אחת הסוגיות שהכי מטרידה מפתחי אתרים בתחילת דרכם היא מעמד בניית הצעת מחיר והגשתו ללקוח. השאלות הנשאלות בדרך כלל הן: איך נראה מסמך הצעת מחיר? מה הוא צריך להכיל ומה התמחור הנכון?
מה כוללת הצעת מחיר עבור אתר אינטרנט?
הצעת מחיר לבניית אתר אינטרנט חדש כוללת את תנאי הפיתוח, התחזוקה והניהול של האתר. לדוגמה:
סוג הפלטפורמה שעלייה יבנה האתר:
- וורדפרס/ ויקס/ שופייפי/ מג’נטו/ ועוד..
שרת האחסון ודומיין האתר:
- האם צריך להוסיף תשלום על שרת אחסון?
- מי אחראי על האחסון?
מידע על גיבויים, עדכונים ושדרוגים של תוספי מערכת:
- האם חברת הפיתוח אחראית על תחומים אלו או שזה שירות נוסף שהם מעניקים בהצעת מחיר נפרדת?
- במידה ומידע זה חסר, מומלץ לשאול עליו.
מידת אחריות חברת הפיתוח בנוגע לתוקף רישיונות:
- האם המחיר כולל או לא רישיון תקף עבור תוספי פרימיום
- רישיון תקף עבור שימוש בתבנית
- רישיון לשימוש בתמונות ומדיה
- במידה והאתר הינו דו לשוני – מי אחראי על הגשת \ תרגום התוכן לשפות שונות ובכמה שפות מדובר?
תנאים נוספים שמומלץ לבדוק:
- האם ההצעה מכילה את סיכום האפיון שעליו קבעתם (במידה ויש אפיון)?
- מהו מועד הגשת סקיצה ראשונית?
- האם האתר מתייחס לנושא הנגישות?
- האם המחיר כולל קוד מעקב ותשתית שיווק דיגיטלי?
שיטת הצעת המחיר לבניית אתר אינטרנט
חברות לבניית אתרים מציעות שלושה מודלים עיקריים להצעת מחיר:
מחיר פר וידג’ט \ פיתוח:
כל אלמנט באתר מתומחר בנפרד, באופן שמזכיר תפריט של מסעדה. הלקוח יכול לומר אילו דברים רלוונטים אליו ואיזה לא – וכך אולי לשנמך את הצעת המחיר ולעזור לצוות הפיתוח להבין טוב יותר את משימותיו.
מחיר המשוכלל מאפיון האתר:
הצעת מחיר אשר נגזרת מהאפיון שעליו החברה והלקוח סיכמו מראש. בדרך זו, הצעת המחיר לוקחת בחשבון רמות פיתוח שונות לפי מידת המורכבות וצורך בצוות פיתוח לעיצוב.
פיקס פרייס בריטיינר חודשי קבוע:
הצעת מחיר בה הלקוח וחברת הפיתוח מסכימים על פיתוח וניהול קבוע של האתר בסכום חודשי נמוך יחסית, אך שכרוך בחוזה לתקופה מראש (לרוב שנה). מומלץ לבדוק מה כולל הניהול כדי להתאים את הציפיות מראש.
*למעבר לקורס בניית אתרים לחצו כאן