ינסה להגשים מטרות ארוכות טווח, ולכן בין היתר יושקע מאמץ בקידום האורגני שלו, בעוד שדף נחיתה צריך להגשים מטרות קצרות טווח ולכן לרוב יושקע מאמץ רק דרך אפיקי קידום ממומנים (קמפיינים בגוגל פייסבוק).

איך בונים דף נחיתה?

ניתן ליצור דף נחיתה כחלק מאתר קיים (יצירת עמוד חדש שישמש כדף הנחיתה ואם רוצים, אפשר גם להסיר לו את ה-Header וה-Footer בהגדרות העמוד בלי בעיה) או לבנות דף נחיתה ממש מאפס. אפשר לבנות דף נחיתה דרך כל פלטפורמה לבניית אתרים (אפליקציה או תכנות) וגם דרך מערכות ייעודיות לדפי נחיתה (כמו למשל רב מסר ואקטיב טרייל). כמו כן, ישנן חברות שיווק שישמחו לבנות לכם דף נחיתה בתמורה לניהול הקידום שלו (הרווח שלהם יהיה בעסקה אחרת שהם יסגרו איתכם על הקידום שלו).

כמה עולה לבנות דף נחיתה?

יש כמה שיטות לתמחר דפי נחיתה. תוכלו ליצור דפי נחיתה בעצמכם דרך מערכות דיוור כפי שציינתי מקודם – ללא עלות. עם זאת, תצטרכו ריטיינר חודשי עבור הדיוור (גם אם לא תדוורו). בויקס למשל (פלטפורמה פופולרית לבניית אתרים פשוטים), תוכלו לבנות דף נחיתה בחינם לגמרי, אבל הוא יכיל דומיין ממותג של ויקס ולא אישי שלכם, פרסומות ויקס ולא תוכלו לחבר אליו מערכות צד ג’ שתכף נדבר עליהן. אם תרצו להסיר את המגבלות האלו תצטרו לשלם מחיר חודשי קבוע (בין 8 ל-12 דולר בחודש). במידה ותרצו ליצור דף נחיתה שיהיה בבעלותכם הבלעדית, תוכלו לבנות אותו במערכות קוד פתוח כמו WordPress ולנהל את הנכס בעצמכם. במקרה כזה תצטרכו לשלם על אחסון (בסביבות 300 ₪ בשנה) ודומיין פרטי (בסביבות 70 ₪ בשנה). אם תרצו שחברה שמתעסקת בתחום תבנה לכם את העמוד, היא תגבה בסיבות 1,500 ₪ על הפיתוח.

איך מומלץ לבנות דפי נחיתה?

אני באופן אישי ממליץ לעבוד עם וורדפרס שכן היכולת הפונקציונלית שלה הרבה יותר מתקדמים מיתר הדוגמאות שהצעתי – הן ברמת העיצוב והן ברמת השיווק. לדוגמה: במידה ותחברו לבנות את דף הנחיתה שלכם בוורדפרס, תוכלו ליצור תכנים דינמיים אשר מתאימים את עצמם לחיפוש הגולשים וכך ליצור התאמה מלאה בין החיפוש בגוגל לבין התוכן שיוצג בעמוד. למעשה, באמצעות דף נחיתה אחד תוכלו להציג אין ספור מסרים שכולם כמובן יוצגו באופן דינמי על פי החיפוש של הגולשים בגוגל. זו רק דוגמה אחת לפיצ’רים מאוד מתקדמים שניתן ליישם דרך וורדפרס וזו רק ההתחלה.

נגן וידאו

מה דף נחיתה צריך להכיל?

