כאשר אתם בוחנים את הביצועים של חנות איקומרס דרך גוגל אנליטיקס, אתם צפויים לראות דרך דוחות התנועה כי המקור לעסקה הוא מסוף הסליקה של העסק. זה בגלל שהרכישה עצמה מתבצעת בתוך מסגרת מוטבעת (iFram) ולא באתר עצמו. בעיה היא שהנתון הזה מחבל בניתוח הדוחות ולא מאפשר לנו להבין מה מקור התנועה האמיתי שהביא לרכישה (פייסבוק, גוגל אדס, אורגני וכו’). אז איך אפשר להחריג את מסוף הסליקה שלנו?
השלבים להחרגת מסוף הסליקה כמקור בדוחות התנועה של אנליטיקס (רלוונטי ל-UA)
כדי להחריג את מסוף הסליקה שלכם או כל בקור אחר, יש לבצע את הפעולות הבאות:
- גשו להגדרות ⚙️
- הקליקו על פרטי מעקב
- הקליקו על רשימת אי הכללה של הפניות
- כעת הוסיפו כי הכללת הפניה חדשה (+)
- הוסיפו כתובת דומיין שתרצו לא להכליל בדוחות
מה יקרה למקור התנועה לאחר שהמסוף הוחרג?
אם משתמש יגיע דרך המקור המוחרג (בטוח שזה יקרה במקרה של רכישות באתר), אז בדוחות האנליטיקס יופיע המקור האחרון שהיה לפניו (נניח, תנועה שהגיע מפייסבוק). ככה אתם תוכלו לראות כמה רכישות היו על פי מקורות התנועה המקוריים שלהם.
אין אפשרות לשחזר מקורות מידע
שימו לב – רק מרגע שתבצעו את הפעולה, אתם תראו את המקורות האמיתיים שלכם. ז”א – אין אפשרות לשחזר בדיעבד את מקורות התנועה הלגיטימיים ולכן מומלץ לבצע את הפעולה הזו ישר עם פתיחת חשבון האנליטקיס, בעיקר לחנויות דיגיטליות איקומרס.