במהלך התקופה שאנחנו נותנים שירותי קידום אורגני לעסקים, יצרנו מספר פורמטים של הצעות מחיר, כשבכל פעם שדרגנו אותה בהתאם לידע שצברנו, הניסיון שהראה לנו איך באמת צריך לתמחר עבודת SEO וגם אילוצים שנאצלנו לקחת בחשבון לאור דברים שקורים בפועל תוך כדי עבודת קידום.
כיום אנחנו עובדים במודל של הצעת מחיר משולבת:
- הצעת מחיר לאופטימיזצייה טכנית
- הצעת מחיר לאופטימיזצייה שוטפת
הסיבה העיקרית לפיצול התמחור: יש מספר לא מבוטל של לקוחות שמאמינים כי אופטימיזציה טכנית היא כזו שבסופו של דבר מגיעה למיצוי, ואם זה אכן כך, אז למה צריך לשלם את אותו סכום ריטיינר בכל חודש, אם מתישהו גם ככה חברת הקידום תעשה רק SEO שוטף?
הנסיונות להסביר שאין באמת סוף לאופטימיזציה הטכנית, בשל כלים שנותנים לנו כל הזמן מידע חדש על האתר, כמו Screaming frog, Google Search Console וכו’ נופלים במקרים רבים על אוזניים ערלות… על כן – הפסקנו לנסות להסביר למה אין שחיקה בעבודת SEO ופשוט פיצלנו את הצעת המחיר ל-2 – טכני ושוטף.
פורמט הצעת מחיר לקידום אורגני (SEO) לדוגמה
להלן גוף המסמך כפי שאנו משחררים אותו ללקוחותינו. שימו לב – במידה ואתם מעוניינים לקבל מאיתנו שירותי SEO מתקדמים, נשמח להציע לכם את השירות דרך חברת האחות שלנו – Rankey 🙂 אפשר ליצור קשר גם דרכנו, זו אותה הבעלות. להלן:
קידום אתרים אורגני בגוגל – הצעת מחיר | Rankey קידום אתרים
לכבוד: ******************** (להלן; הלקוח)
אודות Rankey:
Rankey מספקת שירותי קידום אתרים אורגני לעסקים. שיטת הקידום שלנו משלבת יישום תהליכים טכניים העולים בקנה אחד עם הדרישות של גוגל, לצד יצירתיות והעצמת סמכותיות האתר על ידי הזכורים וקישורים בכל רחבי הרשת. מה שמייחד אותנו בהשוואה לקולגות שלנו בתחום הקידום הוא הנחישות, ההתמדה והרצון האמיתי בהצלחת הלקוח! SEO הוא תהליך איטי ויהיה אפשר ליהנות מהתוצאות שלנו רק כמה חודשים אחרי תחילת העבודה. על אף עובדה זו, הצוות שלנו נשאר תמיד רענן, חותר למצוינות, תקשורתי וביקורתי. אנו נשמח לקבל מכם את האחריות לקידום האתר בגוגל ולצמוח ביחד אתכם.
מה זה קידום אתרים אורגני?
קידום אתרים אורגני (באנגלית Search Engine Optimization – SEO) הוא מונח המתייחס לכלל המאמצים אשר נעשים כדי שמשתמשי גוגל (או מנוע חיפוש אחר) יבצעו חיפוש באינטרנט וימצאו את האתר שלך לפי המתחרים שלך בתוצאות הטבעיות (לא ה”מודעות”).
כמה קשה (או קל) לקדם אתרים אורגנית בגוגל?
הקושי בכיבוש המקום הראשון בגוגל משתנה בין ביטוי לביטוי בשל גודל התחרות. ביטוי מבוקש יותר יהיה תחרותי יותר, ולכן יהיה מורכב יותר לכבוש אותו. בכל מקרה, התהליך לביצוע המשימה הוא אותו תהליך, בין אם מדובר באתר של עסק ענק או עסק קטן. גוגל לא מתרשמת מכמה העסק גדול, אלא מכמה עבודת הקידום שלו נכונה.
איך מתבצע התהליך?
התהליך מחולק ל-3 שלבים:
שלב 1 | מחקר מילות מפתח | מחקר מילות המפתח בוחן אילו ביטויים כדאי לקדם מבחינת ערך חיפושים ומידת התחרות. בתום המחקר, נדע בעבור אילו ביטויים נרכז את מאמץ הקידום. |
שלב 2 | אופטימיזצייה טכנית | השלב הזה הוא המשך ישיר למחקר מילות המפתח ומטרתו ליישר קו מול הדרישות של גוגל לאינדוקס נכון של ביטויי המפתח שבחרנו לקדם. השלב הזה אולי נשמע מאוד טכני, אבל עבודה טובה שלו כרוחה ביצירתיות רבה. |
שלב 3 | אופטימיזציה שוטפת | זהו השלב האחרון, אך האין-סופי של עבודת .SEO האופטימיזציה השוטפת כוללת בעיקר יצירת תכנים חדשים באתר ועבודת SEO Off-site הכוללת חיזוק סמכותיות אתר באמצעות קישורים נכנסים. |
איך בונים הצעת מחיר עבור עבודת SEO?