כשאני רואה דפי נחיתה שמכילים מעט טקסט, תמונה יפה וישר דוחפים לגולשים טופס יצירת קשר אני תמיד נחרד. כאילו, למה לעשות את זה? כמה זה בכלל ממיר, ואם כן, כמה זמן אתם מבזבזים על לחזור טלפונית ללידים לא איכותיים שמגיעים ללא כל טיפת מידע על המוצר שאתם רוצים למכור לו? אל תעשו את זה. אני נחשף לעמוד דפי נחיתה שמאופיינים לפי הסגנון שתיארתי עכשיו וזה פשוט לא נכון שיווקית. אתם צריכים לאפיין את דף הנחיתה שלכם כך שיכיל משפך שיווקי נעים לגולשים וכזה שיספק לו מידע רלוונטי ועשיר לפני שהוא יפנה אליכם – הכל במטרה להקל עליכם בשלב המכירה. אז להלן התוכן שאני ממליץ שדף הנחיתה שלכם צריך להכיל:

אפיון דף נחיתה

אני לא מתייחס כרגע לעיצוב (העיצוב צריך להראות מעולה אבל זה לא הפאנצ’ עכשיו – נדבר על זה עוד מעט). אני אתייחס עכשיו לתוכן עצמו שצריך להכיל דף הנחיתה. להלן צ’אק ליסט שמסודר לפי ההיררכיה שאני משתמש בה לבניית דפי נחיתה:

1. מי אני?

 

בשלב הראשון אתם צריכים להציג למשתמשים שפוקדים את דף הנחיתה מי אתם. רשמו בכותרת הראשית את שם החברה + לוגו כדי שיהיה ברור לגולשים להן הם הגיעו. לדוגמה: אני ארשום את שם החברה: המכללה לשיווק דיגיטלי

2. מה אני עושה?

 

בפסקה הראשונה שתופיעה מיד לאחר שם החברה – כתבו מה השירות שאתם מספקים. לדוגמה: אני ארשום: בניית דפי נחיתה לעסקים.

3. מה היתרונות בשירות / מוצר שלי?

 

השלב הבא הוא להסביר לגולשים במרוכז מה היתרונות במוצר שלי ולמעשה אתן את הסיבה לכל מי שמבקר באתר ליצור אתכם קשר ולהתחיל לקבל ממני שירות. לדוגמה: אני ארשום כמה בשירות שאני מספק:
– דפי נחיתה בעיצוב מתקדם ורספונסיבי
– דפי נחיתה מותאמים לשיווק
– יכולת שכפול ועריכת דפים
– מערכת לקליטה וריכוז פניות
– דיוור אוטומטי לאחר פנייה
– חיבור מעקב גוגל אנליטיקס
– חיבור פייסבוק פיקסל

4. הוכחה


אחרי שהגולש מבין מה אתם רוצים ממנו ולמה כדאי לו לעשות את זה, מומלץ להציג לו כמה הוכחות לכך שיוכלו לספק את ההוכחה לטיב השירות שלכם. אפשר להציג תיק עבודות או להציג הוכחה חברתית (ציטוטים של לקוחות מרוצים).

5. פרטים יבשים

 

אחרי שהלקוח ראה שאתם מי אתם והאם אתם רלוונטים אליו, תתנו לו “מידע יבש” על המוצר. כאן אני ממליץ לענות על שאלות שבדרך כלל שואלים כמו מחיר למשל. לדוגמה: אני ארשום בפרטים היבשים את המידע הבא:
דפי הנחיתה מפותחים במערכת WordPress
השירות כולל דומיין אישי ואחסון לשנה
דפי הנחיתה מעוצבים בהתאם לקהל היעד והמטרות השיווקיות
דפי הנחיתה עוברית אופטימיזציה לשיפור זמני טעינה
מחיר עבור פיתוח דף נחיתה: החל מ-1,500 ₪ + מע”מ.

6. קריאה לפעולה

 

זה הכל, לאחר שהגולש יעבור את התוכן הזה (שהוא לא ארוך יותר מדי) הוא יהיה מספיק בשל כדי להמיר. בשלב האחרון אנחנו לא נותנים לגולש להישאר אדיש וקוראים לו להפעול. לדוגמה: במקרה שלי אני אומר לו ליצור קשר דרך טופס יצירת קשר, שליחת מייל, שיחת WhatsApp או שיחת טלפון; “מעוניינים להתחיל לעבוד או לקבל מידע נוסף? אתם מוזמנים ליצור איתי קשר דרך הטלפון, WhatsApp, מייל או טופס יצירת קשר…”

