כשתבצעו שיחת תיאום ציפיות ראשונית עם לקוח חדש, סביר להניח שאחת השאלות הראשונות שיעלו מצידו היא “כמה כסף צריך לשים על הקמפיינים”. שאלה לגיטימית שלא פשוט לענות עליה, אבל יש ‘תשובה נכונה’. בשביל להבין כמה תקציב מדיה צריך, אנחנו צריכים לדעת קודם כל כמה המרות הלקוח רוצה להגשים לאור הקמפיין.
"תגיד לי לאן אתה רוצה להגיע, ואגיד לך באיזו דרך לבחור"
ככל הנראה אחד האסטרטגים הראשונים: החתול מאליס בארץ הפלאות
בואו ניקח מקרה דוגמה של חברה להשקעות נדל”ן בארה”ב (שפונה לשוק הישראלי) ונניח שלאור הפרסום, הלקוח מעוניין לקבל 10 לידים חדשים בכל חודש.
אז כמה כסף החברה צריכה להשקיע ברכישת מדיה?
כדי לבדוק כמה כסף צריך להשקיע בגוגל אדס כדי לתפור 10 המרות חדשות בכל חודש, נוכל לתת תשובה המניחה את הדעת באמצעות שימוש בכלי לתכנון מילות מפתח של גוגל אדס >> קבלת נפח חיפוש ותחזיות. רשמו שם את מילת המפתח שאתם רוצים לבחור ואז תיחשפו לתוצאות ראשוניות. אני אבדוק את הביטוי “השקעות נדל”ן בארה”ב”:
כברירת מחדל, גוגל אדס הציג לי תוצאות לפי תקציב של 8 ש”ח לקליק. כפי שניתן לראות, עם תקציב כזה לא ניתן להפיק שום המרה בתחום כל כך תחרותי. כדי להגדיל את המחיר לקליק בתוכנית, גשו וערכו את העלות המקסימלית לקליק. אני אשנה את ההצעה ל-20 ש”ח מקס’ לקליק:
לאחר ששיניתי את ההצעה ל-20 ש”ח לקליק, קיבלתי תחזית חדשה שמנבאת המרה בעלות של קרוב ל-100 ש”ח:
שימו לב: התחזית הזאת מתייחס לניהול קמפיינים ברמה סבירה ובינונית בגוגל אדס. היא לוקחת בחשבון את הרמה הממוצעת של כל המכרזים עבור ביטוי זה. במידה ואתם שולטים במערכת ותדעו להתנהל איתה כהלכה, תוכלו להניב מחיר זול יותר להמרה.
עם מחיר להמרה של 100 ש”ח ורצון להגיע ל-10 המרות חדשות בכל חודש, אני יכול לומר ללקוח כי על מנת להגיש את היעדים שלנו, אני ממליץ על תקציב שיווק של 1,000 ש”ח לחודש.
זכרו: ההמלצה לתקציב השיווק נגזרת מהיעדים שלהקוח מבקש להגשים בעקבות הקמפיין. לו הלקוח היה מבקש להגשים יעד אחר, ההמלצה הייתה שונה.