כמה אנשים גולשים כרגע באתר שלכם? איזה קמפיין מניב לכם את התוצאות הטובות ביותר? האם יש תוכן שהמשתמשים שונאים באתר שלכם? היכן רצף הגלישה נקטע והמשתמשים נוטשים את האתר? איך תוכלו לשפר את הביצועים שלו? גוגל אנליטיקס מאפשרת לכם לענות על השאלות האלו ולהסיק מסקנות חיוניות לביצוע האתר והקמפיינים.
מה זה גוגל אנליטיקס?
גוגל אנליטיקס היא פלטפורמה חינמית מבית גוגל המאפשרת לנו להבין את ביצועי האתר והקמפיינים. באמצעות גוגל אנליטיקס אנחנו יודעים כמה משתמשים ביקרו באתר שלנו, מהיכן הם הגיעו, באילו דפים הם גלשו, מי הם ברמה הסוציו-דמוגרפית, כמה זמן הם שהו באתר, כמה מהם משתמשים חדשים ועוד.
המשמעות היא שדרך ניתוח האתר בגוגל אנליטיקס אנחנו נוכל לדעת איך הגולשים שלנו מגיבים תוך כדי הגלישה שלהם באתר: איזה תוכן מניע אותם לפעולה, היכן הם חודלים להתעניין במותג ואיזה מקור תנועה אחראי על הזרמת קהל איכותי (ואיזה לא).
הרי לא כל האתרים זהים, אז איך גוגל אנליטיקס יודעת מה קורה דווקא באתר שלי?
הגדרות ברירת המחדל של גוגל אנליטיקס יכולות להציג 5 דוחות:
- זמן אמת – מה קורה עכשיו באתר
- קהל – מי פוקד את האתר
- צירוף משתמשים – מה מקור התנועה לאתר (פייסבוק, אורגני, ניוזלטר וכו’)
- התנהגות – מה המשתמשים עושים באתר
- המרות – דוח שיפעל רק אם נגדיר אותו אשר יציג את ההמרות באתר
מעבר לכך, במידה ואנחנו נרצה לעקוב אחרי אירועים מיוחדים המתרחשים באתר הספציפי שלנו, אנחנו נוכל לפתח את המערכת ולשדרג אותה על הגדרת יעדים מותאמים אישית.
מלבד דוחות אלו – ישנה פונקציה נוספת שגוגל אנליטיקס מאפשרת לנו לבצע: פילוח משתמשים המתבסס על האירועים באתר לטובת יצירת קהל יעד שיהיה ניתן להכווין אליו קמפיינים בגוגל אדס.
איך גוגל אנילטיקס יכולה לדעת מה קורה באתר שלי?
כדי לאפשר את כל הסגה הזו – יש צורך לפתוח חשבון בגוגל אנליטיקס (מותנה מאימות ג’ימייל) ולקשר בין החשבון לאתר באמצעות קטע קוד שתקבלו במעמד ההרשמה. מי שאחראי על הטמעת הקוד הוא מפתח האתר. במידה ואתם מעוניינים לעשות זאת בעצמכם אז ניתן להטמיע את קטע הקוד של גוגל אנליטיקס בכל אתר באמצעות גוגל תג מנג’ר. כדי לפתוח חשבון גוגל אנליטיקס לחצו כאן או שתחפשו בגוגל Google Analytics ותתחילו את תהליך ההרשמה.
גוגל אנליטיקס שיעור 1 | מה זה גוגל אנליטיקס, פתיחת חשבון אנליטיקס, בדיקת תקינות הטמעה |
גוגל אנליטיקס שיעור 2 | תרגום גוגל אנליטיס, גישה לחשבון דוגמה, דוח זמן אמת |
גוגל אנליטיקס שיעור 3 | דוח קהלים, היכרות עם הטבלה המרכזית של גוגל אנליטיקס, הסקת מסקנות ראשונה |
בסדרת ההדרכות הבאה תוכלו ללמוד כיצד לשלוט בגוגל אנליטיקס:
גוגל אנליטיקס שיעור 1
מבוא לגוגל אנליטיקס שיעור 1 נושא השיעור: מה זה גוגל אנליטיקס פתיחת חשבון חדש בדיקת תקינות הטמעה צפו בהדרכה קישורים נחוצים: Google Analytics Tag Assistant
גוגל אנליטיקס שיעור 2
גוגל אנליטיקס שיעור 2 נושא השיעור: תרגום גוגל אנליטיקס גישה לחשבון דוגמה דוח זמן אמת צפו בהדרכה קישורים נחוצים: גוגל דאטה סטודיו חשבון דוגמה לגוגל
גוגל אנליטיקס שיעור 3
גוגל אנליטיקס שיעור 3 נושא השיעור: דוח קהלים היכרות עם הטבלה המרכזית של גוגל אנליטיקס הסקת מסקנות ראשונה צפו בהדרכה אהבתם את התוכן? שתפו אותו:
להתמקצעות מעמיקה בגוגל אנליטיקס, ראו מידע נוסף ואת תוכנית הלימוד של הקורס לקידום אתרים בגוגל