עבודת SEO כוללת מספר אלמנטים ופעולות לביצוע:SEO טכני – שזה בעצם יישור קו מול הדרישות של גוגל על פי צ’אק ליסט שאנחנו בונים והשני זה Ongoing SEO שבמסגרתו יוצרים SEO באופן שוטף, בעיקר על ידי תכנים חדשים, קישורים נכנסים ומעקב דירוגים. על כן, יש לחלק את העבודה לשתיים עם שני הצעות מחיר: הצעת מחיר עבור אופטימיזציית SEO טכנית (שהמחיר שלה נקבע לאחר בדיקה של כמות העבודה הנדרשת באתר) והצעת מחיר עבור אופטימיזציית SEO שוטפת שאותה אפשר לתמחר לפי כמות הקישורים והמאמרים שהלקוח רוצה לקבל בכל חודש. להלן מפרט מלא של התוכניות:
הצעת מחיר עבור אופטימיזצייה טכנית לאתר *********************
שבוע | משימה | גישות נחוצות |
1-2 |
| Google Tag Manager Google Analytics |
3-4 | דו”ח אופטימיזציית מטאות עבור האתר | |
5-6 | דו”ח אופטימזיציית h+p | |
7 | כתיבת סכמות FAQ אישור תוכן FAQ כתיבת קוד FAQ הטמעת קוד FAQ באתר | Google Tag Manager |
8 | סריקת חוסרים וכפילויות של h1 + h2 + 404 + Broken links הגשת דו”ח כתובות h1 חסרות הגשת דו”ח כתובות h2 חסרות הגשת דו”ח עמודי שגיאת 404 הגשת דו”ח עמודים עם קישורים שבורים | |
9 | הגשת דו”ח הכחשת קישורים רעילים ל-Google Search Console | Google Search Console |
עלות חד פעמית: 10,000 ₪
*המחיר לא כולל מע”מ
*ניתן לחלק לתשלומים
* תשלום בתחילת העבודה
הצעת מחיר לחבילות אופטימיזציית Ongoing SEO:
חבילה 1:
משימה | כמות חודשית |
מאמרים חדשים הכוללים אופטימיזציה טכנית מלאה (1,000 מילים) | 3 |
קישורי SEO חדשים מאתרים סמכותיים. הקישורים ייצאו ממאמרי תוכן איכותיים אשר יעברו אופטימיזציה טכנית מלאה (1,000 מילים) | 3 |
מנהל לקוח | ∞ |
דו”ח דירוגים חודשי | 1 |
דו”ח עמודים לא בשימוש | 1 |
הגשת מסמך הכחשת קישורים רעילים לגוגל | 1 |
דו”ח קישורים שבורים חודשי | 1 |
עלות חודשית: 4,000 ש”ח | *המחיר לא כולל מע”מ |
חבילה 2:
משימה | כמות חודשית |
מאמרים חדשים הכוללים אופטימיזציה טכנית מלאה (1,000 מילים) | 4 |
קישורי SEO חדשים מאתרים סמכותיים. הקישורים ייצאו ממאמרי תוכן איכותיים אשר יעברו אופטימיזציה טכנית מלאה (1,000 מילים) | 4 |
מנהל לקוח | ∞ |
דו”ח דירוגים חודשי | 1 |
דו”ח עמודים לא בשימוש | 1 |
הגשת מסמך הכחשת קישורים רעילים לגוגל | 1 |
דו”ח קישורים שבורים חודשי | 1 |
עלות חודשית: 4,500 ש”ח | *המחיר לא כולל מע”מ |
הסכם התקשרות:
תנאי תשלום:
- על התשלום יש להוסיף מע”מ כחוק
- תשלום – בהעברה בנקאית / אשראי
- מועד תשלום – לפני תחילת עבודה
הערות:
התכנים השוטפים (מאמרים + קישורים) יסופקו בהתאם לחבילת הקידום הנבחרת ויצאו להפקה ראשונה רק לאחר התשלום הראשון
סיום יזום:
כתנאי לסיום התקשרות, על הדורש את סיום הפעילות המשותפת להודיע בכתב \ דוא”ל 30 ימים מראש
פרטי הלקוח (נא להקפיד על כתב ברור); |
| |
שם העסק |
| |
כתובת (עיר + רחוב + מס’) |
| |
ח.פ / ע.מ |
| |
איש קשר |
| |
טלפון |
| |
דוא”ל |
| |
כתובת אתר אינטרנט |
| |
אישור חבילת SEO טכני | כן | לא |
אישור חבילת SEO שוטף | חבילה 1 | חבילה 2 |