ההגעה למצב בו הצלחתם לקדם בהצלחה מספר ביטויים למקומות טובים אבל לא ריאליים (תוצאות 6-4 בגוגל) ומשם פשוט להיתקע ולא להצליח להתקדם מאוד מתסכלת. במאמר הבא אציג לכם איך אני מצליח לצאת מהמצב הזה ולשבור את תקרת הזכוכית של הקידום האורגני.
איך לקדם מילות מפתח מעבר לתוצאה ה-6-4 בגוגל.
במידה ותבצעו עבודת SEO טכני בתוך העמוד, אופטימיזיית קישורים ותנועה מחוץ לעמוד ועבודת תוכן SEO קבועה (בהשערה כמובן שאתם עושים זאת כהלכה), אני משוכנע שתוך זמן סביר תוכלו לראות התקדמות שתבוא לידי ביטוי בעיקר על ידי עלייה הדרגתית בדירוגים של מילות המפתח שלכם בגוגל.
הקושי האמיתי בקידום מתחיל כאשר תגיעו לעמוד הראשון של גוגל (בעיקר עבור ביטויים מאוד תחרותיים) ואז אתם כבר תתמודדו ראש בראש מול ביטויים שעליהם עמלים אנשי קידום אתרים מהשורה הראשונה.
אז כדי להתחרות בחבר’ה הרציניים צריך לשלוף את התותחים הכבדים. הבעיה המרכזית היא שכדי להגיע מלכתכילה לאן שכבר הגעתם (עמוד ראשון לא בא ברגל), ככל הנראה שכבר מיציתם את כל הכלים העומדים לראשותכם. אז איך אפשר לתפץ את תקרת הזכוכית?
להלן מקרה בו “נתקעתי” על המיקומים הלא רעים אבל גם הלא תורמים ולא הצלחתי לעלות אותם במשך תקופה מסויימת:
החץ הכחול מציג את התקופה בה עבודת הקידום עשתה את העבודה והמיקום הממוצע של מילת המפתח קורס בניית אתרים עלתה כמצופה.
החץ האדום המקווקו מסמל את מצב הקיבעון המסתכל (Flat) במיקומים שהם טובים אבל גם לא תורמים לתנועה האורגנית לאתר.
החץ הירוק מציג את שבירת המגמה המקובעת והעלייה למיקום הראשון.
איך משתחררים מקיבעון הדירוג בגוגל?
אם ניקח את המודל של של מדד ציוני האיכות של גוגל אדס (שנותנים לנו מדרג על טיב העבודה של מנהלי הקמפיינים) גם לעולם ה-SEO, אנחנו נוכל לקבל מכוונים מאוד יעילים בנושא רלוונטיות מילת המפתח, חווית דף הנחיתה וצפי שיעור ההקלקה. במקרה שלנו – אני רוצה לתת דגש על צפי שיעור ההקלקה.
גוגל מעניקה ציון איכות גבוה למודעות אשר מצליחות להפיק שיעור הקלקה גבוה יותר מהמצופה. מבחינתם זה מעיד על קופירייטינג מעניין וההוכחה היא שהוא באמת מצליח להפיק מעורבות גבוהה יותר (שיעור הקלקה מתייחס למספר המקליקים על המודעה חלקי מספר הנחשפים אלייה).
אז אם יחס ההקלקה הוא משהו מאוד חשוב לקמפיינים הממומנים בגוגל, אפשר להסיק מכך שהם גם רואים זאת בעין יפה גם עבור הקידום האורגני וזה מדד לבחינה, כשהצלחה בהגדלת שיעור ההקלקה תוביל לקידום אורגני נוסף.
מה גם שכאשר מדובר בשיעור הקלקה בתוצאות הגבוהות של גוגל (העמוד הראשון) אז אנחנו כבר נכנסים פה למשחק סכום אפס; כאשר גולש נחשף לתוצאות הראשונות בגוגל – עצם ההקלקה שלו על תוצאה מסויימת מורידה את שיעור ההקלקה של תוצאה אחרת. וכשזה קורה – קרב הסכינים האמיתי מתחיל.
קידום אתרים בתוצאות הראשונות - הקרב על שיעור ההקלקה.
אז עכשיו זה ברור – כשאנחנו נמצאים כבר במאבק על התוצאות הטובות ביותר בגוגל – הניצחון שלנו ככל הנראה יוכרע לפי שיעור ההקלקה משלוש סיבות:
- ככל שמקליקים על התוצאה שלי יותר – כך אני אקבל יותר תנועה לאתר. תנועה עירה יותר באתר מובילה לשיפור בקידום האורגני.
- ככל שמקליקים על התוצאה שלי יותר – יחס ההקלקה החיובי נלקח בחשבון וגוגל רואה זאת בעין יפה, מה שיוביל לשיפור בקידום האורגני.
- ככל שמקליקים על התוצאה שלי יותר – שיעור ההקלקה של המתחרים שלי נפגע, מה שמוביל לפגיע בדירוג האורגני שלו (ומקדם אותי יותר).
מה אפשר לעשות כדי לשפר את יחס ההקלקה?
הדרך הטובה ביותר לשיפור יחס ההקלקה היא להבליט את התוצאות שלכם ולמשוך את העיניים של הגולשים. אחרי שתצליחו למשוך את העיניים של הגולשים, אתם תצליחו גם למשוך את העכבר שלהם ולגרום להם להקליק. אתם בעצם צריכים “מגנט קליקים”. אני אתן לכם כאן 3 טיפים למגנט קליקים:
1. שימוש באימוג’י בכתורת האתר:
האימוג’י ממזמן הפך להיות שפה לכל דבר וגוגל יישרה עם זה קו. כיום, ישנם סימלי אימוג’י אשר נתמכים ב-UTF-8 ולכן בפועל יכולים להיות מוצגים בתוצאות החיפוש של גוגל. עצם השימוש באימוג’י יוצר ויז’ואל יוצא דופן שמיד מושך את העיניים. טיפ לשימוש באימוג’י: קחו סימן שרלוונטי לתוצאת החיפוש ונסו שהיא לא תהיה מצועצעת.
2. שימוש בנִקּוּד בכתורת האתר:
ניקוד הוא נורא שונה בנוף האינטרנטי וכמעט ולא משתמשים בו. על כן, כדי להבליט את התוצאות שלכם, אני ממליץ לעשות שימוש בנִקּוּד שנראה מאוד בולט בנוף השטוח של תוצאות החיפוש. תוכלו להשתמש באתר הזה כדי ליצור ניקוד אוטומטי בלי עבודה קשה.
3. שימוש בתוצאות חיפוש עשירות
תוצאות חיפוש עשירות (Rich Snippets) הן תוספי מידע אשר מוצגים באופן אורגני בתוך תוצאות החיפוש. הן מוכלות בתוצאות החיפוש על ידי הוספת המידע ב-HTML של האתר. התוספים המוכרים ביותר הם דירוג כוכבים, אירועים ושאלות נפוצות.
שילוב קטלני
אם תנסו לשלב את שלושת הטיפים האלו, תוכלו להגיע לתצוגת נראות נפלאה בגוגל שתוכל לשפר משמעותית את שיעור ההקלקה על המודעות שלכם. ראו כאן שילוב של שלושתם: