פייסבוק מציע מגוון עשיר של מטרות שאותם יש לבחור במעמד יצירת קמפיין פרסומי. פייסבוק ממיינת את המטרות לשלושה סוגים:
הגברת מודעות למותג
הגברת מודעות למותג היא קבוצת מטרות שיוצרות התעניינות במוצר או בשירות שלכם. כדי להגביר את המודעות למותג, עליכם לספר לאנשים מה הופך את העסק שלכם לבעל ערך. לדוגמה, Jasper’s Market עומדים להשיק רשת אזורית קטנה של חנויות מכולת. באמצעות המטרה הגברת המודעות למותג, הם יכולים ליצור קמפיין שידגיש את הפירות והירקות הטריים והאורגניים שהם מציעים לאנשים בסביבה הקרובה.
תחת מטרה זו, תוכלו ליצור את הקמפיינים הבאים:
הגברת מודעות למותג
הצגת המודעות שלך לאנשים בעלי הסבירות הגבוהה ביותר לזכור אותן. איך פייסבוק יודעת לומר כי אותו גולש שיחשף למודעות שלכם גם יזכר בהן אחר כך? אני לא יודע לומר ואני גם לא חושב שיש מישהו שיודע להסביר את זה… בכל מקרה זה נשמע מאוד מעניין.
תפוצה
הצגת המודעות שלך למספר המקסימלי של אנשים. תחת קמפיין זה אפשר להגדיר מהו מספר החשיפות שתרצו להגביל לכל משתמש באופן דיפולטיבי. לחצו כאן כדי לעבור לדיון אודות השיקול של רמת התדירות שכדאי לאפשר למודעה להיות מוצגת בפני משתמש יחיד.
שיקול
שיקול היא קבוצת מטרות שגורמות לאנשים לחשוב על העסק שלכם ולחפש מידע נוסף אודותיו. לדוגמה, ל-Jasper’s Market יש אתר אינטרנט שבוא הוא מרכז את כל הפעילות, השירותים והמוצרים שהוא מוכר. דרך מטרת תנועה, הם יכולים ליצור קמפיין שיעודד אנשים לבקר באתר שלהם ולקבל מידע נוסף.
תחת מטרה זו, תוכלו ליצור את הקמפיינים הבאים:
תנועה
מעורבות
קמפיין מעורבות מאפשר לכם לקבל יותר לייקים בדף, תגובות לאירועים או רגשות, תגובות או שיתופים לפוסט. שימו לב, גם אם משתמש יתעכב כדי לקרוא את התוכן של הפוסט שלך, זה יחשב גם כמעורבות מוצלחת.
התקנת אפליקציה
הצגת המודעה שלך לאנשים בעלי הסבירות הגבוהה ביותר להוריד את האפליקציה שלך ולקיים איתה אינטראקציה.
צפיות בסרטון
יצירת לידים
הודעות
המרות
מטרות שמעודדות אנשים שמתעניינים בעסק לקנות את המוצר או השירות שלכם או להשתמש בו. לדוגמה, Jasper’s Market פתחו כמה מיקומים חדשים. באמצעות המטרה תנועה לחנות הם יכולים ליצור קמפיין כדי לעודד לקוחות פוטנציאליים לבקר בחנות הקרובה אליהם.
תחת מטרה זו, תוכלו ליצור את הקמפיינים הבאים:
המרות
ההמרות הן הפעולות שאתם צריכים להגדיר באתר. תוכלו להגדיר כל פעילות באתר כהמרה והדמיון או המגבלה שלכם. כשתבחרו פעולת המרה, פייסבוק תנסה להגיע לקהל בהל הסבירות הגבוהה ביותר להגשים אותה. דוגמאות להמרות: רכישות, הוספת מוצרים לסל, שליחת טופס יצירת קשר, הרשמה לניוזלטר וכו’. שימו לב! כניסה סתמית לאתר היא לא המרה. המרה היא רק פעילות שמתבצעת בפועל באתר.
מכירות מהקטלוג
באפשרותך להשתמש בקהל היעד כדי להציג לאנשים מודעות עם פריטים מהקטלוג שלך. הקטלוג מקבל את המידע שלו מ-Feed מוצרים שיש ליצור. מומלץ ליצור פיד מסוג XML שזה למעשה קישור שמחבר בין המוצרים באתר, כולל המלאי שלהם, לבין הקטלוג של פייסבוק. ההמלצה להשתמש דווקא קובץ XML היא שקובץ זה הוא “חי” ולכן מקבל כמעט בשידור חי מידע על המוצרים והמלאי שלהם. כדי ללמוד כיצד ליצור קטלוג דינמי באמצעות קובץ XML באתרי וורדפרס, לחצו כאן.
תנועה לחנות
קמפיין זה מאפשר את הצגת המודעות שלך לאנשים בעלי הסבירות הגבוהה ביותר לבקר בחנויות הפיזיות שלך כאשר הם נמצאים בקרבתן. אתם תוכלו לשלב את הקמפיין הזה יחד עם מדידת אירועים Off-line כדי לחשב את החזר ההשקעה ולמדוד יעילות ולבצע אופטימיזציה.

מהו השיקול בבחירת סוג הקמפיין?
זוהי שאלה מעולה שמגיע לה במה משל עצמה. לחצו כאן כדי לעבור לדיון בנושא השיקולים בבחירת סוגי הקמפיינים בפייסבוק