עיצוב דף נחיתה

אפשר ליצור עיצוב מותאם אישית עבור דף הנחיתה. העיצוב מופק על ידי מעצב גרפי בתיאום עם הלקוח. זה מייקר את התהליך שכן יש צורך להקצות שעות עבודה עבור שרטוט האתר + היישום שלו בפועל. דרך נוספת שהיא הרבה יותר פשוטה, זולה וגם מומלצת היא לבסס את העיצוב על תבנית קיימת (Template). כשפונים אלי, בדרך כלל רוצים ליצור עיצוב מותאם אישית ואין לי בעיה עם זה. עם זאת אני רוצה שתיקחו בחשבון שאין שום דבר רע בלבסס דף נחיתה על תבנית שכן הכל גמיש – אפשר לשנות את הצבעים, להחליף את התכנים ולשחק עם המבנה שלה. במקרה של בניית דף נחיתה או אתר חדש, אני תמיד אמליץ להקל על כל הצדדים ולהתניע את התהליך על בסיס תבנית שגם ככה עוצבה על ידי מעצבים גרפיים מקצועיים ולא צריך לנחש איך יראה דף הנחיתה.

למה צריך לשים לב כשבונים דף נחיתה?

  1. קוד מעקב: אם דף הנחיתה נבנה ללא Header וללא Footer, עלולים להיות לכם בעיות עם המעקב, שכן התגים שעוקבים אחרי הדפים לרוב מוטמעים ב-Header (זה אומר שאם אין Header אז גם אין השפעה של הקוד). יש לשים לב לאם אתם יוצרים דף נחיתה ללא Header – יש לברר שאכן מוטמע בו קוד מעקב כמו שצריך.
  2. נראות בעת שיתוף דף הנחיתה בפייסבוק וב-WhatsApp: יש נטייה לשכוח שהלקוח כנראה ירצה לשתף את דף הנחיתה שלו באופן אורגני גם בפייסבוק וה- WhatsAppהפרטיים שלו, ולכן צריך לבדוק שמגדירים טקסט + תמונת שיתוף מראש כדי שתוכן לא רלוונטי ימשך באופן אוטומטי ויוצג באופן מביך בעת השיתופים.
  3. SSL: דפי נחיתה צריכים להכיל דומיין אישיים – דאגו שהם מגיעים עם פורטל Https כי אחרת הדפדפן עלול להזהיר את המשתמשים מקישור חשוד – מה שכמובן יפגע קשות ביחסי הנטישה של דף הנחיתה שלכם.

רוצים לבנות דפי נחיתה או ללמוד כיצד לבנות אותם בעצמכם?

במידה ואתם צריכים לבנות דפי נחיתה ולנהל קמפיין עבור העסק שלכם, אז אתם מוזמנים לפנות אלינו – נשמח לספק את השירות הזה. במידה ואתם מעוניינים ללמוד כיצד לעשות זאת לבד, אתם מוזמנים לבחון את ההכשרה שאנחנו מציעים: קורס בניית אתרים (לומדים שם הרבה יותר מלבנות דפי נחיתה אבל זה חלק מהתוכן).

דף נחיתה
5/5
נשמח לקבל מכם ביקורת!

אם התוכן תרם לכם ערך ותרצו לעזור לנו לקדם ולהפיץ אותו, אנחנו יותר נשמח מאוד(!) אם תעניקו ביקורת חיובית על האתר. איך אפשר לעשות את זה? הקליקו על כפתור הזהב להענקת ביקורת בגוגל:

5/5

רוצים לשתף את התוכן עם חברים שלכם? אפשר לעשות זאת בקלות מכאן >>

מוזמנים להוסיף את דעתכם למאמר לטובת דיון מעשיר;

תוכן עניינים

אודות המכללה לשיווק דיגיטלי;

המכללה לשיווק דיגיטלי מעניקה הכשרות מקצועיות בתחום השיווק הדיגיטלי בשיטה של לימודים מקוונים. ההכשרות שלנו כוללות לימודי בניית אתרים, קידום אתרים, פרסום בפייסבוק, עיצוב גרפי ועוד.

אהבתם את התוכן? אז בטוח שתאהבו גם את אלו;

איך לשפר יחס המרה באתר

איך לשפר יחס המרה באתר?

יחס המרה של האתר (מכל אפיקי התנועה הדיגיטלית) הוא מדד מאוד משמעותי שאפשר לבחון אותו בגוגל אנלטיקס. הוא מציין את מספר המשתמשים שביצעו כניסה לאתר

מה זה שיווק דיגיטלי?

שיווק דיגיטלי הוא שימוש במכלול האפשרויות ומגוון הפלטפורמות העומדות לרשותנו ברשת האינטרנט במטרה לפרסם ולקדם תוכן שבסופו של דבר יעניק לנו / ללקוחותינו ערך. ההצלחה

ניהול מוניטין

מה זה ניהול מוניטין ולמי הוא חשוב?

מחבר: לירון קטלן לירון קטלן הינו יזם דיגיטלי ישראלי בעל ניסיון רב של מעל ל-15 שנים בעולמות הפרסום והשיווק הדיגיטליים. הבעלים של חברת “ניהול מוניטין”

הכנת תשתית לשיווק

הכנת תשתית לשיווק

מה זו הכנת תשתית לשיווק, למה היא חשובה ומתי עושים אותה? הכנת תשתית לשיווק היא בנייה נכונה של משפך שיווקי הכוללת סגירה מראש של כל אירועי

מקלדת אימוג'י

מקלדת אימוג’י

מקלדת אימוג’י למחשב – הוסיפו סמלים מושכים למודעות שלכם השתמשו במקדלת אימוג’י כדי להוסיף צבע וחיים למודעות גוגל או פייסבוק שלכם. אימוג’י ממגנט את העיניים,

תיק עבודות בשיווק דיגיטלי

דוגמה לתיק עבודות בשיווק דיגיטלי

תיק עבודות בשיווק הדיגיטלי נחוץ למי שמחפש עבודה בתחום והוא בתחילת דרכו. סוכנויות דיגיטל ישמחו לקלוט עובדים בעלי רקע וניסיון מועט בתחום, אך סביר להניח

שיווק דיגיטלי

אסטרטגיה לשיווק דיגיטלי

להלן שלבים אשר מציגים את סדר הפעולות שיש לנקוט כדי להצליח לקדם עסק / גוף / ארגון דרך שיווק דיגיטלי. עמידה בשלבים אלו תשפר משמעותית את הסיכויים שלכם לעמוד ביעדים הדיגיטליים שלכם.

המלצות נוספות עבורך:

אוהבים מאוד שיווק דיגיטלי אבל מעניין אתכם לחקור נישות נוספים בנושא פרסום באינטרנט? ראו כאן קטגוריות נוספות בתחום:

תודה שהצטרפת לרשימת הדיוור!

אם אהבת את התוכן, אני אשמח לקבל ממך פרגון על ידי מתן ביקורת חיובית שתסייע לי לשפר את חשיפת האתר בפני גולשים נוספים. זה יועיל לי מאוד 🙏

קורס שיווק דיגיטלי

ההרשמה לקורס שיווק דיגיטלי מעניקה גישה משולבת להכשרות המתקדמות של:

מחיר הקורסים 8,000 ש"ח

מחיר הקורס המשולב: 6,500 ש”ח בלבד!

למידע נוסף והרשמה יש ליצור קישור בטלפון או בוואטסאפ:

קורס עיצוב גרפי

ההרשמה לקורס עיצוב גרפי מעניקה גישה משולבת להכשרות המתקדמות של:

עקב המצב הכלכלי הקשה שנכפה על החברה הישראלית כולה, ההרשמות לכל הקורסים יוענקו במחיר מסובסד כל עוד המשבר נמשך.
למידע נוסף יש ליצור קשר באתר.

התחל שיחה בוואטסאפ
צריכים עזרה?
היי מה שלומך?
כאן חוליאן... איך אפשר לעזור לך?